Τα «βασανιστήρια» στις δοκιμές εξέλιξης νέων μοντέλων

Τα «βασανιστήρια» στις δοκιμές εξέλιξης νέων μοντέλων

Από τη Σαχάρα στη Σιβηρία μέσα σε ένα θάλαμο δοκιμών της Ford

Σε σκληρά «βασανιστήρια» περνούν τα νέα μοντέλα πριν αυτά βγουν στην παραγωγή, πόσο μάλλον όταν προορίζονται για επαγγελματική χρήση, όπως το αμιγώς ηλεκτρικό Ford E-Transit.

Οι δοκιμές αυτές διαρκούν λίγους μήνες, όπου οι τεχνικοί και οι δοκιμαστές προσπαθούν να προσομοιώσουν τουλάχιστον 10 χρόνια σκληρής λειτουργίας.

Αυτή ήταν η πρόκληση που αντιμετώπισε το E-Transit (η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλέστερου cargo van σε παγκόσμιο επίπεδο) κατά την διάρκεια δοκιμών στις οποίες υποβλήθηκε σε ακραίες συνθήκες που σχεδιάστηκαν για να προσομοιώσουν τις επιπτώσεις της εντατικής χρήσης του οχήματος σε όλη τη διάρκεια ζωής του, πριν κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών το E-Transit ήρθε αντιμέτωπο με προκλήσεις όπως οι απαιτητικές συνθήκες χειμερινής οδήγησης στο Michigan των ΗΠΑ, οι ακραίες θερμοκρασίες καύσωνα, ψύχους και υψομέτρου στο Θάλαμο Περιβαλλοντικών Δοκιμών της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας και οι τεράστιες λακκούβες και σαμαράκια στην πίστα δοκιμών του Lommel στο Βέλγιο.

Οι τεχνικοί υπέβαλαν το ηλεκτρικό van σε μία σειρά απαιτητικών και εξαντλητικών δοκιμών για να διασφαλίσουν αντοχή αντίστοιχη με των πετρελαιοκίνητων μοντέλων μέσω μιας μεθοδολογίας που αναπαράγει τις επιπτώσεις ύστερα από χρήση και οδήγηση 240.000 και πλέον χιλιομέτρων (δηλαδή μιας δεκαετίας σκληρής δουλειάς) για πελάτες που εργάζονται στις πλέον δυσχερείς συνθήκες.

Από τη Σαχάρα στη Σιβηρία μέσα σε ένα θάλαμο δοκιμών

Ο Θάλαμος Περιβαλλοντικών Δοκιμών μπορεί να προσομοιώνει ακραίες συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν στην έρημο Σαχάρα και στη Σιβηρία. Στοχεύοντας σε καλύτερες επιδόσεις και απόδοση, οι μηχανικοί βελτίωσαν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το περιβάλλον της καμπίνας υποχρεώνοντας το E Transit να λειτουργήσει σε πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου (υψηλότερη από τη μέση θερμοκρασία της ερήμου) για δύο εβδομάδες χρησιμοποιώντας 28 προβολείς με λαμπτήρες 4.000-watt. Η μπαταρία του E-Transit υιοθετεί τεχνολογία υγρής ψύξης για καλύτερη απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Το van έπρεπε επίσης να αποδείξει την αξιοπιστία του στους -35 βαθμούς Κελσίου (χαμηλότερη από τη μέση χειμερινή θερμοκρασία στη Σιβηρία) και να ανέβει με πλήρες φορτίο σε υψόμετρο 2.500 μ., δηλαδή όσο ο Αλπικός Δρόμος Γκροσγκλόκνερ στην Αυστρία, που αποτελεί έναν από τους ασφάλτινους δρόμους της Ευρώπης που βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο.

Χιλιάδες περάσματα πάνω από διαδρομές με σαμαράκια, λακκούβες και λιθόστρωτο πραγματοποιήθηκαν στην εγκατάσταση δοκιμών της μάρκας στο Lommel, με τη βοήθεια προσομοίωσης πλακόστρωτων δρόμων, παράδρομων με ανωμαλίες και απαιτητικών κακοτράχαλων διαδρομών από όλο τον κόσμο.

Η αντοχή της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και της πίσω ανάρτησης του μοντέλου δοκιμάστηκαν κατ’ επανάληψη με οδήγηση σε λουτρό λάσπης και αλατιού και εν μέσω ψεκασμού θαλασσινού νερού, με προσομοίωση χειμερινών διαδρομών και περασμάτων ποταμών, ενώ δοκιμάστηκε και η αντοχή των εξαρτημάτων στη διάβρωση. Ο υψηλός δείκτης αξιοπιστίας του ηλεκτροκινητήρα επιβεβαιώθηκε μετά από συνεχή λειτουργία επί 125 ημέρες.

Η λειτουργική ετοιμότητα του E-Transit θα αποδειχτεί περαιτέρω μέσα από εκτεταμένες δοκιμές με πελάτες όπως σούπερ μάρκετ, οργανισμούς κοινής ωφέλειας και εταιρείες κατ’ οίκον παραδόσεων που θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά.

Οι δοκιμές αυτές θα βοηθήσουν την εταιρία να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία των πελατών με το E-Transit, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τα οποία αυξάνουν τη παραγωγικότητα, όπως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης και τεχνολογία διασυνδεδεμένου οχήματος επόμενου επιπέδου.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Ford