Υβριδικό και με τρεις εκδόσεις
Το νέο Honda HR-V e:HEV αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ελλάδα στα τέλη Ιανουαρίου 2022.
Είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, την Elegance, την Advance και την Advance Style, με τις τιμές να διαμορφώνονται στα 32.500€, τα 35.300€ και τα 38.500€ αντίστοιχα.
Το νέο HR-V διαθέτει άμεση απόκριση και εξαιρετική απόδοση χάρη στο αποδοτικό υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda με δύο ηλεκτροκινητήρες.
Η επόμενη γενιά του δημοφιλούς compact SUV της μάρκας διακρίνεται για την ευρυχωρία, την άνεση και τη χρηστικότητά της, ενώ αξιοσημείωτα είναι τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και η τεχνολογική εξέλιξη. Όλα πλαισιώνονται από ένα τολμηρό και κομψό σχήμα εμπνευσμένο από μοντέλο coupe.
Το νέο HR-V, που θα διατίθεται στην Ευρώπη από τα τέλη του 2021, είναι το επόμενο μοντέλο με το ‘διακριτικό’ e:HEV (hybrid electric vehicle) στην προϊοντική οικογένεια της Honda, μετά το ανανεωμένο CR-V και το νέο Jazz που κυκλοφόρησε το 2020. Η επόμενη γενιά του αποκλειστικά υβριδικού HR-V είναι το αποτέλεσμα εκτενούς ανάλυσης των τάσεων των σύγχρονων καταναλωτών. Αφού ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο οι δραστήριοι, συνδεδεμένοι άνθρωποι του σήμερα εντοπίζουν και επιλέγουν προϊόντα υψηλής αξίας, η μάρκα δημιούργησε το HR-V, όχι απλά ως ένα νέο συμπαγές SUV, αλλά ως ένα καταναλωτικό προϊόν που θα προσελκύει τον πελάτη μέσω της υψηλής αισθητικής, της λειτουργικότητας και της πρακτικότητάς του.
Εφαρμόζοντας το μότο ‘Amp up your life’, οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στην υποστήριξη ενός ενεργού και δραστήριου lifestyle σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εξέλιξης του νέου HR-V. Απώτερος σκοπός ήταν να μπορούν οι πελάτες να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα με τα αυτοκίνητά τους, τα οποία θα τους ενισχύουν και θα τους βοηθούν στην καθημερινότητά τους.
Το νέο HR-V υιοθετεί ένα σύγχρονο coupe-SUV αμάξωμα που διακρίνεται για τη σχεδιαστική του απλότητα, ενώ το εξαιρετικά ευρύχωρο και ευπροσάρμοστο εσωτερικό είναι πιο φιλικό προς το χρήστη και πιο άνετο. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άριστη ενσωμάτωση του συστήματος κίνησης και στην κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ. Το αποτέλεσμα είναι μία κορυφαία ευρυχωρία για την κατηγορία, και μεγάλη ευελιξία, χάρη στα ευπροσάρμοστα καθίσματα Magic Seats που προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης (επίπεδη ή όρθια διάταξη), ανάλογα με τις απαιτήσεις φόρτωσης.
Όπως το εξωτερικό, έτσι και το ευρύχωρο εσωτερικό αποπνέει έντονα την αίσθηση στιβαρότητας ενός premium SUV, μέσα από τη χρήση μοντέρνων υφασμάτων και ποιοτικών υλικών. Η σύγχρονη, μινιμαλιστική αισθητική, που ξεκινά από την οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων, είναι αποτέλεσμα της απέριττης φιλοσοφίας του εσωτερικού και του ταμπλό, όπου το κάθε στοιχείο είναι μελετημένο και εργονομικά τοποθετημένο. Η αίσθηση ευεξίας και ευρυχωρίας επιτείνεται με ένα νέο σύστημα διάχυσης αέρα (air diffusion system) που καθοδηγεί τη ροή φρέσκου αέρα δίπλα και πάνω από τους επιβάτες, μέσω μοναδικών αεραγωγών σχήματος L στις πάνω γωνίες του ταμπλό. Απρόσκοπτη και διαισθητική πρόσβαση σε λειτουργίες συνδεσιμότητας και εφαρμογές (apps), που εισάγουν ένα νέο επίπεδο τεχνολογία στο υβριδικό SUV, παρέχεται μέσω της οθόνης αφής ή με φωνητικές εντολές.
Τέλος, διαθέτοντας το πιο ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού στην κατηγορία, το HR-V εφοδιάζεται με τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας σχεδιασμένες για μία ευκολότερη και ασφαλέστερη οδήγηση.
Το κινητήριο σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5LDOHCi-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος. Το σύστημα βασίζεται στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η μάρκα μέσα την 20ετή ενασχόλησή της με την υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων δρόμου και τη Formula 1. Για την εγκατάστασή του στο HR-V, η ισχύς του e:HEV αυξήθηκε από 109 ίππους που ήταν στο Jazz, στους 131 ίππους με ροπή 253Nm.
Το σύστημα e:HEV στο HR-V είναι πιο συμπαγές σε σχέση με του Jazz και έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στη μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, παρέχοντας μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του 80kW Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) τώρα να είναι μικρότερη και ενσωματωμένη στο διαμέρισμα του κινητήρα, ενώ είναι και υγρόψυκτη αντί αερόψυκτη, για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας. Η μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών βελτιώνει περαιτέρω τις δυναμικές επιδόσεις του HR-V.
Το αποτέλεσμα είναι άνετη οδήγηση τόσο σε αστικές διαδρομές όσο και στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Οι εκπομπές CO2 του υβριδικού συστήματος ξεκινούν από 122 g/km (WLTP) και η κατανάλωση από 5,4L /100km (WLTP), ενώ η επιτάχυνση 0 - 100 km/h του HR-V επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα.
Νίκος Τσάδαρης