Η «μάχη των στάνταρντ» που μπερδεύει τους καταναλωτές- οδηγούς θα τελειώσει
Η Ευρώπη ετοιμάζεται το 2019 να δεχθεί «καταιγίδα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Mercedes-Benz και Volkswagen Group θα ρίξουν στην αγορά νέα μοντέλα μπαταρίας, αλλά και το Tesla Model 3 να είναι διαθέσιμο για εξαγωγές.
Αυτό έχει ως συνέπεια περισσότερα οχήματα στους δρόμους. Έτσι η ανάγκη για supercharger τεχνολογία θα είναι μεγάλη ενώ το Model 3 της αμερικανικής εταιρίας θα μπορεί από την αρχή της κυκλοφορίας του στην αγορά να επωφεληθεί από την αρχή μιας τέτοιας τεχνολογίας με «υπεργρήγορη» δυνατότητα φόρτισης. Στην Ευρώπη το μεγάλο πρόβλημα είναι φυσικά η τυποποίηση αφού τα πρότυπα είναι και διαφορετικά αλλά και αργά (σ.σ.: low charging outputs).
Τη λύση μέχρι σήμερα καλούνταν να δώσει το δίκτυο φόρτισης του Ultra-E project με ειδικούς να εξετάζουν το στήσιμο ενός νέου, ενιαίου δικτύου με 350 kW δυνατότητα σε πρώτη φάση για την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Γερμανία και την Αυστρία.
Τώρα όμως ετοιμάζεται και ένα νέο σχέδιο, πιο εκτεταμένο, για όλη την Ευρώπη. Σε αυτό συμμετέχει η φινλανδική εταιρία Allego που συνεργάζεται στο προαναφερθέν Ultra-E project, αλλά και στο έτερο σχέδιο για δημιουργία δικτύου φόρτισης με την ονομασία Fortum Charge and Drive. Η ανακοίνωση, λοιπόν, αλλάζει τα δεδομένα αφού αφορά πλέον τη συνεργασία όλων για ένα μεγάλο ανοιχτό δίκτυο (σ.σ.: pan-European open) σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όλα δείχνουν ότι στο μέλλον θα έχουμε και μια ακόμη εξέλιξη σε ό,τι αφορά μια μάχη για το πρότυπο που θα χρησιμοποιούν τα σημεία φόρτισης. Πλέον το επονομαζόμενο CCS standard που χρησιμοποιούν και οι δύο προαναφερθείσες εταιρίες Ultra-E project και Fortum Charge and Drive που θα συνεργαστούν για το πανευρωπαϊκό δίκτυο, θα «νικήσει» ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο το άλλο πρότυπο, το επονομαζόμενο CHAdeMO που χρησιμοποιούν τα ασιατικά κυρίως Ηλεκτρικά Οχήματα (EVs) που πωλούνται στην Ευρώπη όπως το Nissan LEAF και το Kia Soul EV.
Και μια «μάχη των στάνταρντ» που μπερδεύει τους καταναλωτές- οδηγούς θα τελειώσει.