Θα είναι η 11η διαγωνιζόμενη στους κορυφαίους αγώνες μηχανοκίνητης ταχύτητας
Ένα βήμα πιο κοντά στη συμμετοχή της στη Φόρμουλα Ένα, ως η 11η ομάδα του πρωταθλήματος, βρίσκεται η Andretti Global του Αμερικανού Μάικλ Αντρέτι... Η υποψηφιότητα της σύμπραξης του παλαίμαχου οδηγού αγώνων και γιού του παγκόσμιου πρωταθλητή του 1978, Μάριο Αντρέτι, με την Cadillac της General Motors έλαβε σήμερα (2/10) την έγκριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και πέρασε στην επόμενη φάση της σχετικής διαδικασίας, ωστόσο θα πρέπει στη συνέχεια και οι ιδιοκτήτες της Φόρμουλα Ένα να «ανάψουν το πράσινο φως».
Η ομάδα του Αντρέτι ήταν η μόνη μεταξύ τεσσάρων υποψηφιοτήτων που πέρασε στην επόμενη φάση της σχετικής διαδικασίας αξιολόγησης, καθώς όλες οι υπόλοιπες κρίθηκαν ότι δεν πληρούσαν τα απαιτούμενα κριτήρια. Ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, δήλωσε μεταξύ άλλων για το θέμα: «Η Andretti Formula Racing LLC ήταν η μοναδική οντότητα που ικανοποιεί τα κριτήρια επιλογής που είχαν τεθεί από όλες τις απόψεις. Συγχαίρω τον Μάικλ Αντρέτι και την ομάδα του για την εμπεριστατωμένη υποβολή».
Τον Ιανουάριο οι Andretti Global και General Motors είχαν γνωστοποιήσει ότι σχεδίαζαν να αγωνιστούν στη Φόρμουλα Ένα χρησιμοποιώντας τη μάρκα της Cadillac και να έχουν τουλάχιστον έναν Αμερικανό οδηγό. Η -ιδιοκτησίας Renault- Alpine έχει ανακοινώσει ότι θα παρέχει τις μονάδες ισχύος, εάν η Andretti Cadillac πάρει την έγκριση από τη FIA και τη Liberty Media, η οποία κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα του πρωταθλήματος, μετέδωσε το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Τον Φεβρουάριο η FIA «άνοιξε» τη διαδικασία αίτησης, προκειμένου νέες ομάδες να ζητήσουν να μπουν στη Φόρμουλα Ένα το 2025, το 2026 (όταν τίθενται σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος) ή το 2027. Λόγο στο θέμα έχουν τόσο η FIA, όσο και η -ιδιοκτήτρια της Φόρμουλα Ένα- Liberty Media. Αφού η FIA ενέκρινε την υποψηφιότητα των Andretti Global και General Motors, η αίτηση πλέον παραπέμπεται προς εξέταση στη Φόρμουλα Ένα. Πλέον οι άνθρωποι της Φόρμουλα Ένα θα εξετάσουν την υποψηφιότητα από εμπορικής και οικονομικής άποψης και αναμένεται σε αρκετούς μήνες να κάνουν την εκτίμησή τους για την υποψηφιότητα Αντρέτι. Σε ανακοίνωσή της, η Φόρμουλα Ένα αναφέρει: «Σημειώνουμε τα συμπεράσματα της FIA σχετικά με την πρώτη και τη δεύτερη φάση της διαδικασίας της και τώρα θα κάνουμε τη δική μας αξιολόγηση για την αξία της εναπομείνασας αίτησης».
Η Φόρμουλα Ένα έχει αυτή τη στιγμή 10 ομάδες και περιορίζεται σε μάξιμουμ 12 μέχρι και τη σεζόν του 2025 από το τρέχον «σύνταγμα» του πρωταθλήματος.
Άλλες ομάδες της Φόρμουλα Ένα δεν βλέπουν και τόσο... ζεστά την αύξηση ομάδων, καθώς θεωρούν ότι θα μειωθεί η... πίτα από τα έσοδα. Επίσης, κάποιες πιστεύουν ότι το τρέχον (200 εκατομμυρίων δολαρίων) τέλος συμμετοχής στη Φόρμουλα Ένα, το οποίο θα μοιραζόταν μεταξύ των υπαρχουσών δέκα ομάδων ως αποζημίωση, δεν είναι αρκετό.
Η Andretti Global μετέχει και σε άλλες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων του πρωταθλήματος IndyCar και της Formula E.