Η νέα EQB θα παρουσιαστεί πρώτα στην Ευρώπη και την Κίνα στο τέλος του έτους
Η νέα Mercedes EQB με έως και επτά θέσεις προσφέρει χώρο για –σχεδόν – όλους και όλα όσα τους συνοδεύουν, αποκτώντας έτσι μια ξεχωριστή θέση στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στις δύο θέσεις της τρίτης σειράς μπορούν να κάθονται άτομα ύψους έως 1,65 μέτρων και, βέβαια, να τοποθετούνται παιδικά καθίσματα.
Η νέα EQB θα παρουσιαστεί πρώτα στην Ευρώπη και την Κίνα στο τέλος του έτους, και θα ακολουθήσει η παρουσίαση στην αγορά των ΗΠΑ το 2022. Η EQB αποτελεί ήδη το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της Mercedes-EQ. Το πανίσχυρο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η έξυπνη ανάκτηση και η προγνωστική πλοήγηση με ηλεκτρική νοημοσύνη είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που τη συνδέουν με το EQA.
Στην Ευρώπη, το πλήρως ηλεκτρικό compact SUV θα κυκλοφορήσει στις εκδόσεις EQB 300 4MATIC (συνολική ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP: 19.4 – 18.1 kWh/km, εκπομπές CO2 σε συνδ. κύκλο: 0 g/km) με 229 ίππους, και EQB 350 4MATIC με 293 ίππους (συνολική ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP: 19.4 – 18.1 kWh/km, εκπομπές CO2 σε συνδ. κύκλο: 0 g/km). Η αυτονομία κατά WLTP είναι 419 χιλιόμετρα σε κάθε περίπτωση, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις προκειμένου να ικανοποιηθούν συγκεκριμένες απαιτήσεις των πελατών μας, μεταξύ των οποίων η έκδοση εξαιρετικά μεγάλης αυτονομίας.
Ευρύχωρη
Οι διαστάσεις του πενταθέσιου μοντέλου είναι: 4.684/1.834/1.667 χιλιοστά (μήκος/πλάτος /ύψος) και το μεταξόνιο 2.829 χλστ. Το εσωτερικό ύψος στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.035 χιλιοστά και στη δεύτερη είναι 979 χιλιοστά για το 5θέσιο. Με 87 χιλιοστά, ο ωφέλιμος χώρος για τα γόνατα στα πίσω καθίσματα του πενταθέσιου μοντέλου προσφέρει ιδιαίτερη άνεση. Το πορτμπαγκάζ είναι επίπεδο και ευρύχωρο: ο όγκος φόρτωσης 495 έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρων (στοιχεία για την 5θέσια και 7θέσια έκδοση, αντίστοιχα) προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός estate μεσαίου μεγέθους. Οι πλάτες καθισμάτων της δεύτερης σειράς μπορούν να ρυθμίζονται σε διάφορες κλίσεις ως βασικός εξοπλισμός, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η δυνατότητα μετακίνησης εμπρός/πίσω κατά 140 χιλιοστά. Με αυτόν τον τρόπο, το πορτμπαγκάζ μπορεί να μεγαλώνει κατά έως 190 λίτρα και να αξιοποιείται με διάφορους τρόπους.
Προαιρετικά, η EQB διαθέτει τρίτη σειρά αποτελούμενη από δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία είναι άνετα για άτομα ύψους έως 1,65 μ.
Τα εκτενή χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν πτυσσόμενα προσκέφαλα, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές δύναμης στις εξωτερικές θέσεις και αερόσακο παραθύρων που προστατεύει και τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων. Συνολικά, μπορούν να τοποθετηθούν έως τέσσερα παιδικά καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά, συν ένα ακόμη στο κάθισμα του συνοδηγού. Για αύξηση του χώρου αποσκευών, τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να διπλωθούν δημιουργώντας μια ενιαία επιφάνεια με το δάπεδο φόρτωσης.
«Ηλεκτρική» σχεδίαση
Η EQB διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο και την ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω, ενώ μία οριζόντια λωρίδα οπτικών ινών συνδέει τα φώτα πορείας ημέρας των προβολέων τεχνολογίας LED.
Το λειτουργικό πίσω μέρος της καμπίνας (green house) επιτρέπει τη δημιουργία ενός άνετου εσωτερικού χώρου. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις διαμορφώνουν τις συνολικές αναλογίες. Οι εξωτερικά τοποθετημένοι τροχοί προσδίδουν στην EQB προσωπικότητα, ενώ αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο διατίθενται ζάντες αλουμινίου με δίχρωμη ή τρίχρωμη σχεδίαση και μέγεθος έως 20 ίντσες, ορισμένες από τις οποίες έχουν διακοσμητικά στοιχεία σε ροζ χρυσό ή γαλάζιο. Επιπλέον, η πινακίδα κυκλοφορίας τοποθετείται στον προφυλακτήρα και οι ράγες οροφής τονίζουν την χρηστικότητα του μοντέλου.
