Τι έδειξε πρόσφατη έρευνα
Πρόσφατη έρευνα παρουσιάζει σαν συμπέρασμα το ότι, η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων έναντι των συμβατικών είναι οικονομικότερη στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η Lease Plan.
Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα από 22 ευρωπαϊκές αγορές, αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για τη χρήση αυτοκινήτου, με μέσο μηνιαίο κόστος €743, με την πρωτιά αυτή να αφορά και τα ηλεκτρικά οχήματα. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μάλιστα, φαίνεται να έχει αυξήσει αισθητά την ανταγωνιστικότητά του για τους Έλληνες οδηγούς σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Συγκεκριμένα, από την έκθεση προκύπτει ότι η Ελλάδα ανήκει στις 17 χώρες στις οποίες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου D2 (premium μεσαίου μεγέθους) είναι πλήρως ανταγωνιστικά και εν γένει οικονομικότερα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICEs).Επιπλέον, σύμφωνα με τον δείκτη για το 2021, η Ελλάδα είναι η οικονομικότερη χώρα για να χρησιμοποιεί κανείς αυτοκίνητα diesel, ενώ η Πολωνία αναδείχθηκε ως η πιο οικονομική χώρα για την χρήση αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης.
Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης αυτοκινήτου είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ελβετία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Γερμανία. Τέλος, όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ αυτών.
Το Car Cost Index της LeasePlan αποτελεί μια ολοκληρωμένη ανάλυση που αποκαλύπτει το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) ενός αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένων καυσίμων/ενέργειας, αποσβέσεων, φόρων, ασφάλισης και συντήρησης) σε 22 ευρωπαϊκές χώρες.
Στην έρευνα συμμετείχαν η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Φιλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Ισπανία, η Σουηδία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
Νίκος Τσάδαρης