Αξέχαστος έχει μείνει ο θρίαμβος στο Ράλι Ανατολικής Αφρικής - Δείτε τα σκίτσα για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ράλι της μάρκας με βάση το Juke
Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουνε... Κάπως έτσι, αφού η Nissan δεν μένει απλά σε αυτές, αλλά προχωράει ένα βήμα παραπέρα. Για να τιμήσει την 50ή επέτειο από τη νίκης της στο Ράλι της Ανατολικής Αφρικής με το εμβληματικό 240Z, η Nissan έδωσε στη δημοσιότητα σκίτσα που δείχνουν πώς θα έμοιαζε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ράλι της μάρκας, με βάση το Juke.
Η δημοσίευση των εικόνων του Juke Rally Tribute Concept συνέπεσε με την πρώτη ημέρα του θρυλικού Safari Rally στην Κένυα, ως μέρος του ημερολογίου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι σε 19 χρόνια.
Το Juke παραγωγής είναι το φυσικό σημείο εκκίνησης για το σχεδιασμό του πρωτοτύπου, χάρη στην στιβαρή και ανυψωμένη στάση του στο δρόμο, με κοντές προβόλους εμπρός και πίσω που του δίνουν εξαιρετική ευελιξία και ικανότητες εκτός δρόμου.
Με μεγάλους θόλους τροχών για να φιλοξενήσουν τα εκτός δρόμου ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά, η όψη του οχήματος είναι ακόμα πιο επιβλητική, ενώ τα πρόσθετα φώτα που είναι τοποθετημένα στο καπό και στην οροφή υπογραμμίζουν τον χαρακτήρα του σαν ανταγωνιστικού off-roader.
Το μαύρο καπό και οι μαύρες ζάντες του Juke Rally Tribute Concept είναι ένα είδος φόρου τιμής στο 240Z του 1971, που αγωνίστηκε στο Ράλι της Ανατολικής Αφρικής.
Στο πνεύμα της εποχής, το κινητήριο σύνολο του πρωτότυπου Juke θα είναι ηλεκτρικό / υβριδικό επιτρέποντας μεγαλύτερη απόδοση, ενώ παράλληλα θα προσφέρει πρόσθετη στιγμιαία ροπή για να βελτιώσει την επιδόσεις του αυτοκινήτου, σε όλες τις συνθήκες.
Το 1971, το θρυλικό 240Z κατέκτησε τη νίκη στο εξαντλητικό Ράλι Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής, με οδηγό τον Edgar Herrmann και συνοδηγό τον Hans Schüller. Αναμφισβήτητα, το ράλι αυτό ήταν μια εξαιρετική επιτυχία για την μάρκα, με τα 240Z να τερματίζουν στην 2η και 7η θέση. Επιπλέον, η νίκη αυτή αντιπροσώπευε τη δεύτερη συνεχόμενη της μάρκας στο ράλι.
Το 240Z κινείτο από έναν 6κύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων, με ισχύ 210 ίππων και κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Το συγκεκριμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο αναπαλαιώθηκε το 2013 και είναι μέρος της συλλογής ιστορικών αυτοκινήτων της Nissan που στεγάζεται στη Zama, κοντά στο παγκόσμιο στρατηγείο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην περιφέρεια Kanagawa της Ιαπωνίας.
Νίκος Τσάδαρης