Αυτό είναι το νέο Toyota Aygo X

Αυτό είναι το νέο Toyota Aygo X

Το crossover με τον χιλιάρι κινητήρα και κιβώτιο CVT

Τo Toyota Aygo X είναι ένα crossover της κατηγορίας A, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις οδηγών, κατοίκων αστικών κέντρων ή προαστίων. Το νέο μοντέλο είναι προϊόν προσεκτικής έρευνας σχετικά με τις απαιτήσεις της αστικής οδήγησης σε όλη την Ευρώπη.

Το Aygo X βασίζεται στηn πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής Global New Architecture (TNGA), η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris και στη συνέχεια με το Yaris Cross.

Σχεδίαση

Η διχρωμία του Aygo X, σε συνδυασμό με μία νέα, ζωηρή χρωματική φιλοσοφία συνθέτουν ένα προφίλ που προσελκύει την προσοχή, ενώ η σφηνοειδής οροφή δίνει την απαραίτητη σπορ εικόνα. Μπροστά, φώτα υψηλής τεχνολογίας αγκαλιάζουν το πάνω τμήμα του καπό δημιουργώντας ένα σήμα φτερού, ενώ λίγο πιο κάτω η μεγάλη μάσκα, τα φώτα ομίχλης και η ποδιά βασίζονται στο θέμα ‘double trapezoid’ που αποτελεί μέρος της ταυτότητας του Aygo. Η χρωματική φιλοσοφία (εμπνευσμένη από τα μπαχαρικά Κάρδαμο, Τσίλι. Τζίντζερ και Άρκευθο), αποτυπώνει τις διαφορετικές προσωπικότητες του αυτοκινήτου.

Tα μπαχαρικά δεν αφορούν μόνο την εξωτερική εμφάνιση, καθώς στοιχεία του εσωτερικού συνδυάζονται μετα εξωτερικά χρώματα προσδίδοντας προσωπικότητα στο cockpit, συμπεριλαμβανομένου του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας. Επίσης το σύμβολο “X” είναι ραμμένο διακριτικά στο ύφασμα.

Μία ακόμα πιο σπιρτόζικη έκδοση περιορισμένης παραγωγής (Limitted edition) του Aygo X σε Cardamom χρωματισμό θα διατίθεται για τους πρώτους έξι μήνες πωλήσεων, που θα περιλαμβάνει πρόσθετες matte Mandarina πινελιές σε πορτοκαλί σε όλο το αυτοκίνητο με διακοσμητικές ρίγες στο εξωτερικό και στις αποκλειστικές matte black ζάντες αλουμινίου 18”. Το θέμα Mandarina μεταφέρεται στα εσωτερικά πάνελ και στο ύφασμα των καθισμάτων.

Με μήκος 3.700χλστ, το Aygo X είναι 235χλστ μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αν και το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 90χλστ. Ο εμπρός πρόβολος είναι 72χλστ μικρότεροςαπό του Yaris, ενώ η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18”. Επιπλέον το σχεδιασμένο για τους πιο στενούς δρόμους της πόλης, έχει εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής με ακτίνα μόλις 4,7μ. Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 125χσλτ, φτάνοντας τώρα στα 1.740χλστ συγκριτικά με του Aygo. Ως αποτέλεσμα, τα εμπρός καθίσματα απέχουν κατά +20χλστ, αυξάνοντας το χώρο για τους ώμους κατά 45χλστ. Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος στην κατηγορία διαθέτοντας 125χσλτ μεγαλύτερο μήκος και έξυπνη σχεδίαση πίσω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητάς του πάνω από 60 λίτρα, στα 231 λίτρα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

Επιπλέον, η σχεδίαση της οροφής Pagoda διατηρεί τις συμπαγείς συνολικές διαστάσεις της προσφέροντας μία άνετη, ευρύχωρη καμπίνα για τον οδηγό και τους επιβάτες. Το ύψος του οχήματος έχει αυξηθεί κατά 50χλστ (σύνολο 1.510χλστ). Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 11χλστ συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

Οδηγώντας

Το σύστημα διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί για οδήγηση σε Ευρωπαϊκά αστικά κέντρα και προάστια, ενώ το νέο κιβώτιο S-CVT προσφέρει ικανοποιητική απόκριση, διαισθητικές αλλαγές ταχυτήτων και γραμμικότητα διατηρώντας ταυτόχρονα ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη κατά 55χλστ επιτρέποντας καλύτερη οπτική επαφή με τους άλλους χρήστες των δρόμων, κυρίως δικυκλιστές και πεζούς, ενώ η γωνία της κολόνας A έχει αυξηθεί κατά 10% στις 24º για βελτιωμένη ορατότητα. Οι μεγαλύτεροι τροχοί (καταλαμβάνουν το 40% της επιφάνειας του αμαξώματος) και τα ελαστικά συνεργάζονται με την ανάρτηση της πλατφόρμας TNGA, η οποία μαζί με τη βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος και τις μικρότερες γωνίες κλίσης του αμαξώματος, προσφέρουν καλυτερη οδηγική άνεση και έλεγχο.

