Τα παλιά ταξί επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία, τονίζει ο Συνδέσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
Την αύξηση του ορίου ηλικίας των ταξί από τα 15 στα 22 χρόνια ζητούν ορισμένοι επαγγελματίες της αγοράς από την κυβέρνηση, όμως η μέση ηλικία των ταξί πλέον έχει αυξηθεί στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή ακόμη και Euro 2, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Όπως αναφέρει ο ΣΕΑΑ, «οι συχνές στάσεις και οι συνεχόμενες διελεύσεις στο κέντρο της Αθήνας των παλαιών ταξί επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία. Οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6».
«Αυτό σημαίνει ότι μια παράταση 7 ετών στα επιβαρυμένα οχήματα θα έχει μεγάλη επιβάρυνση στη μόλυνση του περιβάλλοντος και κατά συνέπεια θα υπάρξουν μεγαλύτερες επιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένες με την ανθρώπινη υγεία», επισημαίνει μεταξύ άλλων ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου και συνεχίζει:
«Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τους πολίτες, εφαρμόζοντας πολιτικές και τη νομοθεσία που δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία υπέργηρων οχημάτων, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι πετρελαιοκίνητα.
Όταν κάθε ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει μέτρα απομάκρυνσης των παλαιών diesel αυτοκινήτων, είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση στη χώρα μας να δίνονται παρατάσεις κυκλοφορίας στα υπέργηρα επαγγελματικά, πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έρευνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και πρόωροι θάνατοι είναι άμεσα συνδεδεμένες με τους ρύπους που εκπέμπονται από οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας».