Ο αρχικός βενζινοκινητήρας του κλασικού Mini αντικαθίσταται από ένα σύγχρονο σύστημα ηλεκτροκίνησης.
Εάν ο Άλεκ Ισηγόνης μπορούσε να σχεδιάσει ξανά σήμερα το κλασικό Mini, το εμβληματικό μικρό αυτοκίνητο, θα είχε ηλεκτροκινητήρα. Άλλωστε, το πρώτο Mini που λανσαρίστηκε το 1959 δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης και βασίστηκε στην ιδέα της εξοικονόμησης καυσίμου και της μεταφοράς τεσσάρων ατόμων και των αποσκευών τους με το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα.
Μέχρι σήμερα, το Mini παραμένει πιστό στις αρχές του ελληνικής καταγωγής σχεδιαστή Ισηγόνη, αναφορικά με τη δημιουργική χρήση χώρου και τη διασκεδαστική οδήγηση, ενώ τώρα το Mini Recharged είναι ένα εγχείρημα που επιτρέπει τη συνέχιση της ιστορίας του κλασικού Mini τον 21ο αιώνα με βιώσιμο τρόπο.
Η μετατροπή των κλασικών Mini σε ηλεκτροκίνητα συνδυάζει παραδοσιακές αξίες με τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον. Η ιδέα γεννήθηκε πριν καν ο Βρετανός κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων αρχίσει να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τη μορφή του Cooper SE. Ένα κλασικό Mini Electric κατασκευάστηκε το 2018 σε έκδοση one-off και παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.
Οι αντιδράσεις ήταν τόσο θετικές, ώστε μία ειδική ομάδα από το εργοστάσιο της μάρκας στην Οξφόρδη στρώθηκε στη δουλειά και ανέπτυξε ένα σχέδιο προκειμένου να δημιουργήσει και να καταστήσει διαθέσιμο κάτι αντίστοιχο σε κατόχους κλασικών Mini.
Για να προσφέρει την παραδοσιακή αίσθηση go-kart με ένα κινητήρα μηδενικών ρύπων, ο αρχικός βενζινοκινητήρας του κλασικού Mini αντικαθίσταται από ένα σύγχρονο σύστημα ηλεκτροκίνησης. Μόνον αναστρέψιμες αλλαγές μπορούν να πραγματοποιούνται στο όχημα κατά τη διαδικασία μετατροπής που προβλέπει το Mini Recharged.
Η προσεκτική διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς είναι σημαντικό μέρος της ιδέας. Αυτό σημαίνει ότι καθιστά εφικτή την επαναφορά του κλασικού μοντέλου στην αρχική του κατάσταση κάποια στιγμή στο μέλλον. Κατά τη διάρκεια της μετατροπής, ο αρχικός κινητήρας κάθε οχήματος επισημαίνεται και αποθηκεύεται ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στην περίπτωση μιας μελλοντικής μετασκευής του κλασικού Mini.
Με το Mini Recharged, η ζωή ενός οχήματος μπορεί να παραταθεί με βιώσιμο τρόπο διατηρώντας ταυτόχρονα την ιστορική κληρονομιά του. Την κίνηση προσφέρει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας που παράγει συνεχή ισχύ έως 123 ίππους και επιταχύνει το ηλεκτροκίνητο κλασικό Mini από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε σχεδόν 9 δευτερόλεπτα. Την ενέργεια παρέχει μία μπαταρία υψηλής τάσης, που μπορεί να φορτίζεται με ισχύ έως 6,6 kW και παρέχει εκτιμώμενη αυτονομία περίπου 160 χλμ. Επιπλέον, κάθε ηλεκτροκίνητο κλασικό Mini του προγράμματος Recharged αποκτά τον χαρακτηριστικό, κεντρικό πίνακα οργάνων, γνώριμο από την εποχή του κλασικού, όπου τώρα προβάλλονται η θερμοκρασία λειτουργίας, η επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου, η αυτονομία και η ταχύτητα.
Οι θιασώτες του Mini Recharged απολαμβάνουν μία εντελώς νέα οδηγική εμπειρία: ένα αθόρυβο σύστημα κίνησης με άμεση επιτάχυνση και τη δυνατότητα εισόδου σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων σε πόλεις, στις οποίες δεν θα είχαν πρόσβαση με οχήματα εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό κλασικό Mini μπορεί να κινηθεί στην Oxford Street ή στο Piccadilly Circus στο Λονδίνο, και να αποτελέσει και πάλι μέρος του αστικού τοπίου, χωρίς ο οδηγός να πληρώσει περιβαλλοντικό τέλος (τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης). Επιπλέον, η ηλεκτρική μετατροπή του κλασικού δεν χρειάζεται νέα ταξινόμηση.
Το Mini Recharged προσφέρει την δυνατότητα σε ένα κλασικό Mini να ξεκινήσει μία δεύτερη, πιο βιώσιμη ζωή. Η εξατομικευμένη επαναχρησιμοποίηση (upcycling) του κλασικού Mini πραγματοποιείται αποκλειστικά στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Νίκος Τσάδαρης