Μεγάλο παραμένει το ποσοστό θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια, που προέρχεται από τη μη χρήση ζώνης.
Συγκεκριμένα, οι οδηγοί φορτηγών είχαν το υψηλότερο ποσοστό θανάτων σε όλους τους τύπους οχημάτων τα τελευταία 20 χρόνια. Το 2021 το 60% των οδηγών φορτηγών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας. Αυτό έδειξε μια έκθεση με θέμα την προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια της οδήγησης που διεξήγαγε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι επιβάτες επιβατικών οχημάτων που οδηγούν χωρίς ζώνη ασφαλείας, δεν τα πηγαίνουν καλύτερα. Ο αριθμός των επιβατών που σκοτώθηκαν σε ατυχήματα από το 2018 έως το 2021 αυξάνεται κάθε χρόνο. Το 2018 σκοτώθηκαν 9.545 άτομα, ενώ το 2021 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία 11.813 επιβαίνοντες οχημάτων (45%), που δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.
Τα δεδομένα δείχνουν, ότι με την πάροδο των ετών το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων συμβαίνουν κυρίως τη νύχτα σε σχέση με τη διάρκεια της ημέρας. Το 2021 το 57% των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στην άσφαλτο το βράδυ, δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, σε σύγκριση με το 43% που έχασαν την ζωή τους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όλα αυτά συμβαίνουν, όταν η ζώνη ασφαλείας αποτελεί το βασικότερο σύστημα παθητικής ασφαλείας ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα, χωρίς τη χρήση της τα υπόλοιπα υποσυστήματα, όπως για παράδειγμα οι αερόσακοι, μπορεί να γίνουν επικίνδυνα για την ακεραιότητα οδηγού και επιβατών.
Από το 1959 που πρωτοεμφανίστηκε η ζώνη ασφαλείας από την Volvo μέχρι και σήμερα, έρευνες αναφέρουν, ότι έχουν σωθεί πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές σε ολόκληρο τον κόσμο.