Πάνω από 300% αύξηση σε όλες τις κατηγορίες
Δεν πιστεύουν στα μάτια τους ειδικοί και μη, βλέποντας τα αποτελέσματα της αγοράς καινούριων οχημάτων που καταγράφηκε τον περασμένο Απρίλιο. Τριψήφια τα ποσοστά αύξησης σε όλες τις κατηγορίες με τα λεωφορεία στο +385,7%, τα δίκυκλα στο +375,2% και τα επιβατικά στο +319,0%, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Το ποσοστό της αύξησης είναι τέτοιο που παραλίγο να «ισοφαρίσει» τις πωλήσεις του 2019, δηλαδή την καλύτερη χρονιά από τότε που μπήκαμε στην οικονομική κρίση.
Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
|
Απρίλιος 2021 |
Απρίλιος 2020 |
Απρίλιος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
Καινούργια επιβατικά |
10.198 |
2.434 |
12.303 |
+319,0% |
-17,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.006 |
444 |
662 |
+126,6% |
+52,0% |
Καινούργια λεωφορεία |
34 |
7 |
40 |
+385,7% |
-15,0% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
4.377 |
921 |
3.336 |
+375,2% |
+31,2% |
|
|
|
|
|
|
|
Ιανουάριος -Απρίλιος 2021 |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 |
ΜεταβολήΙαν.-Απρ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Απρ. 2021/2019 |
Καινούργια επιβατικά |
33.637 |
23.824 |
38.592 |
+41,2% |
-12,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
3.578 |
2.192 |
2.685 |
+63,2% |
+33,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
93 |
120 |
154 |
-22,5% |
-39,6% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
11.525 |
7.007 |
9.138 |
+64,5% |
+26,1% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες, η Β είναι αυτή που κερδίζει σταθερά, παίρνοντας μερίδιο –κυρίως- από την Α, ενώ στην κατανομή ανά καύσιμο, οι θερμικοί κινητήρες χάνουν σημαντικό ποσοστό προς όφελος κυρίως των υβριδικών και δευτερευόντως των αμιγώς ηλεκτρικών, άλλα και των plug-in υβριδικών. Άξιο προσοχής είναι επίσης, η πτώση (-0,6%) των οχημάτων με φυσικό αέριο, την ώρα που το υγραέριο κερδίζει έστω και μόλις 0,9%.
Segment |
Απρίλιος 2021 |
Απρίλιος 2020 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος-Απρίλιος 2021 |
Ιανουάριος-Απρίλιος 2020 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A |
9,6% |
6,4% |
+3,2 |
8,4% |
9,9% |
-1,5 |
A-SUV |
1,1% |
1,6% |
-0,5 |
1,2% |
1,9% |
-0,7 |
A TOTAL |
10,6% |
8,0% |
+2,7 |
9,6% |
11,8% |
-2,2 |
B |
28,0% |
27,3% |
+0,8 |
29,9% |
29,0% |
+0,9 |
B-SUV |
21,1% |
16,5% |
+4,7 |
20,3% |
17,9% |
+2,4 |
B TOTAL |
49,2% |
43,8% |
+5,4 |
50,2% |
46,9% |
+3,3 |
C |
14,3% |
14,7% |
-0,4 |
13,3% |
13,0% |
+0,3 |
C-SUV |
19,6% |
25,5% |
-5,9 |
20,7% |
21,6% |
-0,8 |
C TOTAL |
33,9% |
40,1% |
-6,3 |
34,0% |
34,5% |
-0,5 |
D |
2,0% |
1,5% |
+0,5 |
2,1% |
1,4% |
+0,7 |
D-SUV |
2,4% |
3,3% |
-0,9 |
2,4% |
2,7% |
-0,2 |
D TOTAL |
4,3% |
4,8% |
-0,4 |
4,6% |
4,1% |
+0,5 |
E |
0,2% |
0,2% |
-0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,4% |
0,8% |
-0,4 |
0,4% |
0,3% |
+0,0 |
E TOTAL |
0,6% |
1,0% |
-0,5 |
0,5% |
0,6% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,2 |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
MPV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,9% |
1,7% |
-0,8 |
0,7% |
1,7% |
-1,0 |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
(Εκ των οποίωνSUV |
44,7% |
47,7% |
-3,1 |
45,2% |
44,4% |
+0,7) |
|
Απρίλιος 2021 |
Απρίλιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος –
Απρίλιος 2021 |
Ιανουάριος –
Απρίλιος2020 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Βενζίνη |
51,6% |
46,9% |
+4,7 |
49,8% |
57,1% |
-7,3 |
42,2% |
52,3% |
-10,1 |
Πετρέλαιο |
19,3% |
30,8% |
-11,4 |
20,9% |
27,4% |
-6,6 |
23,2% |
29,9% |
-6,7 |
Υβριδικά (HEV) |
22,1% |
17,8% |
+4,3 |
21,7% |
12,7% |
+9,1 |
18,4% |
9,4% |
+9,0 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
5,1% |
2,6% |
+2,4 |
5,4% |
0,9% |
+4,5 |
13,9% |
6,8% |
+7,1 |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,9% |
1,9% |
-1,1 |
1,2% |
1,8% |
-0,6 |
2,4% |
1,6% |
+0,8 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,1% |
0,0% |
+1,1 |
0,9% |
0,0% |
+0,9 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάρτιο ως εξής:
|
Μάρτιος 2021 |
Μάρτιος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Μάρτιος2021 |
Ιανουάριος –Μάρτιος2020 |
Μεταβολή |
ΕΕ(1) |
1.062.446 |
567.253 |
+87,3% |
2.560.330 |
2.480.186 |
+3,2% |
ΕΕ 14(2) |
946.808 |
487.967 |
+94,0% |
2.272.747 |
2.189.088 |
+3,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
1.103.960 |
598.338 |
+84,5% |
2.655.226 |
2.570.478 |
+3,3% |
Ελλάδα |
8.984 |
3.743 |
+140,0% |
23.439 |
21.390 |
+9,6% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Νίκος Τσάδαρης