Υβριδικό 1,8 λίτρων, με 122 ίππους και με μηδενικά τέλη
H Suzuki παρουσίασε το Swace, ένα υβριδικό Sport Hatchback, με επιβλητική εμφάνιση, σύγχρονες τεχνολογίες και προηγμένο υβριδικό σύστημα που απαρτίζεται από ηλεκτροκινητήρα και θερμικό 1.798 κ.εκ.
Σχεδίαση
Με sport εμφάνιση το Swace δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο. Η κυψελωτή μάσκα πλαισιώνεται από προβολείς LED με λειτουργία BI-LED και κάθε λεπτομέρεια χαρακτηρίζεται από κομψότητα. Το μεγάλο άνοιγμα της μάσκας και o σχεδιασμός των προβολέων ομίχλης αποτελούν βασικά στοιχεία του σχεδιασμού, ενώ οι βαμμένες μαύρες κυψελωτές γρίλιες του προφυλακτήρα και η θέση του δίνουν χαμηλό κέντρο βάρους για μεγαλύτερη οικονομία και σταθερότητα.
Το Swace είναι εξοπλισμένο με LED φώτα (μικρή και μεγάλη σκάλα) και στην έκδοση GLX η μικρή και η μεγάλη σκάλα βρίσκονται σε μια λάμπα (BI-LED) για τη βέλτιστη ενεργειακή απόδοση κι ορατότητα. Για την επίτευξη χαμηλών εκπομπών ρύπων, οι ζάντες αλουμινίου 16’’ είναι οι ίδιες σε όλες τις εκδόσεις, ενώ η σχεδίαση των πίσω φτερών και οι γραμμές των φωτιστικών σωμάτων τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος. Δυο ακόμα έντονα χαρακτηριστικά είναι οι ράγες οροφής και η κεραία με σχεδιασμό «πτερυγίου καρχαρία». Τέλος το αμάξωμα είναι διαθέσιμο σε επτ΄α διαφορετικούς χρωματισμούς (White Pearl Crystal Shine, Super White, Precious Silver, Black Mica, Dark Blue Mica, Phantom Brown Metallic και Oxide Bronze Metallic).
Εσωτερικό
Στην καμπίνα, ο κομψός σχεδιασμός προσφέρει εργονομία και άνεση, με τον πίνακα οργάνων σχεδιασμένο έτσι ώστε να δημιουργείται η αίσθηση ενός ενιαίου συνόλου που ξεκινάει από το ταμπλό και επεκτείνεται μέχρι τα διακοσμητικά των θυρών. Οι μαλακές επενδύσεις, οι σπορ διακοσμητικές πινελιές σε χρώμα ασημί ή χρωμίου και η σχολαστική προσοχή στις λεπτομέρειες, αποτυπώνουν την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Επιπλέον, η σύγχρονη τεχνολογία που εξοπλίζεται αποτυπώνεται από χαρακτηριστικά όπως η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η λειτουργία κλιματισμού S-FLOW και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητού φανερώνουν την υψηλή τεχνολογία του αυτοκινήτου.
Η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και περιλαμβάνει την Οθόνη Ενέργειας, Bluetooth, με χειριστήρια επάνω στο τιμόνι καθώς και δυνατότητα υποστήριξης Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink για συμβατά smartphones.
Ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων συνοδεύεται από οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών (και με Ελληνικό Menu) που μπορεί να ρυθμιστεί για προβολή αναλογικού ή ψηφιακού ταχύμετρου. Περιλαμβάνει λειτουργίες όπως: Οδηγός οικονομικής επιτάχυνσης "ECO Accelerator Guidance", Ένδειξη ECO Score κ.α., ενώ ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport) προσαρμόζεται αντίστοιχα και ο χρωματισμός της. Νέο εξοπλισμό αποτελεί το θερμαινόμενο τιμόνι (έκδοση GL+ και GLX), ενώ την άνεση στον τομέα αυτό συμπληρώνουν τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.
Κλιματισμός με Τεχνολογία S-FLOW – Ασύρματη φόρτιση κινητού
Η τεχνολογία S-FLOW στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με τη χρήση αισθητήρων προσφέρει κλιματισμό μόνο στις θέσεις όπου υπάρχουν επιβάτες, περιορίζοντας έτσι την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας. Η τεχνολογία αυτή που λαμβάνει επίσης ενδείξεις τόσο της εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας όσο και της ηλιακής ακτινοβολίας προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή απόδοση του κλιματισμού με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας, προσφέρεται και στις 2 εκδόσεις του μοντέλου.
Για φόρτιση του Smartphone (εφόσον υποστηρίζεται από την συσκευή) υπάρχει η δυνατότητα επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης στην κεντρική κονσόλα, ενώ ο απαλός φωτισμός γύρω από τα υποβραχιόνια θυρών, γύρω από τον αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας και γύρω από την κεντρική ποτηροθήκη ενισχύει την ορατότητα σε αυτά τα σημεία στο σκοτάδι.
