Σε λίγους μήνες, το αγωνιστικό αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει κάθε είδους καιρικές συνθήκες
Η Skoda Motorsport εξελίσσει εντατικά τη νέα Fabia Rally2 evo.
Την ίδια στιγμή που το τρέχον μοντέλο θριαμβεύει στο Ράλι Μόντε-Κάρλο, εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, οι Τσέχοι μηχανικοί δουλεύουν πάνω στην ολοκαίνουργια Fabia, η οποία ως αγωνιστικό αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμη από το καλοκαίρι.
Πρόσφατα, η Skoda Motorsport βρέθηκε στη βόρεια Φινλανδία, στον Αρκτικό Κύκλο και σε ακραίες χειμερινές συνθήκες, με τις θερμοκρασίες έως τους -14 βαθμούς Κελσίου. Σε δρόμους βαθιά καλυμμένους με χιόνι, ο πρωταθλητής της WRC2 για το 2021 και νικητής της κατηγορίας στο πρόσφατο Ράλι Μόντε-Κάρλο Andreas Mikkelsen (NOR), ο πέντε φορές νικητής στο WRC Kris Meeke (GBR) και ο Φινλανδός πρωταθλητής ράλι Emil Lindholm (FIN), οδήγησαν για πέντε μέρες το αυτοκίνητο δοκιμών στα όριά του.
Οι δοκιμές αποτελούν κομμάτι της άρτιας προετοιμασίας της νέας Fabia Rally2 evo, πριν αυτή διατεθεί σε ιδιωτικές ομάδες παγκοσμίως. Σε λίγους μήνες, το αγωνιστικό αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει κάθε είδους καιρικές συνθήκες: ζέστη στην Αφρική, έντονες βροχές στην Ασία, πολικό κρύο στη βόρεια Σκανδιναβία. Λόγω των κανονισμών, στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2 όπως η Fabia επιτρέπονται μόνο περιορισμένες τεχνικές προσαρμογές. Με τις δοκιμές σε όλους τους τύπους ασφάλτινων και χωμάτινων διαδρομών να έχουν ήδη ολοκληρωθεί, σειρά είχαν οι πολικές συνθήκες.
Μηχανικοί και οδηγοί εστίασαν σε δύο τομείς: την ανθεκτικότητα και αξιοπιστία του αγωνιστικού αυτοκινήτου και τις συνθήκες διαβίωσης του πληρώματος. Το τελευταίο είναι εξίσου σημαντικό και δεν έχει να κάνει μόνο με την άνεση αλλά και την ασφάλεια.
Για παράδειγμα, το παρμπρίζ δεν πρέπει να θολώνει και η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο να διατηρείται μέσα σε συγκεκριμένα επίπεδα.
Μετά από ένα εξαντλητικό πενθήμερο, τόσο οι τεχνικοί της Skoda Motorsport όσο και οι οδηγοί ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα.
Νίκος Τσάδαρης