Το μεγάλο ταμπλό διαθέτει από μία εσοχή στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν κυλινδρικά στοιχεία σε μια εμφάνιση αλουμινίου, τα οποία κοσμούν τις πόρτες, την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού. Ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, ο θεαματικός διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και το κλειδί του οχήματος φανερώνουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του EQB.
Η EQB επιτυγχάνει μια πολύ καλή τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,28, ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 m2. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.
Electric Intelligence
Το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία.
Η πλοήγηση με Electric Intelligence του βασικού εξοπλισμού διευκολύνει επίσης τον χειρισμό της EQB στην καθημερινότητα, καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως την τοπογραφία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης. Επιπλέον, η πλοήγηση με Electric Intelligence διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται.
Υπερσύγχρονη τεχνολογία φόρτισης
Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQB μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με εναλλασσόμενο ρεύμα AC) έως 11 kW χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου. Ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος σε κάθε χώρα. Η φόρτιση σε Wallbox της Mercedes γίνεται πολύ γρηγορότερα από ό,τι σε οικιακό ρευματοδότη.
Φυσικά είναι ακόμα πιο γρήγορο στους σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (State of Charge, SoC ) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, η EQB φορτίζει σε αντίστοιχο σταθμό φόρτισης με μέγιστη ισχύ έως 100 kW. Ο χρόνος φόρτισης σε αυτή την περίπτωση είναι περίπου 30 λεπτά για κατάσταση φόρτισης από 10% σε 80%. Και μετά από μόλις 15 λεπτά, έχει φορτιστεί με επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για άλλα 150 χιλιόμετρα (WLTP) . Για φόρτιση AC και DC, η EQB περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό της στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ σύνδεσμο CCS (Combined Charging Systems) στο δεξί πλευρικό πλαίσιο.
Μέσω του Mercedes Me Charge, οι οδηγοί της EQB θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα από τα πιο εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο, το οποίο περιλαμβάνει σήμερα περισσότερους από 600.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων, ενώ παράλληλα επωφελούνται από μία ενιαία λειτουργία πληρωμής με απλές διαδικασίες χρέωσης. Με την EQB προσφέρεται το Mercedes me Charge (160 σταθμοί στην Ελλάδα) για ένα έτος.
Υψηλό επίπεδο ασφάλειας
Η EQB διαθέτει ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη για τον οδηγό. Τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, γεγονός που σημαίνει, ότι σε πολλές κρίσιμες καταστάσεις, το τελευταίο έχει την ικανότητα να αποτρέπει μια σύγκρουση ή να μειώνει τη σοβαρότητά της επιβραδύνοντας το όχημα αυτόνομα. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο.
Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.
Επίσης, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο αποδεικνύεται γνήσια Mercedes και στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Βασισμένο στη στιβαρή δομή κελύφους της GLB, το αμάξωμα προσαρμόστηκε στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία εδράζεται σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από διελασμένα στοιχεία, το οποίο αναλαμβάνει τον δομικό ρόλο που αναλάμβαναν έως τώρα οι εγκάρσιοι φορείς στο υποδάπεδο. Το προστατευτικό μπαταρίας στην περιοχή μπροστά από την μπαταρία μπορεί να αποτρέπει την εισχώρηση ξένων σωμάτων στη μονάδα συσσώρευσης ενέργειας.
Η πλούσια εμπειρία της μάρκας στα συστήματα κίνησης υψηλής τάσης οδήγησε σε έναν σχεδιασμό ασφάλειας πολλαπλών σταδίων. Το σύστημα υψηλής τάσης μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης, αναστρέψιμα ή μη, ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος. Ένα άλλο χαρακτηριστικό αυτού του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ασφάλειας είναι ότι η διαδικασία φόρτισης διακόπτεται αυτόματα εάν ανιχνευθεί πρόσκρουση ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε σταθμό ταχείας φόρτισης (φόρτιση συνεχούς ρεύματος).
Εκτός από αυτό το ανεξάρτητο σύστημα παρακολούθησης, η EQB διαθέτει ένα ειδικό σημείο αποσύνδεσης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις υπηρεσίες διάσωσης για την απενεργοποίηση του συστήματος υψηλής τάσης.
Οι δύο τετρακίνητες εκδόσεις EQB έχουν ίδια αυτονομία (419 χλμ), ίδια τελική ταχύτητα (160 χλμ/ώρα) αλλά διαφορετικές επιδόσεις επιτάχυνσης.
Συγκεκριμένα η «μικρή» έκδοση των 229 ίππων (ροπή 390 Nm) επιταχύνει από 0-100 σε 8΄΄, ενώ η έκδοση των 293 ίππων σε μόλις 6,2΄΄.
Η παραγωγή του μοντέλου ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβρη και γίνεται στην Ουγγαρία (για την παγκόσμια αγορά) και στο Πεκίνο (για την αγορά της Κίνας). Τέλος, οι τιμές είναι: για την EQΒ 300 4MATIC 61.850,00 € (55.850,00 € με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά») και για την EQΒ 350 4MATIC, 64.250,00 €.
Νίκος Τσάδαρης