Συμφωνία 5 κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας
Οι εταιρείες Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota), και Mazda Motor Corporation (Mazda) κατέληξαν σε συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη, προώθηση και κοινή χρήση τεχνικών προδιαγραφών σε συσκευές και συστήματα επικοινωνίας που θα φιλοξενούνται σε οχημάτων επόμενης γενιάς.
Στόχος η δημιουργία μίας πιο ελκυστικής πρότασης σε θέματα υπηρεσιών, ώστε να παρέχονται πιο άμεσες, πιο ασφαλείς και πιο εύκολες στη χρήση, υπηρεσίες δικτύωσης.
Στα πλαίσια του προγράμματος CASE (Connected, Autonomous/Automated, Shared, and Electric - συνδεδεμένο, αυτόνομο/αυτοματοποιημένο, κοινόχρηστο και ηλεκτρικό), το οποίο προκαλεί σημαντικούς μετασχηματισμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, πραγματοποιείται ταχύτατη εξέλιξη στον τομέα της δικτύωσης σε σχέση με τις παραμέτρους των επικοινωνιών και της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών cloud, IoT, bigdata και AI. Οι μεμονωμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν ανεξάρτητα ο καθένας, συσκευές επικοινωνίας αυτοκινήτων και κάθε εταιρεία υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση και δαπανά η κάθε μία ξεχωριστά σημαντικούς πόρους.
Σε απάντηση αυτής της ανάγκης, οι συνεργαζόμενες εταιρείες μπορούν να παρέχουν στους πελάτες τους ασφαλέστερες και ευκολότερες στη χρήση υπηρεσίες δικτύωσης σε συντομότερο χρόνο. Τοποθετώντας εξελιγμένες συσκευές επικοινωνίας στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, επιτυγχάνουν μεγαλύτερη απόδοση και ταχύτερη εξέλιξη στα συστήματα επικοινωνίας οχημάτων. Ως αποτέλεσμα της κοινής υποδομής, η κάθε εταιρεία μπορεί να επικεντρωθεί περισσότερο στην ανάπτυξη εφαρμογών και υπηρεσιών.
Αυτή τη στιγμή, οι εταιρίες Suzuki, Subaru, Daihatsu και Mazda, αφού ενσωματώνουν τις τεχνολογίες δικτύωσης τους πάνω σε αυτές που ανέπτυξε η Toyota, θα κατασκευάσουν από κοινού συστήματα δικτυωμένων αυτοκινήτων επόμενης γενιάς με κοινές προδιαγραφές σύνδεσης των οχημάτων. Αποτέλεσμα της συνεργασίας, θα είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων και κέντρου επικοινωνίας και η παροχή πιο εύκολων στη χρήση υπηρεσιών δικτύωσης στους πελάτες, όπως είναι οι ανεμπόδιστες κλήσεις μεταξύ πελατών και callcenter, και οι γρηγορότερες ταχύτητες σύνδεσης. Ταυτόχρονα, θα είναι δυνατό να μειωθούν τα κόστη ανάπτυξης της κάθε εταιρείας, και να απλοποιηθούν οι λειτουργίες του συστήματος και οι αναβαθμίσεις, βελτιστοποιώντας έτσι την εκμετάλλευση πόρων.
Οι Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota και Mazda θα εξετάσουν ανοιχτά τη συνεργασία με άλλους, παρόμοιας αντίληψης, κατασκευαστές ενώ συνεχίζουν τις προσπάθειές τους να αναπτύξουν υπηρεσίες που βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων και επιλύουν κοινωνικά προβλήματα.
Νίκος Τσάδαρης