Με 6λίτρο κινητήρα W12 659 ίππων, 0-100 σε 3.5΄΄
Η Bentley Motors αποκάλυψε τη νέα Continental GT Speed πιο γρήγορο αυτοκίνητο στην 101χρονη ιστορία της μάρκας.
Η Continental GT Speed είναι σχεδιασμένη, εξελιγμένη και κατασκευασμένη στο χέρι στο εργοστάσιο πολυτελών αυτοκινήτων της μάρκας στο Crew, που λειτουργεί με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα άνθρακα. Το νέο μοντέλο 3ης γενιάς βασίζεται στην μακρά παράδοση εκδόσεων της Speed, που ξεκίνησε με την Continental GT Speed 1ης γενιάς το 2007, εμπνευσμένη από τα μοντέλα Speed 3.0 λίτρων της δεκαετίας του 1920. Η τελευταία GT Speed συνεχίζει την παράδοση, αντιπροσωπεύοντας ένα κορυφαίο συνδυασμό πολυτέλειας και επιδόσεων.
Η κορυφαία σε απόδοση Continental GT διαθέτει προηγμένη τεχνολογία πλαισίου εξελιγμένη ειδικά για το νέο μοντέλο. Ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα τετραδιεύθυνσης αναδεικνύει την σπορ φύση του μοντέλου στα οδηγικά προφίλ Bentley και Comfort. Ωστόσο, αυτό είναι ακόμα πιο εμφανές στη λειτουργία Sport, καθώς το σύστημα διεύθυνσης συνδυάζεται με το Bentley Dynamic Ride και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ένα ακόμα στοιχείο υπεροχής είναι η τετραδιεύθυνση, με το σύστημα πολύ πιο ενεργό στην GT Speed από ό,τι στη Flying Spur.
Σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί της GT Speed κατευθύνονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός τροχούς για να βοηθήσουν στην ταχεία αλλαγή κατεύθυνσης, αυξάνοντας αισθητά την ευελιξία. Σε υψηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί κλίνουν στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, για να βελτιώσουν τη σταθερότητα.
Η τελευταία γενιά της Continental GT Speed διαθέτει ένα ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό (eLSD), που είναι ειδικά ρυθμισμένο σε συνδυασμό με τον έλεγχο πρόσφυσης και τα ενεργά συστήματα σασί, ώστε να παρέχει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, βελτιωμένη διαμήκη σταθερότητα, καλύτερη απόκριση στο γκάζι και καλύτερη πρόσφυση σε αντίξοες οδικές συνθήκες.
Στην λειτουργία Sport, το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης στέλνει μεγαλύτερη αναλογία ισχύος στον πίσω άξονα για να επιτρέψει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο των γραμμών στις στροφές με το γκάζι.
Παράλληλα με αυτά τα συστήματα, η νέα Continental GT Speed διαθέτει ενεργή ανάρτηση τριών θαλάμων με προσαρμοστική απόσβεση και το DynamicRide, το 48V ενεργό σύστημα ελέγχου στρέψης που διαθέτει και η Bentayga. Ηλεκτρικοί κινητήρες παράγουν έως 1300 Nm ροπής σε 0,3 δευτερόλεπτα στις δύο αντιστρεπτικές, για να αντισταθμίσουν τις δυνάμεις κατά τις στροφές και να διατηρήσουν οριζοντιωμένο το αμάξωμα. Από την άλλη, το Σύστημα Ελέγχου Σταθερότητας (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό, επιτρέποντας στον έμπειρο χειριστή να ισορροπήσει το αυτοκίνητο με το γκάζι και το τιμόνι, απολαμβάνοντας αβίαστες, προοδευτικές γωνίες εκτροπής.
Για να συμπληρώσει την επιπλέον ικανότητα του πλαισίου, ένα νέο μηχανικό σύστημα φρένων Carbon Ceramic έχει εισαχθεί προαιρετικά στην GT Speed. Οι δίσκοι Carbon Silicon Carbide παρέχουν επιπλέον πίεση φρένων, με ισχυρή, σταθερή αίσθηση και εξαιρετική αντοχή στην κόπωση. Δεκαπίστονες εμπρόσθιες δαγκάνες και τετραπίστονες πίσω, παρέχουν την εντυπωσιακή δύναμη πέδησης που απαιτείται όταν έως και 10 MJ ενέργειας μετατρέπονται σε θερμότητα για πλήρη ακινητοποίηση από την τελική ταχύτητα.
H ταχύτερη Bentley διαθέτει την αναβαθμισμένη έκδοση του W12 κινητήρα 6,0 λίτρων, με απόδοση 659 ίππων (αύξηση 4% ή 24 ίπποι σε σχέση με το τρέχον μοντέλο W12) προσφέροντας παράλληλα 900 Nm ροπής.
Η τελική ταχύτητα 335 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Τόσο ο κινητήρας όσο και το κιβώτιο έχουν ρυθμιστεί ώστε να αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αυτό γίνεται πιο αισθητό στη λειτουργία Sport, όπου ο διπλός υπερσυμπιεστής του W12 έχει ρυθμιστεί για να διατηρεί τον κινητήρα στη ζώνη ισχύος περισσότερο χρόνο, με αλλαγή ταχύτητας προς τα πάνω πιο αργά ή προς τα κάτω πιο νωρίς.
Για μειωμένη κατανάλωση και ρύπους, το μοντέλο επωφελείται από την τεχνολογία Stop-Start της μάρκας, όπου ο κινητήρας τίθεται εκτός λειτουργίας όχι μόνο όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, αλλά και σε ταχύτητες σχεδόν κοντά στη στάση. Παράλληλα, το σύστημα Variable Displacement κλείνει τους μισούς από τους 12 κυλίνδρους του κινητήρα υπό συνθήκες, με τον κινητήρα να λειτουργεί ως 6κύλινδρος για χαμηλότερη κατανάλωση.
Η καμπίνα της νέας Continental GT Speed δείχνει την τεχνογνωσία της μάρκας στη δημιουργία των ποιοτικών εσωτερικών, με χειροποίητα υλικά, διχρωμίες και υψηλής ποιότητας δέρματα σε συνδυασμό με Alcantara, τόσο στην καμπίνα όσο και στο τιμόνι. Το πολυτελές εσωτερικό μπορεί να εξατομικευτεί περαιτέρω με μια επιλογή από 15 κύρια και 11 δευτερεύοντα χρώματα δέρματος. Περίτεχνες ραφές και γαζιά, επενδύσεις αλουμινίου και εξαιρετικής ποιότητας καπλαμάς, στο κλασσικό Piano Black αλλά και άλλες αποχρώσεις, συμπληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.
Τέλος, η GT Speed είναι οδηγοκεντρική και προσφέρει θέσεις για τέσσερις επιβάτες, με χωρητικότητα αποσκευών 358 λίτρων, όντας φινιρισμένη με εξαιρετική λεπτομέρεια, υπερσύγχρονο ταμπλό οργάνων και το φημισμένο Bentley Rotating Display.
Νίκος Τσάδαρης