Δοκιμή του Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 90 ίππων 4WD

Δοκιμή του Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 90 ίππων 4WD

Κατά την διάρκεια του test drive το ιαπωνικό αυτοκίνητο κινήθηκε σε ασφάλτινες διαδρομές και σε διαδρομές εκτός δρόμου, στην Πεντέλη

Η κατηγορία των μίνι ενισχύεται συνεχώς με την προσθήκη νέων μοντέλων που διαθέτουν χαρακτηριστικά τα οποία συναντάμε σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου υπάρχουν πολλές περιοχές με μοναδικό φυσικό κάλλος, εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα μίνι που, εκτός των άλλων στοιχείων, εξοπλίζονται και με σύστημα τετρακίνησης. Λόγω του περιορισμένου χώρου και της προσπάθειας να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου τα συστήματα τετρακίνησης που επιλέγονται για τα μικρότερα σε μήκος αυτοκίνητα, έχουν μικρό βάρος και ανήκουν στη νέα γενιά των διατάξεων μεταφοράς της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Η δοκιμή με το Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 90 ίππων 4WD έγινε στην Αττική. Κατά την διάρκεια του test drive το ιαπωνικό αυτοκίνητο κινήθηκε σε ασφάλτινες διαδρομές και σε διαδρομές εκτός δρόμου, στην Πεντέλη. Ένα από τα πιο σημαντικά θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου μήκους 3,7 μ. με την χαρακτηριστική σχεδίαση είναι η πρακτικότητα και η ευκολία. Η επιτυχημένη εκμετάλλευση της καμπίνας έχει ως αποτέλεσμα να παρέχονται άνετοι χώροι για τέσσερις ενηλίκους. Η αποθηκευτική ικανότητα ανέρχεται σε 227 λίτρα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και ακολουθεί τις αρχές της ιαπωνικής σχολής που καθορίζει υψηλά στάνταρ στους τομείς της αξιοπιστίας και της αντοχής. Τα υλικά είναι σκληρά και η συναρμογή παίρνει καλή βαθμολογία. Το ατμοσφαιρικό μοτέρ έχει χωρητικότητα 1.200 κ.εκ. και αποδίδει 90 ίππους.

Όπως διαπιστώθηκε, η ισχύς είναι ικανοποιητική για κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Στον αυτοκινητόδρομο για να διατηρηθεί η ταχύτητα ταξιδίου πρέπει ο οδηγός συχνά να καταφεύγει στο λεβιέ ταχυτήτων για την επιλογή της κατάλληλης σχέσης στο πεντάρι μηχανικό κιβώτιο. Ο κινητήρας δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο όταν μεταφέρονται πάνω από δυο ενήλικοι. Με την κατάλληλη όμως χρήση του κιβωτίου η ταχύτητα διατηρείται στο επιθυμητό επίπεδο. Η αποστολή του αυτοκινήτου είναι να κινείται κυρίως σε αστικό περιβάλλον με περιορισμένο φορτίο.

Σε διαδρομές off road περιορισμένης δυσκολίας κινείται με χαρακτηριστική ευκολία. Το ύψος από το έδαφος (180 χιλ.) και τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης αποτελούν σημαντικά στοιχεία για τον οδηγό που κινείται σε διαδρομές εκτός δρόμου. Το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip Αutο (ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης), άφησε καλές εντυπώσεις και είναι αποτελεσματικό. Ένα ακόμη πρόσθετο πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα εύκολης εκκίνησης όταν οι τροχοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω περιορισμένης πρόσφυσης (λάσπη, χιόνι, μεγάλες κλίσεις κ.α.). Ο οδηγός πατάει ένα κουμπί στη κονσόλα που ενεργοποιεί την λειτουργία Grip Control και το ιαπωνικό αυτοκίνητο ξεπερνά την δυσκολία στην εκκίνηση.

H τιμή του Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 90 ίππων 4WD καθορίστηκε στα 14.030 ευρώ. Οι ενστάσεις εστιάζονται στη περιορισμένη ισχύ του κινητήρα, στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και στην ποιότητα κύλισης.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