Πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες και συστήματα, τα οποία διορθώνουν την οδήγηση ενός οδηγού
Είναι γνωστό ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει φέρει και θα συνεχίσει να φέρνει πλήθος αλλαγών στην καθημερινότητά μας. Έχει μπει ήδη στο χώρο του αυτοκινήτου, αναλαμβάνοντας κυρίως το ρόλο της οδικής ασφάλειας. Στο μέλλον και κυρίως όταν η αυτόνομη οδήγηση βρεθεί στο ανώτερο επίπεδο, θα έχει τον πρώτο λόγο στην ασφαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Τις προηγούμενες δύο δεκαετίες είδαμε σταδιακά τα αυτοκίνητα να συνδέονται στο διαδίκτυο, προσφέροντας ενημέρωση και διασκέδαση, ενώ συνέβαλαν καθοριστικά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας μέσα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Σήμερα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, αυτό θα εξελιχθεί ακόμη περισσότερο και θα πάει σε άλλο επίπεδο.
Πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες και συστήματα, τα οποία διορθώνουν την οδήγηση ενός οδηγού που παρεκκλίνει από τον σωστό τρόπο οδήγησης. Αυτή η τεχνολογία θα αναπτυχτεί περαιτέρω και σε συνδυασμό με την AI, θα υπάρξει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Κλειδί σε αυτή την νέα τεχνολογία θα είναι (εκτός των υπολοίπων σημαντικών παραμέτρων) το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα σε περίπτωση που ο οδηγός είναι αφηρημένος.
Η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί ένα νέο σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στα αυτοκίνητα (V2V) αλλά και στις υποδομές (V2I), μέσω του οποίου θα ανταλλάσσονται χρήσιμες πληροφορίες και θα προβαίνουν αυτόματα σε διορθωτικές κινήσεις. Αυτό σημαίνει πως το όχημα θα έχει τη δυνατότητα να αποφεύγει ένα κόκκινο φανάρι, θα ρυθμίζει την σωστή ταχύτητα και θα αποτρέπει μικροσυγκρούσεις.
Κάτι που προβληματίζει σήμερα κάθε φορά που αλλάζει ένας οδηγός μία λωρίδα κατεύθυνσης είναι τα τυφλά σημεία. Αυτή η ανησυχία πολύ σύντομα θα είναι παρελθόν στο σύνολο των σύγχρονων αυτοκινήτων, καθώς οι κάμερες του οχήματος θα λειτουργούν ως radars και θα δημιουργούν μία ζώνη ασφαλείας μεταξύ των δύο οχημάτων. Στα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα, αυτή η ενημέρωση λαμβάνεται μέσω οπτικής λυχνίας στο καθρέπτη του αυτοκινήτου.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα παίξει, τέλος, καθοριστικό ρόλο στην αυτόνομη οδήγηση, καθώς θα επιλέγει η ίδια τον τρόπο οδήγησης, χωρίς να δαπανά άδικα χρόνο. Αν και σήμερα υπάρχει συζήτηση και επιφυλακτικότητα για την ασφάλεια κίνησης αυτοκινήτων με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, σύντομα η χρήση της θα συμβάλλει στην οδήγηση ώστε αυτή να γίνει ασφαλής, με τα τροχαία ατυχήματα να μειώνονται σημαντικά.