Οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους στις αρχές της επόμενης χρονιάς
Η Opel παρουσίασε την 6η γενιά του Astra, το μοντέλο που διαδέχθηκε το θρυλικό Kadett.
Το νέο Astra θα διατίθεται και ως plug-in υβριδικό με δύο επίπεδα επιδόσεων, ενώ, επιπλέον, διατίθενται εκδόσεις με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιστοποιημένων τριβών και 8τάχυτο αυτόματο.
Το Astra θα λανσαριστεί φέτος σε σπορ 5θυρη έκδοση με χαμηλωμένο αμάξωμα αλλά περισσότερους χώρους συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Με μήκος 4.374 χλστ και πλάτος 1.860 χλστ, προσφέρει τις πρέπουσες διαστάσεις για την συμπαγή κατηγορία. Χάρη στον πολύ κοντό εμπρός πρόβολο, είναι μόλις 4.0 χσλτ μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το αυξημένο μεταξόνιο των 2.675 χσλτ (+13 χλστ). Επιπλέον, ο πρακτικός χώρος αποσκευών του (με προσαρμοζόμενο πάτωμα) εξακολουθεί να προσφέρει χωρητικότητα 422 λίτρων.
Σχεδίαση
Η νέα γενιά σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην έδρα της μάρκας στο Rüsselsheim όπου θα ξεκινήσει και η παραγωγή φέτος το φθινόπωρο. Το νέο μοντέλο φέρνει καινοτομίες στη κατηγορία, όπως για παράδειγμα, το ότι μπορεί να μετατρέψει τη νύχτα σε μέρα με την πιο εξελιγμένη έκδοση του προσαρμοζόμενου συστήματος φώτων Intelli-Lux LED Pixel (με 168 στοιχεία LED).
Το εσωτερικό της νέας γενιάς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα άλμα στο χρόνο, με το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel, που κάνει τα αναλογικά όργανα παρελθόν. Αντί αυτών, η νέα διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) με φρέσκα, μοντέρνα γραφικά προσφέρει στους πελάτες μία πιο διαισθητική εμπειρία. Οι επιβάτες μπορούν να διαχειρίζονται τις λειτουργίες του νέου Astra μέσω μεγάλων οθονών αφής, όπως ένα smartphone. Οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή προκειμένου να διασφαλίσουν ότι ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και έχει στη διάθεσή του όλες τις επιλογές χωρίς επιβάρυνση με περιττά δεδομένα ή λειτουργίες. Επιπλέον, βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών και μπουτόν.
Επίσης, εξαιρετική είναι η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα του νέου μοντέλου. Τα εμπρός καθίσματα που έχουν εξελιχθεί εσωτερικά, φέρουν πιστοποίηση AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”) και με την άριστη εργονομία τους εξασφαλίζουν ιδιαίτερη άνεση, κυρίως σε μεγάλα ταξίδια. Ο οδηγός υποστηρίζεται από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, που περιλαμβάνουν από το head-up display μέχρι το ημιαυτόματο Intelli-Drive 2.0 και την κάμερα 360 μοιρών Intelli-Vision.
Αμάξωμα – Συστήματα υποβοήθησης
Η πλευρική και διαμήκης ακαμψία του αμαξώματος (γόνατα MacPherson μπροστά σε συνδυασμό με ημιάκαμπτο άξονα πίσω) στοχεύουν στον αποτελεσματικό έλεγχο κλίσεων (απόσβεση κινήσεων γύρω από τον οριζόντιο άξονα). Το σύστημα φρένων είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό και το όχημα παραμένει σταθερό στις στροφές όπως και στην ευθεία, ενώ η στρεπτική ακαμψία του είναι 14% υψηλότερη από του προκατόχου του.
Η πλατφόρμα του νέου Astra ενσωματώνει επίσης τα τελευταία αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Πέρα από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, η τεχνολογία περιλαμβάνει τέσσερις κάμερες αμαξώματος (μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά), πέντε αισθητήρες ραντάρ (ένα μπροστά και από ένα σε κάθε γωνία), καθώς και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω. Κάμερες και αισθητήρες ενσωματώνονται με συνδεσιμότητα e-horizon στο Intelli-Drive 2.0, που αυξάνει την εμβέλεια των καμερών και του ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων. Η λειτουργία «ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού» (‘Hands-off’) διασφαλίζει την συνεχή προσοχή του οδηγού. Λειτουργίες όπως, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (rear cross-traffic alert), αναγνώριση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, σύστημα active lane positioning, που διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας. αποτελούν το σύστημα Intelli-Drive 1.0.
Η μεγάλη λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει επίσης adaptive cruise control, που αυξάνει ή μειώνει την ταχύτητα ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος (χωρίς να υπερβαίνει την ταχύτητα που έχει οριστεί) και μπορεί να φρενάρει το όχημα μέχρι την πλήρη στάση. Με το αυτόματο κιβώτιο, η επανεκκίνηση γίνεται αυτόματα χάρη στο “Stop & Go”. Η γκάμα συστημάτων υποστήριξης περιλαμβάνει ένα εκτενές head-up display και Intelli-Vision, βασισμένο σε κάμερα και ραντάρ για ευκολότερο παρκάρισμα.
Κινητήρες – Κιβώτια
Το νέο Astra θα διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεων με plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης και με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Οι προσφερόμενες εκδόσεις ισχύος κυμαίνονται από 110 έως 130 ίππους με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, ενώ η συνολική ισχύς των plug-in υβριδικών εκδόσεων φτάνει μέχρι τους 225 ίππους. Ένα 6τάχυτο κιβώτιο είναι στάνταρ με τα σύνολα βενζίνης και diesel, και έναν 8τάχυτο αυτόματο (ειδική έκδοση για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) προαιρετικό για τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα.
Η παραγγελιοληψία για το νέο Opel Astra θα ξεκινήσει φέτος το φθινόπωρο. Οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους στις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Νίκος Τσάδαρης