Αρκεί να είσαι και καλός οδηγός
Καθώς η νέα πραγματικότητα που έχει ορίσει η παγκόσμια ενεργειακή κρίση, έχει «εκτοξεύσει» τις τιμές της βενζίνης, θα πρέπει να το ξανασκεφθούμε για να μετακινούμαστε με το αυτοκίνητο μας.
Ωστόσο υπάρχουν τρόποι να μειώσουμε την κατανάλωση του οχήματος, χωρίς να κάνουμε έκπτωση στα χιλιόμετρα που διανύει.
Μείωσε κατανάλωση στο ρελαντί
Δεν είναι μόνο η λογική που λέει ότι η ήπια οδήγηση εγγυάται μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής στο όχημα και λιγότερη κατανάλωση. Επιβεβαιώνεται και μηχανικά αυτός ο κανόνας. Υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη ιδιότητα που έχουν κατασκευαστικά όλοι οι κινητήρες: εκείνη του cut off.
Με πιο απλά λόγια, πρόκειται για την ιδιότητα που κρύβεται πίσω από το ρελαντί: όταν διατηρούμε δηλαδή μια σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων και χωρίς να πατάμε γκάζι, το όχημα διατηρεί την ταχύτητα που έχει για μερικά δευτερόλεπτα.
Αυτό που συμβαίνει πρακτικά είναι ότι εκείνα τα δευτερόλεπτα οι θάλαμοι καύσης δεν τροφοδοτούνται με καύσιμο, καθώς κλείνει η πεταλούδα του γκαζιού. Το όχημα πρόκειται σταδιακά να επιβραδύνει, εξαιτίας του κενού αέρος που δημιουργείται στο εσωτερικό των κυλίνδρων. Οι στροφές του κινητήρα τότε θα πέσουν, οπότε πρέπει να πιέσουμε μαλακά το πεντάλ του γκαζιού, για να μη σβήσει ο κινητήρας.
Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να κρατάμε σταθερή ταχύτητα στην πορεία μας, χωρίς αχρείαστα φορτώματα στις στροφές. Έτσι εκμεταλλευόμαστε στο έπακρον τη μηχανική λειτουργία του κινητήρα, γλιτώνοντας έως και 20% κατανάλωση, κατά πώς αναφέρουν τα σχετικά τεστ.
Είναι μια πρακτική που ενδείκνυται για ανοιχτούς δρόμους και αποστάσεις, αλλά η συνήθεια της μαλακής οδήγησης είναι χρυσή και για την πόλη, καθώς εξασφαλίζει επίσης λιγότερο φρενάρισμα (άρα και λιγότερες φθορές στο σύστημα πέδησης).
Για συνηθίσει κανείς σε αυτό τον νέο τρόπο επαφής με το γκάζι, μια καλή συμβουλή που κυκλοφορεί από τους ειδήμονες της οικολογικής οδήγησης είναι να έχεις στο μυαλό σου ότι μεταφέρεις στο αμάξι ένα ξέχειλο ποτήρι με καφέ.