Πρακτικό, κομψό και ευρύχωρο
Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της επόμενης γενιάς Astra hatchback το Σεπτέμβριο, η Opel αποκάλυψε την έκδοση station wagon, το νέο Astra Sports Tourer.
Το νέο μοντέλο θα διατίθεται σε δύο επίπεδα plug-in υβριδικής κίνησης, και πρόκειται για το πρώτο εξηλεκτρισμένο station wagon του Γερμανού κατασκευαστή. Το νέο Astra Sports Tourer συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα συμπαγή station wagon, που ξεκίνησε σχεδόν πριν από 60 χρόνια με το Kadett Caravan.
Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, το νέο Astra Sports Tourer θα διατίθεται με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Η ισχύς κυμαίνεται από 110 έως 130 ίππους με τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες, ενώ με τα plug-in υβριδικά σύνολα, η συνολική ισχύς φτάνει τους 225 ίππους.
Ένα 6τάχυτο κιβώτιο διατίθεται στάνταρ με τις μονάδες βενζίνης και diesel, ενώ ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (electrified με τις plug-in hybrid εκδόσεις) διατίθεται προαιρετικά με τους ισχυρότερους κινητήρες.
Αμάξωμα
Με διαστάσεις 4.642 (Μήκος) x 1.860 (Πλάτος) x 1.480 (Ύψος) και ύψος φόρτωσης περίπου 600 χλστ, το πρακτικό, νέο Astra Sports Tourer ενισχύει την γκάμα στην αγορά station wagon. Ωστόσο, το συνολικό μήκος είναι 60 χλστ μικρότερο από του προηγούμενου μοντέλου, χάρη στον πολύ μικρό εμπρός πρόβολο, και παρά το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.732 χλστ (+70 χλστ) που είναι 57 χλστ μεγαλύτερο από αυτό του νέου Astra hatchback.
Κινητό πάτωμα “Intelli-Space”
Ο χώρος αποσκευών του νέου Astra Sports Tourer προσφέρει πάνω από 608 λίτρα ωφέλιμου αποθηκευτικού χώρου με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση, και 1.634 λίτρα. Επιπλέον, όταν οι διαιρούμενες 40:20:40 πλάτες των πίσω καθισμάτων (στάνταρ εξοπλισμός) αναδιπλώνονται, το πάτωμα είναι τελείως επίπεδο. Ακόμα και με την υποδαπέδια μπαταρία ιόντων λιθίου, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις εξακολουθούν να προσφέρουν ωφέλιμη χωρητικότητα 548 l και 1.574 l αντίστοιχα. Η χωρητικότητα χώρου αποσκευών των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης βελτιστοποιείται με το προαιρετικό “Intelli-Space”.
Αυτό το κινητό πάτωμα μπορεί εύκολα να ρυθμίζεται με το ένα χέρι σε ψηλή και χαμηλή θέση και να σταθεροποιείται υπό γωνία κλίσης 45 μοιρών. Επιπλέον, για ακόμα μεγαλύτερη άνεση, η αναδιπλούμενη εταζέρα μπορεί να αποθηκεύεται όταν το κινητό πάτωμα είναι ρυθμισμένο στην ψηλότερη και στη χαμηλότερη θέση του – σε αντίθεση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού που παρέχουν αυτή τη δυνατότητα μόνο με το πάτωμα στην ψηλότερη θέση του. Επίσης, τα kit επισκευής ελαστικών και πρώτων βοηθειών είναι αποθηκευμένα σε έξυπνους υποδαπέδιους αποθηκευτικούς χώρους, η πρόσβαση στους οποίους γίνεται από το χώρο αποσκευών ή από την περιοχή των καθισμάτων των πίσω επιβατών, ενώ η πίσω πόρτα ανοίγει και κλείνει αυτόματα με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό είναι εμφανής η τεράστια πρόοδος. Το Pure Panel, ψηφιακή διεπαφή ανθρώπου μηχανής [human-machine-interface (HMI)], προσφέρει στους πελάτες μία ξεκάθαρη, διαισθητική εμπειρία. Οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής, όπως σε ένα smartphone. Σημαντικές ρυθμίσεις, όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να επιλέγονται απευθείας μέσω μερικών διακοπτών. Επίσης, δεν χρειάζονται καλώδια, επειδή η νέα γενιά συστημάτων multimedia infotainment και συνδεσιμότητας μπορεί να συνδέεται με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto μέσω συμβατών τηλεφώνων, ήδη διαθέσιμο από τη βασική έκδοση.
Προβολείς Intelli-LuxLED Pixel
Στο εκτεταμένο πακέτο τεχνολογιών του μοντέλου, ξεχωρίζει η τελευταία έκδοση του προσαρμοζόμενου, αντιθαμβωτικού συστήματος φωτισμού Intelli-Lux LED®Pixel, που αποτελείται από 168 στοιχεία LED.
Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο άνεσης των καθισμάτων. Έχοντας εξελιχθεί εσωτερικά, τα εμπρός καθίσματα του νέου Astra Sports Tourer είναι πιστοποιημένα από το Aktion Gesunder Rücken e.V. / Καμπάνια για Πιο Υγιή Πλάτη (AGR). Τα άκρως εργονομικά καθίσματα συνοδεύονται από ευρεία γκάμα προαιρετικών ρυθμίσεων, από ηλεκτρική ρύθμιση κλίσης μέχρι ηλεκτροπνευματική οσφυϊκή υποστήριξη. Επενδεδυμένα με δέρμα Nappa, προσφέρουν ακόμα και λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ για τον οδηγό, και θέρμανση για τους εμπρός και πίσω επιβάτες.
Οι οδηγοί λαμβάνουν πρόσθετη υποστήριξη από τα προαιρετικά, προηγμένα συστήματα υποστήριξης όπως τα Intelli-HUD (head-up display) και Intelli-Drive 2.0.
H ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού (‘Hands-off’) φροντίζει ο οδηγός να παραμένει συνεχώς αφοσιωμένος στην οδήγηση.
Νίκος Τσάδαρης