Οδηγούμε το ευρύχωρο και… γεροδεμένο Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto

Οδηγούμε το ευρύχωρο και… γεροδεμένο Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto

Συνδυάζει την ποιότητα με την οικονομία καυσίμου

Σίγουρα για την Suzuki το Vitara αποτελεί το μοντέλο αιχμής, όμως το SX4 S-Cross έρχεται να του κλέψει μέρος της δόξας, αφού αναβαθμίστηκε πρόσφατα με την προσθήκη ενός ήπια υβριδικού κινητήριου συστήματος 48V. Η ιαπωνικό εταιρεία κατάργησε τους πετρελαιοκινητήρες και επικεντρώνει στους υβριδικούς σε όλα τα μοντέλα της. Μοναδικ εξαίρεση το επαγγελματικό, πλέον, Jimny.

Ίδιο εκτός & εντός

Εκτός από τον κινητήρα, δεν έχει γίνει καμιά σχεδιαστική αλλαγή τόσο στην εμφάνιση, όσο και στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για τους χώρους, την εργονομία και την –φαινομενικά τουλάχιστον- αντοχή στο χρόνο των υλικών. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται άνετα, ενώ χωρά και πέμπτος, αρκεί οι τρεις πίσω να κάνουν μικρές παραχωρήσεις όσον αφορά τους ώμους, ενώ πόδια και κεφάλια δεν θα στριμωχτούν.

Επαρκής και ο χώρος αποσκευών (στα συν το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης) με χωρητικότητα στα 430 λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει στα 1.269 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος. Πολλές οι θέσεις και για μικροαντικείμενα, αλλά σημειώνουμε την έλλειψη ρεζέρβας (σημαντική σε ένα όχημα που εύκολα πατάει και χώμα), παρά το ότι ο χώρος υπάρχει χωρίς να είναι αξιοποιήσιμος για αποσκευές, αφού καταλαμβάνεται από την θήκη του κιτ επισκευής ελαστικού.

Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα συμβατικό πίνακα οργάνων με μια μικρή οθόνη TFT (4.2”) ανάμεσα στα δύο όργανα, ενώ στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Ο πλούσιος εξοπλισμός από την έκδοση GL+ και μετά περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες φώτων και βροχής, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, κ.λπ

Κινητήρας - Κιβώτιο

Το κινητήριο σύνολο του SX4 S-Cross Hybrid έχει σαν βάση τον γνωστό 4κύλινδρο Boosterjet, χωρητικότητας 1,4 λίτρων, με απόδοση 129 ίππους, τιμή κατά 11 ίππους μικρότερη από αυτή του προκατόχου του (αλλά με +15 Nm ροπής που τώρα είναι 220 Nm / 1.500-4.000 σ.α.λ.), ώστε να καλύπτονται οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Όμως, παρά την απώλεια ονομαστικής ισχύος, η προσθήκη του υβριδικού συστήματος 48V βελτίωσε τον κινητήρα σε όλο το φάσμα λειτουργίας του.

Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας (ουσιαστικά μια μίζα) παίρνει κίνηση από μια μικρή μπαταρία λιθίου και υποστηρίζει τον κυρίως κινητήρα όταν το ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος διαχείρισης «αποφασίσει» ότι χρειάζεται. Αυτό γίνεται συνήθως σε φάση επιτάχυνσης, ή όταν πέφτουν οι στροφές χωρίς να έχει «κατέβει» ταχύτητα καλύπτοντας το όποιο κενό παρουσιάζεται, προκειμένου να μην «ξεψυχήσει» ο κινητήρας, αλλά και να μην ανέβει η εκπομπή ρύπων.

Στην πράξη η ελαστικότητα του κινητήρα επιτρέπει στο λογισμικό της μετάδοσης να μην κάνει συχνά «κατεβάσματα», καθώς η επιπλέον ροπή και η κλιμάκωση των σχέσεων μπορούν να τα καταφέρουν. Ο οδηγός έχει και την επιλογή του kickdown (δυνατό & απότομο πάτημα του γκαζιού), που γίνεται γρήγορα πριν το όχημα χάσει ταχύτητα, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων πραγματοποιούνται ομαλά, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στην χειροκίνητη μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Μικρή δυσαρέσκεια προκύπτει στις εκκινήσεις που είναι κάπως απότομες αφού το σύστημα μετάδοσης αργεί να συμπλέξει με τον κινητήρα, ειδικά όταν είναι ενεργοποιημένο το Auto Hold (δεν επιτρέπει κύλιση με το άφημα του φρένου). Όσον αφορά τις επιδόσεις, η απώλεια των 11 ίππων και τα περίπου 50 επιπλέον κιλά της υβριδικής έκδοσης δεν επηρεάζουν καθόλου την επιτάχυνση 0-100 που παραμένει στα 9.5΄΄, αλλά η τελική ταχύτητα χάνει 10 χλμ/ώρα και διαμορφώνεται στα 190 χλμ.