Οι θόρυβοι στο εσωτερικό έχουν μειωθεί χάρη στην εκτεταμένη χρήση και τη βελτιστοποίηση των ηχομονωτικών υλικών για τη δημιουργία μιας πιο αθόρυβης καμπίνας όπου ο δείκτης Articulation Index έχει βελτιωθεί κατά 6%, όντας ένας από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

Η Toyota και η JBL συνεργάστηκαν στη δημιουργία ενός premium ηχοσυστήματος με προφίλ ήχου προσαρμοσμένου στα χαρακτηριστικά του AygoX. Το ηχοσύστημα αποτελείται από τέσσερα ηχεία σε συνδυασμό με έναν ενισχυτή 300W και ένα μεγάλο subwoofer 200mm που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών για να προσφέρει ισχυρό μπάσο ήχο, δυναμική απόκριση των ηχείων και ένα καθαρό και διευρυμένο soundstage.

Επίσης, το μοντέλο διατίθεται με αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, της οποίας το άνοιγμα έχει αυξηθεί κατά 40χλστ και η γωνία θέασης είναι αυξημένη κατά 20%. Κάνοντας χρήση υλικών υψηλής ποιότητας, η υφασμάτινη οροφή προσφέρει βελτιωμένη προστασία από τον νερό και τη σκόνη, ενώ η νέα δομή του εκτροπέα αέρα βελτιώνει την αντοχή και την στιβαρότητα.

Τεχνολογία

Το Aygo X είναι ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα, σημαντικά νέα χαρακτηριστικά. Οι πελάτες θα μπορούν να μένουν συνδεδεμένοι με το όχημα μέσω του Smart Connect και του MyTsmart phone app. Το Smart Connect επικεντρώνεται σε χαρακτηριστικά όπως η υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9”, ο κρυφός φωτισμός και η ασύρματη φόρτιση. Με την εφαρμογή MyT, οι πελάτες μπορούν να παρακολουθούν τα διάφορα στατιστικά στοιχεία του οχήματος όπως ανάλυση οδήγησης, στάθμη καυσίμου, προειδοποιήσεις και vehicle tracker. Το τελευταίο σύστημα πολυμέσων της Toyota προσφέρει επίσης πλοήγηση βασισμένη σε cloud για πληροφορίες διαδρομής σε πραγματικό χρόνο μέσω των διαρκώς συνδεδεμένων υπηρεσιών στις υψηλότερες εκδόσεις. Νέες υπηρεσίες θα λανσαριστούν μελλοντικά μέσω over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεων, ώστε το νέο λογισμικό και οι συνδεδεμένες υπηρεσίες να εγκαθίστανται αυτόματα στο σύστημα. Το Smart Connect προσφέρει επίσης ενσύρματη και ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple Car Play.

Το Aygo X κάνει άλμα προόδου στον τομέα της ασφάλειας, εισάγοντας το Toyota Safety Sense ως στάνταρ εξοπλισμό. Η τελευταία έκδοση του Safety Sense χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό αισθητήρα μονοεστιακής κάμερας και ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος. Το Pre-Collision System (PCS) με ανίχνευση οχήματος λειτουργεί τώρα με υψηλότερες ταχύτητες. Ντεμπούτο στο μοντέλο κάνουν οι τεχνολογίες Pedestrian Detection (για ανίχνευση πεζού ημέρα & νύχτα), Cyclist Detection (ανίχνευση δικυκλιστή την ημέρα), Collision Mitigation Support, Intelligent Adaptive Cruise Control, Lane Trace Assist και Emergency Steering Assist. Το Aygo X διαθέτει πρόσθετα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, όπως δομικές ενισχύσεις για απορρόφηση της ενέργειας σύγκρουσης, ώστε να διασφαλίζεται ολοκληρωμένη ασφάλεια.

Κινητήρας

Το Aygo X χρησιμοποιεί τον 3-κύλινδρο κινητήρα 1KR-FE του ενός λίτρου που έχει βελτιωθεί για να συμμορφώνεται με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, προσφέροντας συγχρόνως υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας και επιδόσεων, με στόχο κατανάλωσης καυσίμου μόλις 4,7λτ/100χλμ και εκπομπές CO2 107 γρ/χλμ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο CVT ή χειροκίνητο 5 σχέσεων. Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με στόχο τη μέγιστη οικονομία. Για παράδειγμα έχει το μικρότερο βάρος άβαφου αμαξώματος (body-in-white) από οποιοδήποτε αυτοκίνητο της κατηγορίας A ή B που συνεισφέρει στην επίτευξη εξαιρετικής οικονομίας.

Ο εμπρός προφυλακτήρας και τα προστατευτικά των τόξων στους θόλους των τροχών συμβάλλουν επίσης στη μείωση της κατανάλωσης κατευθύνοντας τη ροή αέρα μακριά από τα ελαστικά, περιορίζοντας επομένως το στροβιλισμό γύρω από τα εμπρός και τα πλαϊνά τμήματα του αυτοκινήτου. Τα προστατευτικά των τόξων στους θόλους των πίσω τροχών ομοίως απομακρύνουν τη ροή αέρα από τα ελαστικά, κατευθύνοντάς την σε ένα σημείο σύγκλισης στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

Νίκος Τσάδαρης