Χώροι
Το Swace έχει 928 χλστ απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων και ο χώρος αποσκευών έχει όγκο έως και 596 λίτρα, ενώ μπορεί να επεκταθεί με το κατέβασμα των πίσω καθισμάτων και να φτάσει έως τα 1.606 λίτρα. Η βάση του χώρου αποσκευών είναι διπλής όψεως, η μία όψη έχει επένδυση μοκέτας ενώ η άλλη έχει επίστρωση με ανθεκτική στο νερό ρητίνη, για τη μεταφορά υγρών ή λερωμένων αντικειμένων.
Υβριδικός κινητήρας
Το προηγμένο υβριδικό σύστημα κινεί το όχημα με τον ηλεκτροκινητήρα, τον θερμικό κινητήρα ή και με τα δύο, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων, όπως επίσης ομαλή κύλιση και αξιοπρεπή επιτάχυνση (0-100 σε 11.1΄΄) και τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα.
Ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί αθόρυβα και ομαλά το Swace και το κινεί σε χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες και σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης, το όχημα κινείται τόσο με τον ηλεκτροκινητήρα όσο και με τον βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων ενώ παράλληλα επαναφορτίζεται κι η υβριδική μπαταρία, εάν χρειάζεται. Η ηλεκτρική ενέργεια δημιουργείται από την περιστροφή του κινητήρα μέσω μιας γεννήτριας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και από την περιστροφή των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση. Κάθε φορά που το όχημα ακινητοποιείται, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την λειτουργία Κίνησης “EV Mode”, ιδανική για την αθόρυβη και χωρίς ρύπους κίνηση. Ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τις συνθήκες του αυτοκινήτου η αυτονομία κίνησης στο EV Mode κυμαίνεται στο 1 χιλιόμετρο.
Κιβώτιο Ταχυτήτων – Μετάδοση
Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT του οποίου η κίνηση είναι αδιάκοπη, αθόρυβη και ομαλή στις αλλαγές, ενώ δεν υπάρχει ιμάντας ούτε και τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT. Την θέση τους παίρνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (MG1 ισχύος 23KW & MG2 ισχύος 53KW), τα οποία συνδέονται με ένα πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, ανάλογο με αυτόν που υπάρχει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device). Το MG1 λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στο συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυρίου ηλεκτρικού μοτέρ και το MG2 είναι το κύριο για την ηλεκτρική κίνηση, το οποίο μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα. Η συνεργασία των δύο (αλλά και η απομόνωση του θερμικού κινητήρα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς χρήση κάποιου επιπλέον συμπλέκτη), προσφέρει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση.
Εκτός από τις γνωστές θέσεις που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο (P,R,N,D), στον επιλογέα του e-CVT υπάρχει και η θέση Β, όπου επιλέγεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές καθώς προσφέρει στο όχημα πέδηση από τον κινητήρα και παράλληλα γρήγορη φόρτιση της Υβριδικής Μπαταρίας.
Τέλος, ανάλογα με τις προτιμήσεις ή τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες Normal, Eco ή Sport.
Αναρτήσεις - Ενεργή υποβοήθηση στροφών (Active Cornering Assist, ACA)
Οι εμπρός αναρτήσειςμε γόνατα MacPherson και οι πίσω αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια είναι σχεδιασμένες για σταθερότητα χειρισμών και οδηγική ευχαρίστηση. Οι μπροστινές αναρτήσεις είναι επίσης βελτιστοποιημένες για ανταπόκριση γραμμικής διεύθυνσης κατά την οδήγηση σε στροφές με μεσαίες κι υψηλές ταχύτητες.
Στις απότομες στροφές, η λειτουργία ACA είναι σχεδιασμένη για να ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης στους τροχούς που βρίσκονται από την πλευρά του εσωτερικού της στροφής για να αποφεύγεται η υποστροφή. Το αποτέλεσμα είναι ότι το όχημα στρίβει πιο ομαλά κι η πορεία του είναι εκείνη που επιλέγει ο οδηγός.
Συστήματα ασφαλείας
Το Swace περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα συστημάτων ασφαλείας, όπως τα:
- Σύστημα αυτόματης πέδησης (Pre-Collision System, PCS)
- Σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Trace Assist, LTA)
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (Road Sign Assist, RSA)
- Dynamic Radar Cruise Control, DRCC
- Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic High Beam, AHB)
Η έκδοση GLX περιλαμβάνει επιπλέον:
- Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου (Blind spot monitor, BSM)
- Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Crossing Traffic Alert, RCTA)
- Σύστημα "Εξυπνου" Παρκαρίσματος "Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA)"
- eCall
Το βάρος του Swace είναι 1.400-1.420 κιλά και οι τιμές 25.180€ για το GL+ και 27.180€ για το GLX.
Νίκος Τσάδαρης