Πότε αναμένεται στην Ελλάδα
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-60 PHEV παρουσιάζει την πρώτη plug-in πλήρως υβριδική τεχνολογία της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά SUV.
Πρόκειται για το πιο σημαντικό μοντέλο που έχει παρουσιάσει η ιαπωνική μάρκα για πάνω από μια δεκαετία.
Η νέα ναυαρχίδα της Mazda αντιπροσωπεύει όλα όσα έχει ενσωματώσει η εταιρεία στο DNA της τα τελευταία 100 χρόνια, από την εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, μέχρι την ιαπωνική δεξιοτεχνία, τις τελευταίες καινοτομίες στην ανθρωποκεντρική τεχνολογία, καθώς και ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης παγκόσμιας κλάσης.
Το στυλ του CX-60 PHEV εκφράζει την ουσία του Kodo design και το αποκλειστικά made in Japan μοντέλο παρουσιάζει περαιτέρω τις ιδέες του Kaichou (ένα στοιχείο το οποίο αναμειγνύει διαφορετικά υλικά και υφές, όπως το ξύλο σφενδάμου, το δέρμα νάπα, μοναδικά επεξεργασμένα ιαπωνικά υφάσματα και λεπτομέρειες χρωμίου, καθώς φυσικά και το Musubu) την τέχνη του δεσίματος που αποτέλεσε την έμπνευση για μια ειδικά λεπτομερή ραφή στον πίνακα οργάνων.
Η επεξεργασία της επένδυσης από ξύλο σφενδάμου αντανακλά την ιαπωνική αισθητική του Hacho –μία ασύμμετρη ισορροπία ή σκόπιμη ανομοιομορφία. Τα διαφορετικά σχέδια και τα νήματα των υφασμάτων ανταποκρίνονται με ευαισθησία στις αλλαγές του φωτός, δημιουργώντας - μέσα από μια ιαπωνική τεχνική ραφής που ονομάζεται Kakenui - «κρεμαστές ραφές» με κενά μεταξύ των υφασμάτων επένδυσης, αποκαλύπτοντας μια γεύση από το υλικό που βρίσκεται από κάτω.
Οι ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες έχουν τελειοποιηθεί για να εξυπηρετήσουν την οδηγική εμπειρία Jinba-Ittai και - περισσότερο από ποτέ - να καλύψουν τις ατομικές ανάγκες του οδηγού. Το πρωτοποριακό Mazda Driver Personalization System θα αναγνωρίζει τον επιβάτη που θα καθίσει στη θέση του οδηγού και θα προσαρμόζει αυτόματα το χώρο του (τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι, τους καθρέφτες, ακόμη και τις ρυθμίσεις ελέγχου ήχου και κλιματισμού) ώστε να ταιριάζει στη σωματική διάπλασή του και στις προσωπικές του προτιμήσεις.
Το CX-60 PHEV συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-G 2.5 άμεσου ψεκασμού με έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα 100 kW, ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και μια μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 355 V, 17,8 kWh.
Ο συνδυασμός αποδίδει συνολική ισχύ 327 ίππων και ροπή 500 Nm, καθιστώντας το υβριδικό μοντέλο, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mazda, γεγονός που πιστοπιείται και από την επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) είναι μόλις 1,5 λτ/100 χλμ και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP μόνο 33 γρ/χλμ, ενώ η μπαταρία προσφέρει 63 χλμ μικτή αυτονομία με το όχημα να τρέχει με έως και 100 χλμ/ώρα.
Το CX-60's Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture διαθέτει αναρίθμητες βελτιώσεις που προσφέρουν δυναμική οδήγηση.
Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση της μάρκας, περιλαμβάνει ακαμψία του αμαξώματος που διασφαλίζει ότι, ο οδηγός μπορεί να αισθάνεται την απόκριση του οχήματος χωρίς καμία καθυστέρηση, καθίσματα που διευκολύνουν κάθε επιβάτη να διατηρεί την ισορροπία ενώ το όχημα κινείται, αναρτήσεις που σταθεροποιούν τη στάση του οχήματος κατά την οδήγηση και ένα μοναδικό σύστημα ελέγχου του οχήματος - Κινηματικός Έλεγχος Στάσης (KPC).
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει τοποθετηθεί μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και όσο το δυνατόν χαμηλότερα εντός του αμαξώματος, πετυχαίνοντας ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους.
Αυτό, σε συνδυασμό με ένα μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ενσωματώνει τη μετάδοση της ροπής μεταξύ των αξόνων, δίνει στο αυτοκίνητο υψηλά χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς.
Επιπλέον, το υβριδικό Mazda διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense της εταιρείας που βοηθάνε τον οδηγό, παρέχοντας υψηλές επιδόσεις ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία και στοχεύοντας σε βαθμολογία ασφάλειας 5 αστέρων από τον Euro NCAP.
Το CX-60 είναι εξοπλισμένο με πολλά νέα συστήματα ασφάλειας: See-Through View - επόμενης γενιάς οθόνη προβολής 360ο που βελτιώνει την ορατότητα σε χαμηλές ταχύτητες, Turn Across Traffic Assist - SBS-R ανίχνευση πεζών, τήρηση λωρίδας έκτακτης ανάγκης, i-Adaptive Cruise Control (i-ACC); και προειδοποίηση εξόδου οχήματος BSM.
To plug-in υβριδικό μοντέλο αναμένεται στην Ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2022.
Νίκος Τσάδαρης