Ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV με 5 ή 7 θέσεις, αυτονομία έως 474 χλμ & τιμή 54.970 ευρώ
Ξεκίνησε στην χώρα μας η πώληση της Mercedes EQB 250, ενός ηλεκτρικού SUV που διατίθεται με 5 ή 7 θέσεις (στην 3η σειρά μπορούν να κάθονται άτομα ύψους έως 1,65 μέτρων).
Σχεδίαση, Χώροι, Εξοπλισμός, Φόρτιση
Οι διαστάσεις του 5θέσιου μοντέλου είναι: 4.684/1.834/1.667 χιλιοστά (μήκος/πλάτος /ύψος). Το εσωτερικό ύψος στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.069 χιλιοστά και στη δεύτερη είναι 979 χιλιοστά για το πενταθέσιο. Με 87 χιλιοστά, ο ωφέλιμος χώρος για τα γόνατα στα πίσω καθίσματα του 5θέσιου μοντέλου προσφέρει ιδιαίτερη άνεση. Το πορτμπαγκάζ είναι επίπεδο και ευρύχωρο: ο όγκος φόρτωσης 495 έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρων (στοιχεία για το 5θέσιο ή το 7θέσιο μοντέλο, αντίστοιχα.
Διαθέσιμος χώρος φόρτωσης σε 7θέσια διάταξη με την εταζέρα τοποθετημένη: 110 λίτρα) προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός estate μεσαίου μεγέθους. Οι πλάτες καθισμάτων της δεύτερης σειράς μπορούν να ρυθμίζονται σε διάφορες κλίσεις ως βασικός εξοπλισμός, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η δυνατότητα μετακίνησης εμπρός/πίσω κατά 140 χιλιοστά. Με αυτόν τον τρόπο, το πορτμπαγκάζ μπορεί να μεγαλώνει κατά έως 190 λίτρα και να αξιοποιείται με διάφορους τρόπους. Όλα τα παραπάνω δικαιολογούν απόλυτα τον χαρακτηρισμό του μοντέλου ως «ευρύχωρο»!
Προαιρετικά, η EQB διαθέτει 3η σειρά αποτελούμενη από δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία είναι πολύ άνετα για άτομα ύψους έως 1,65 μ. Τα εκτενή χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν πτυσσόμενα προσκέφαλα, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές δύναμης στις εξωτερικές θέσεις και αερόσακο παραθύρων που προστατεύει και τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων. Συνολικά, μπορούν να τοποθετηθούν έως τέσσερα παιδικά καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά, συν ένα ακόμη στο κάθισμα του συνοδηγού. Για να αυξήσετε τον χώρο αποσκευών, τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να διπλωθούν δημιουργώντας μια ενιαία επιφάνεια με το δάπεδο φόρτωσης.
Η EQB διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης είναι η ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω. Μία οριζόντια λωρίδα οπτικών ινών συνδέει τα φώτα πορείας ημέρας των προβολέων τεχνολογίας LED, διασφαλίζοντας μία άκρως χαρακτηριστική εμφάνιση μέρα και νύχτα. Η κατεργασία του εσωτερικού των προβολέων είναι κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας με προσοχή στην λεπτομέρεια. Γαλάζιες λεπτομέρειες μέσα στον προβολέα ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα του ηλεκτρικού μοντέλου.
Στο εσωτερικό, ο χαρακτήρας του μοντέλου εντείνεται από τα κυλινδρικά στοιχεία σε αλουμίνιο, τα οποία κοσμούν τις πόρτες, την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού. Το μεγάλο ταμπλό διαθέτει από μία εσοχή στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, ο εντυπωσιακός διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και το κλειδί του οχήματος υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα στο εσωτερικό της EQB. Το όργανο πολλαπλών ενδείξεων, με τις ειδικές οθόνες για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υιοθετεί τους ίδιους χρωματισμούς με λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό και γαλάζιο.
Η EQB διαθέτει καλή τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,28, ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 m2. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.
Επίσης, το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQB μπορεί να φορτίζεται εύκολα με εναλλασσόμενο ρεύμα AC) έως 11 kW χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου.
Ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος σε κάθε χώρα. Η φόρτιση σε Wallbox της Mercedes-Benz γίνεται πολύ γρηγορότερα από ό,τι σε οικιακό ρευματοδότη. Επιπλέον, στους σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC), ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (State of Charge, SoC ) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, η EQB φορτίζει και σε σταθμό φόρτισης με μέγιστη ισχύ έως 100 kW. Ο χρόνος φόρτισης σε αυτή την περίπτωση είναι περίπου 30 λεπτά για κατάσταση φόρτισης από 10% σε 80%. Μετά από μόλις 15 λεπτά, έχει φορτιστεί με επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για άλλα 150 χιλιόμετρα (WLTP) . Για φόρτιση AC και DC, η EQB περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό της στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ σύνδεσμο CCS (Combined Charging Systems) στο δεξί πλευρικό πλαίσιο. Φόρτιση γίνεται και μέσω του Mercedes Me Charge που στην Ελλάδα απαριθμεί σήμερα περισσότερους από 160 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την επικράτεια.
Συστήματα υποβοήθησης, Ασφάλεια
Η EQB διαθέτει ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη για τον οδηγό. Τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, γεγονός που σημαίνει, ότι σε πολλές κρίσιμες καταστάσεις, το τελευταίο έχει την ικανότητα να αποτρέπει μια σύγκρουση ή να μειώνει τη σοβαρότητά της επιβραδύνοντας το όχημα αυτόνομα. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο.
Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.
Στο θέμα της παθητικής ασφάλειας η στιβαρή δομή του αμαξώματος της EQB προσαρμόστηκε στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία εδράζεται σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από διελασμένα στοιχεία, το οποίο αναλαμβάνει τον δομικό ρόλο που αναλάμβαναν έως τώρα οι εγκάρσιοι φορείς στο υποδάπεδο. Το προστατευτικό μπαταρίας στην περιοχή μπροστά από την μπαταρία μπορεί να αποτρέπει την εισχώρηση ξένων σωμάτων στη μονάδα συσσώρευσης ενέργειας.
Το σύστημα υψηλής τάσης μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης, αναστρέψιμα ή μη, ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος. Επίσης, η διαδικασία φόρτισης διακόπτεται αυτόματα εάν ανιχνευθεί πρόσκρουση ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε σταθμό ταχείας φόρτισης (φόρτιση συνεχούς ρεύματος). Εκτός από αυτό το ανεξάρτητο σύστημα παρακολούθησης, η EQB διαθέτει ένα ειδικό σημείο αποσύνδεσης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις υπηρεσίες διάσωσης για την απενεργοποίηση του συστήματος υψηλής τάσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ιπποδύναμη: 190 ίπποι
Ροπή: 385 Nm
Μέγιστη ταχύτητα: 160 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,2΄΄
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
AC On Board Charger EQB: 11 kW
AC Χρόνος Φόρτισης 10%-100%: 5,75 ώρες
DC On Board Charger EQB: 100 kW
DC Χρόνος Φόρτισης 10%-80%: 32 λεπτά
Ηλεκτρική κατανάλωση: 17,8 - 16,3 kWh/χλμ
Ηλεκτρική αυτονομία: 433,0 - 474,0 χλμ
H τιμή της EQB 250 καθορίστηκε στα 54.969,20 ευρώ και επειδή καθώς η τιμή προ φόρων είναι στα 44.330 ευρώ, το μοντέλο μπορεί να επιδοτηθεί από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Νίκος Τσάδαρης