Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Λεμπ
Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, το Ράλι Ντακάρ 2022, ο πιο σκληρός αγώνας του κόσμου, που ξεκίνησε από την ίδια πόλη στις 2 Ιανουαρίου.
Θριαμβευτής του φετινού Ντακάρ για 4η φορά στην καριέρα του, αναδείχθηκε ο Καταριανός (Ολυμπιονίκης της σκοποβολής) Νασέρ Αλ Ατίγια που οδήγησε ένα Toyota Hilux της ομάδας Gazoo με συνοδηγό τον Μάθιου Μπόμελ από την Ανδόρα. Ο Αλ Ατίγια έφυγε από νωρίς εμπρός από τους διώκτες του και ουσιαστικά δεν απειλήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να τερματίσει σχεδόν μισή ώρα εμπρός από τον 2ο, Σεμπαστιάν Λεμπ, που οδηγούσε ένα πρωτότυπο Bahrein Raid Extreme της ομάδας Prodrive.
Ο 9 φορές πρωταθλητής Ράλι, παρά το ότι με απαίτηση της ομάδας άλλαξε συνοδηγό (Φαμπιάν Λιρκέν, αντί του Ντανιέλ Ελενά) δεν κατάφερε την πολυπόθητη νίκη που κυνηγά από το 2016 (ήταν και πάλι 2ος το 2017), καταφέρνοντας απλά να ελέγξει την επιθετικότητα του Σαουδάραβα Γιασίντ Αλ Ράχι που τερμάτισε 3ος στο τιμόνι ενός ακόμα Toyota Hilux.
Η είδηση όμως για το μέλλον του αγώνα έρχεται από την 9η θέση της γενικής κατάταξης (τερμάτισαν 72 πληρώματα), όπου τερμάτισαν οι Σουηδοί Ματίας Έκστρομ – Εμίλ Μπέρκβιστ οδηγώντας ένα ηλεκτρικό (ή κάπως έτσι) Audi RS Q E-TRON. Με ίδιο αυτοκίνητο ο διάσημος Ισπανός Κάρλος Σάϊνθ (12ος) κέρδισε δυο ειδικές διαδρομές, ενώ ακόμα δυο κέρδισαν ο Έκστρομ και ο τρίτος οδηγός της ομάδας, γνωστός και σαν “Mr Dakar”, ο Γάλλος Στεφάν Πετερανσέλ (59ος). Τα ηλεκτρικά Audi έδειξαν ότι έχουν την ταχύτητα και την αντοχή, αλλά προβλήματα νεότητας με το πρωτοποριακό σύστημα κίνησης τους στέρησαν μια καλύτερη επίδοση, που όμως όλοι είναι σίγουροι ότι θα έρθει σύντομα.
Χαρακτηριστικό είναι το ότι, οι δυο πρώτοι της κατάταξης κέρδισαν από 2 ειδικές διαδρομές (από τις συνολικά 12), ενώ ο τρίτος ούτε μία.
Στην κατηγορία Classic του αγώνα συμμετείχε φέτος και ένα αμιγώς Ελληνικό πλήρωμα, οι Βαγγέλης Μπερσής - Φώτης Κουτσουμπός, που οδήγησαν με επιτυχία στον τερματισμό ένα ιστορικό Mitsubishi Pajero. Ο αγώνας κάθε άλλο παρά εύκολος ήταν για το ελληνικό πλήρωμα, αλλά ο τερματισμός αποδεικνύεται το καλύτερο φάρμακο και το έναυσμα της προετοιμασίας για την επόμενη συμμετοχή.
Νίκος Τσάδαρης