Τα βενζινοκίνητα εξακολουθούν να έχουν τη «μερίδα του λέοντος» με τα ηλεκτρικά ν αακολουθούν
Τον Μάιο του 2023 η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, η αύξηση άγγιξε το 18,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Πουλήθηκαν σχεδόν 1 εκατ. καινούργια αυτοκίνητα. Ο περασμένος Μάιος ήταν ο δέκατος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης της αγοράς της ΕΕ. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν, με τα ισχυρότερα κέρδη στην Ιταλία (+23,1%), τη Γερμανία (+19,2%) και τη Γαλλία (+14,8%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023 η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 18%, σε 4,4 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Αν και η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, όταν καταγράφηκαν 5,7 εκατ. μονάδες. Στο πεντάμηνο σημειώθηκαν διψήφια κέρδη στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+26,9%), Ιταλία (+26,1%), Γαλλία (+16,3%) και Γερμανία (+10,2%).
Τον Μάιο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική αύξηση, από 9,6% σε 13,8%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 36,5%.
Τον περασμένο μήνα οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική ώθηση, αυξάνοντας κατά 70,9%, φτάνοντας τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ολλανδίας (+118,4%), Σουηδίας (+82,6%), Γαλλίας (+48,7%) και Γερμανίας (+46,6%). Συνολικά, αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 50,5%, με πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη δυναμική ανάπτυξής τους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,6%, φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+54,5%), Ιταλία (+27,2%), Γαλλία (+22,1%) και Ισπανία (+10,3%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς (από 23,2% τον Μάιο του 2022).
Η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα υποχώρησε ελαφρά, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 0,6% τον Μάιο. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία ( 40,5%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου, καθώς τα κίνητρα για plug-in υβριδικά διακόπηκαν στα τέλη του 2022. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο πέρυσι.
Τον Μάιο η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα βενζίνης αυξήθηκε κατά 12,6%, φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από τον Μάιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, κυρίως στην Ιταλία (+23,9%), τη Γαλλία (+18,3%) και Γερμανία (+17,6%). Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια βενζινοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 17% από την ίδια περίοδο του 2022.
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα, παρά τις καλές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+24,3%) και τη Γερμανία (+3,6%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,4% τον Μάιο του 2022.