Tα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τις εκπομπές, γίνονται όλο και αυστηρότερα
H εισαγωγή παλιών πετρελαιοκινήτων οχημάτων από το εξωτερικό συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, μόνο που αυτό αποτελεί κίνδυνο για την υγεία μας και κατ’ επέκταση για την ασφάλεια στους δρόμους.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) σε ανακοίνωσή του υπενθυμίζει τις καταστροφικές συνέπειες που έχει η κυκλοφορία αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας.
Η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:
«Με την παρέλευση του χρόνου, τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τις εκπομπές, γίνονται όλο και αυστηρότερα.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μόνο τα εξαιρετικά «καθαρά» αυτοκίνητα τεχνολογίας «Euro 6» εισέρχονται στην κυκλοφορία. Τι αλλάζει όμως κάθε φορά που αλλάζουν τα «Euro»;
Η αλλαγή αυτή έχει επιτύχει τη μείωση των ρύπων των αιωρούμενων σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου που κυρίως εκπέμπουν οι παλαιοί πετρελαιοκινητήρες (Euro 3-Euro 4).
Τα αιωρούμενα σωματίδια διαχωρίζονται σε κατηγορίες διαμέτρου PM2.5 και PM10. Όσο πιο μικρή η διάμετρος, τόσο πιο επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι τα σωματίδια καθώς εισέρχονται μέσω της αναπνευστικής διόδου και προσβάλλουν τους πνεύμονες.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ένα ετήσιο ποσοστό 3% θανάτων από κάρδιο-αναπνευστικά προβλήματα συνδέονται άμεσα με τα αιωρούμενα σωματίδια, ενώ το 5% αγγίζουν οι θάνατοι από καρκίνο του πνεύμονα. Τα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου είναι αέριοι ρύποι που επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα την υγεία μας.
Ρύποι οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά στην ατμόσφαιρα και εισέρχονται στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω της αναπνευστικής διόδου. Ρύποι που αναλύονται συστηματικά από την επιστημονική κοινότητα στην προσπάθεια ανεύρεσης λύσεων.
Κύριος υπαίτιος για αυτούς τους ρύπους στις οδικές μεταφορές είναι τα παλαιότερα, πετρελαιοκίνητα οχήματα».