Στο χειμερινό τοπίο της Λαπωνίας, οι μηχανικοί δοκιμών έχουν βρει τις ιδανικές προϋποθέσεις
Με τη συνεχή επέκταση της γκάμας του το BMW Group προωθεί την μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα και το 2022 θα παρουσιάσει το πρώτο στον κόσμο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της πολυτελούς κατηγορίας, την BMW i7.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέλιξης για παραγωγή, η i7 υποβάλλεται τώρα σε δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς στις εγκαταστάσεις του χειμερινού κέντρου δοκιμών του Group στο Arjeplog, Σουηδία. Εκεί, σε απόσταση μόλις μερικών χιλιομέτρων από τον Αρκτικό Κύκλο, οι μηχανικοί δοκιμών θεωρούν ότι οι παγωμένες επιφάνειες και οι χιονισμένοι δρόμοι προσφέρουν τις ιδανικές προϋποθέσεις για ολοκληρωμένη χρήση όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης. Καθώς το πρόγραμμα δοκιμών πραγματοποιείται σε τσουχτερό κρύο, οι δοκιμές αυτές ανοίγουν το δρόμο για μία νέα εκδοχή της πολυτελούς εμπειρίας οδήγησης.
Τα εξαρτήματα της ανάρτησης, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης καθώς και τα συστήματα δυναμικού ελέγχου και ευστάθειας οχήματος που εξελίσσονται για τη μελλοντική γενιά της Σειράς 7 είναι σχεδιασμένα για να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης - τυπικό χαρακτηριστικό των πολυτελών sedan της μάρκας. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τη βελτιστοποίηση της ανάρτησης, των ελατηρίων, των αμορτισέρ και διαφόρων συστημάτων που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου προκειμένου να ταιριάζουν με τα διάφορα συστήματα κίνησης. Επίσης όλα υποβάλλονται σε εκτεταμένες δοκιμές στο Arjeplog υπό ακραίες κλιματικές συνθήκες.
Στο χειμερινό τοπίο της Λαπωνίας, οι μηχανικοί δοκιμών έχουν βρει τις ιδανικές προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο. Κατά τη διάρκεια των test drives στους χιονισμένους δρόμους γύρω από το Arjeplog, μπορούν να δοκιμάζουν και να βελτιστοποιούν όλες τις λειτουργίες υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες για να πετυχαίνουν την πιο αρμονική, και σύμφωνη με τα πρότυπα της μάρκας, οδηγική εμπειρία.
Επιπλέον, χρησιμοποιούν επιφάνειες δοκιμών σε παγωμένες λίμνες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης για ακριβή ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου ανάρτησης. Το σύστημα διεύθυνσης περνά από σχολαστικό έλεγχο και ρύθμιση όπως και οι πολυάριθμες λειτουργίες του συστήματος Dynamic Stability Control (DSC) και η ρυθμισμένη με ακρίβεια διάδραση μεταξύ πέδησης λόγω τριβής και επιβράδυνσης μέσω ανάκτησης ενέργειας.
Το χειμερινό πρόγραμμα εστιάζει επίσης στα εξαρτήματα του αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης, η μπαταρία υψηλής τάσης, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η τεχνολογία φόρτισης της i7, όλα προέρχονται από την 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive.
Πάνω απ’ όλα, ο ηλεκτροκινητήρας, η μπαταρία και το σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της i7 πρέπει να επιδείξουν ένα υψηλό επίπεδο ωριμότητας σε ακραίες θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν στο Σουηδικό βορρά.
Νίκος Τσάδαρης