Πολύ καλή είναι και η τιμή της μέσης κατανάλωσης, που στην διάρκεια της δοκιμής μας σε μικτή χρήση διαδρομών στάθηκε στα 7,2 λτ/100 χλμ, τιμή που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ 47 λίτρων δίνει αυτονομία περίπου 650 χιλιομέτρων. Στο αποτέλεσμα αυτό συντελεί τόσο η ανάκτηση ενέργειας (συμβάλλει και στην διάρκεια ζωής των υλικών τριβής) όσο και η σωστή λειτουργία του συστήματος Auto Stop Start.

Από την θέση του οδηγού

Η υβριδική έκδοση του SX4 S-Cross Hybrid διακρίνεται από την γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, που δεν παρουσιάζει κενά αλλά ούτε και ξεσπάσματα σε όλο το εύρος του στροφομέτρου, με μόνη ενόχληση την απότομη εκκίνηση από στάση, για την οποία όμως ευθύνεται ο τρόπος σύμπλεξης της μετάδοσης. Η απόκριση από χαμηλά ουσιαστικά «αχρηστεύει» τα paddles καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται να επεμβαίνει στην αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, ενώ η ποιότητα κύλισης και η άνεση επιτρέπουν ξεκούραστα ταξίδια.

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις στις στροφές, η συμπεριφορά είναι συνήθως ουδέτερη και προβλέψιμη, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας μόνο στις έντονες ανωμαλίες γίνεται αντιληπτός από τους επιβάτες. Επιπλέον, το ύψος από το έδαφος επιτρέπει την δράση και σε χωματόδρομους, αρκεί ο οδηγός να θυμάται ότι τα ελαστικά είναι αμιγώς ασφάλτινα και δεν υπάρχει ρεζέρβα.

Κατά τα λοιπά, το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι δεν αποτελεί πρόβλημα όντας όσο χρειάζεται ακριβές, τα φρένα με δίσκους γύρω γύρω επαρκούν για τις επιδόσεις, ενώ τα φώτα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρεται και για περιπέτεια.

Συμπεράσματα

Το υβριδικό SX4 S-Cross, είναι ένα χαμηλού προφίλ αλλά υψηλής λειτουργικότητας όχημα, ευρύχωρο, γεροδεμένο, με απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά, άρτια εργονομία και άπλετη ορατότητα, που υπόσχεται στον χρήστη του πολλά χρόνια απροβλημάτιστης υπηρεσίας. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την τιμή που ξεκινά από τα 18.310 ευρώ (της δοκιμής μας 23.940) και την 5ετή εγγύηση, έχουμε να κάνουμε με μια ενδιαφέρουσα πρόταση για ένα όχημα που καλύπτει ποικίλες ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.

Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής
Αποδοτικός κινητήρας
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Χώροι επιβατών – αποσκευών
Ποιότητα κύλισης – Οδική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Τιμή

Κατά
Έλλειψη ρεζέρβας
Υστέρηση κιβωτίου στο ξεκίνημα

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: SUV/Crossover, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
Διαστάσεις: 4.300 Χ 1.785 Χ 1.580 χλστ (1.585 με ράγες οροφής)
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
Απόσταση από το έδαφος: 180 χλστ
Βάρος: 1.225-1.245 κιλά
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 47 λτ
Χώρος αποσκευών: 430 / 1269 λτ
Κινητήρας: βενζίνη + mild hybrid 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.373 κ.εκ.
Ισχύς: 129 ίπποι / 5.500 σαλ
Ροπή (Nm): 235 / 2.000 – 3.000 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων με paddles
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
Τροχοί: 215/55 R17
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής10,8 μ.
Επιτάχυνση 0-100: 9,5΄΄
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 121-126 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης