Ηλεκτρικό, όμορφο και ενεργοβόρο - Πόσο κοστίζει
Μια ημέρα μετά την σύντομη παρουσία του Volvo C40 Recharge, του πρώτου αποκλειστικά ηλεκτρικού μοντέλου της πάλαι ποτέ Σουηδικής εταιρίας (ανήκει πλέον στην Κινέζικη Geely), είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα.
Το C40 Recharge με εντυπωσιακή κουπέ-SUV σχεδίαση, αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο στον δρόμο, όντας αντικειμενικά όμορφο και αισθητικά μίνιμαλ. Η πλέον χαρακτηριστική γωνία είναι το πίσω τμήμα του με τα high-tech φώτα, την αεροτομή στη βάση του παρμπρίζ, την έντονα κεκλιμένη 5η πόρτα και την αεροδυναμική σχεδίαση στο πίσω μέρος της οροφής.
Για να μπεις στην πολυτελή και με ευχάριστο διάκοσμο καμπίνα δεν χρειάζεται παρά μόνο να έχεις κάπου στις τσέπες σου το κλειδί. Με αυτό και μόνο μπαίνεις, ρυθμίζεις το εργονομικά σχεδιασμένο κάθισμα, βάζεις «D» στον επιλογέα κίνησης και έτσι απλά, φεύγεις για τον προορισμό σου.
Τα οικολογικά υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό δείχνουν καλής ποιότητας και άριστης συναρμογής, ενώ το δέρμα που καλύπτει καθίσματα και τιμόνι δεν είναι δέρμα, αλλά ένα συνθετικό υλικό καλής υφής, καθώς το μοντέλο ακολουθεί το δόγμα της μάρκας για «100% ελεύθερα από δέρμα».
Η μίνιμαλ σχεδίαση ακολουθείται και στο ταμπλό (θυμίζει έντονα αυτό του XC40), στο κέντρο του οποίου είναι τοποθετημένο κάθετα το τάμπλετ πολυμέσων μεγέθους 9 ιντσών με εξελιγμένο λογισμικό by Google, που όμως πρέπει να είσαι καλά διαβασμένος για να το αξιοποιήσεις (π.χ. προσπαθήσαμε για τουλάχιστον μια ώρα να βρούμε την επιλογή σταθμών του ραδιοφώνου χωρίς επιτυχία). Ψηφιακός είναι επίσης και ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών , που δίνει στον οδηγό δυο επιλογές μενού.
Οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες με τους πίσω να έχουν περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια τους λόγω της κεκλιμένης οροφής, αλλά αυτό δεν στερεί από την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ η οποία παραμένει στα 414 λίτρα (αυξάνεται στα 1.290 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα), όπως και στο ηλεκτρικό XC40. Ένας πρόσθετος χώρος 31 λίτρων βρίσκεται εμπρός κάτω από το καπό, στο οποίο χωρούν τα καλώδια φόρτισης.
Αρνητική έκπληξη εδώ η ύπαρξη τούνελ μετάδοσης στο εσωτερικό, κάτι που μάλλον περίσσεψε από παλαιότερη πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίζονταν και μοντέλα με θερμικούς κινητήρες.
Δυο κινητήρες και τετρακίνηση
Το C40 Recarge ξεκινά την εμπορική του πορεία στην χώρα μας με την πολύ πλούσια έκδοση Launch Edition και το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης P8. Αυτό περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα εμπρός και ένα πίσω), που αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 408 ίππων και 660 Nm ροπής και προσφέρουν τετρακίνηση. Οι τιμές αυτές δίνουν στο βάρους σχεδόν 2.200 κιλών αμάξωμα επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από ενέργεια παρέχεται από μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, με χωρητικότητα 78 kWh (ωφέλιμη: 75 kWh). Η μπαταρία αυτή σύμφωνα με τους (ιδιαίτερα αισιόδοξους ισχυρισμούς της Volvo) προσφέρει αυτονομία 400 έως 418 χιλιόμετρα. Η πλήρης φόρτισή της μπορεί να γίνει σε 8 ώρες από φορτιστή 11 kW ή σε 12 ώρες από φορτιστή 7,4 kW, ενώ σε ταχυφορτιστή 150KW (άντε βρες τον στην Ελλάδα) φορτίζεται από 0-80% εντός 40 λεπτών εφόσον η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι από 20-35 βαθμούς Κελσίου.
Από την θέση του οδηγού
Στην πολύ καλή και υπερυψωμένη θέση του οδηγού, το μόνο που ενοχλεί είναι η εξαιρετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, μέρος της οποίας υποκαθιστά η στον στάνταρ εξοπλισμό κάμερα οπισθοπορείας.
Ο ευχάριστος διάκοσμος και ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης λανσαρίσματος φτιάχνει την διάθεση του οδηγού και των επιβατών και εξυπηρετεί σχεδόν πλήρως τις ενδεχόμενες ανάγκες τους. Από τον εξοπλισμό ξεχωρίζουμε τις ζάντες αλουμινίου 20’’ (άντε όμως να βρεις λάστιχο αν αυτό σκιστεί), την πανοραμική γυάλινη οροφή, τους προβολείς Pixel LED, τους προβολείς ομίχλης, τα θερμαινόμενα/ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, το keyless Entry, το ηλεκτρικό άνοιγμα πορτμπαγκάζ, η νέα πλατφόρμα ασφάλειας ADAS, το Visual Park Assist 360ο, το infotainment Android by Google (σύντομα έρχεται και το IOS), ο συναγερμός Volvo Guard και η αντλία θερμότητας.
Οδηγώντας το C40 Recarge αναμφίβολα εντυπωσιάζεσαι με την μεγάλη ιπποδύναμη και την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού που θα «ζαλίσει» τον ανειδίκευτο, αλλά δεν θα προβληματίσει τον συντηρητικό καθώς με ήπιο πάτημα του γκαζιού το βαρύ όχημα μπορεί να κινηθεί σε νωχελικούς ρυθμούς, μειώνοντας αισθητά και την κατανάλωση πολύτιμης ενέργειας.
Στην διάρκεια της δοκιμής μας πάντως που έγινε κυρίως σε επαρχιακές οδούς και σε αραιοκατοικημένες περιοχές, αλλά και λίγα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, τρομάξαμε όταν είδαμε την μέση κατανάλωση να ξεπερνά τις 30 KWh για κάθε 100 χιλιόμετρα (και κατά συνέπεια αυτονομία περίπου 250 χιλιομέτρων). Η τιμή αυτή ήρθε σαν αποτέλεσμα μέτριου ρυθμού με συνεχή χρήση της ρύθμισης για μέγιστη ανάκτηση ενέργεια (σύστημα one pedal), μιας μεθόδου που μειώνει την μέση κατανάλωση και ελαχιστοποιεί την χρήση των πολύ καλών φρένων.
Κατά τα λοιπά, η άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός – Πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) διαχειρίζεται άψογα το μεγάλο βάρος της κατασκευής, προσφέροντας άνεση σε κάθε διαδρομή στους επιβάτες και ουδέτερη οδική συμπεριφορά στο εντυπωσιακό SUV.
Περισσότερα για αυτό στην δοκιμή διαρκείας εάν και εφόσον προκύψει.
Εκδόσεις - Τιμές
Το C40 Recarge πωλείται προς το παρόν στην Ελλάδα στην έκδοση P8 Launch Edition των 408 ίππων, ενώ από τον Ιούλιο θα προστεθούν 2 ακόμα εκδόσεις εξοπλισμού του P8 (Plus και Ultimate), αλλά και προσθιοκίνητες εκδόσεις P6 με ηλεκτροκινητήρα 231 ίππων.
Η τιμή της έκδοσης (περιλαμβάνονται 3ετές σέρβις & 5ετής εγγύηση) που οδηγήσαμε είναι 61.988 ευρώ, η οποία ενδέχεται να μειωθεί κατά 8.000 ευρώ αν και όταν ξεκινήσει (εικάζεται τον Απρίλιο) το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Τέλος η τιμή (χωρίς επιδότηση) της βασικής προσθιοκίνητης έκδοσης Ρ6 231 ίππων Plus θα είναι στα 51.026 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης