Η Ford περικόπτει άλλες 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη

Η Ford περικόπτει άλλες 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη

«Η στροφή του κλάδου προς τα ηλεκτρικά οχήματα και ο ανταγωνισμός ήταν πολύ επιζήμιος», ανακοίνωσε ο όμιλος

Η αμερικανική πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε σήμερα νέα περικοπή 4.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη έως το τέλος του 2027, κυρίως στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια απόφαση - ένδειξη των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

«Η εταιρεία έχει υποστεί σημαντικές απώλειες τα τελευταία χρόνια και η στροφή του κλάδου προς τα ηλεκτρικά οχήματα και ο ανταγωνισμός ήταν πολύ επιζήμιος», ανακοίνωσε ο όμιλος.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφουν μείωση τον τελευταίο χρόνο στην Ευρώπη, ενώ προγράμματα κοινωνικών μέτρων αυξάνονται μεταξύ κατασκευαστών και προμηθευτών αυτοκινήτων, που επηρεάζονται επίσης από τον αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό.

Το σχέδιο που ανακοίνωσε η Ford αντιπροσωπεύει το 14% του εργατικού δυναμικού του ομίλου στην Ευρώπη. Μεταξύ αυτών των απολύσεων, 2.900 αφορούν τη Γερμανία, 800 το Ηνωμένο Βασίλειο και 300 την υπόλοιπη Ευρώπη, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας εκπρόσωπος της Ford, η οποία απασχολεί 174.000 ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 32.000 στην Ευρώπη.

Αυτή η ανακοίνωση προστίθεται στις περικοπές 3.800 θέσεων που ανακοινώθηκαν πέρυσι στην Ευρώπη.

Ο αμερικανικός πολυεθνικός κολοσσός, ένας από τους πυλώνες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, βλέπει τα μερίδια αγοράς του να καταρρέουν τα τελευταία 20 χρόνια και να φτάνουν το 4,4% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2023 παγκοσμίως, πολύ πίσω από τη Volkswagen (6%) και την Toyota (10,7%).

Η Ford τόνισε ότι απευθύνθηκε στη γερμανική κυβέρνηση για να ζητήσει επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης καθώς και σε «ουσιαστικά κίνητρα για να βοηθήσει τους καταναλωτές να στραφούν σε ηλεκτρικά οχήματα», καθώς η Γερμανία έβαλε τέλος πέρυσι στα περιβαλλοντικά μπόνους για τα ηλεκτρικά οχήματα, υπογραμμίστηκε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.

Η γερμανική οικονομία, της οποίας η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες, πλήττεται ιδιαίτερα από τις δυσκολίες του κλάδου.

Η Volkswagen, γερμανική ναυαρχίδα και η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, διέρχεται μια άνευ προηγουμένου κρίση και επί του παρόντος διαπραγματεύεται ένα σημαντικό σχέδιο εξοικονόμησης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις ή ακόμα και σε κλείσιμο εργοστασίων.