Για τους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, το Nissan GT-R αποτελεί έναν θρύλο
Ο Naoki Nakada είναι μηχανικός και έχει σίγουρα πάθος με τα αυτοκίνητα. Ως ένας από τους αρχιμηχανικούς κινητήρων της Nissan, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη ορισμένων από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα VR38DETT που προσφέρει τις εντυπωσιακές επιδόσεις του στο R35 GT-R.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο βρυχηθμός των κινητήρων εσωτερικής καύσης με πατημένο το γκάζι που συναρπάζει τον Nakada. Είναι ο ίδιος μηχανικός που ανέπτυξε και τον ήσυχο κινητήρα για το ηλεκτρικό Leaf, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Έχοντας εργαστεί και στα δύο άκρα του φάσματος, το επόμενο έργο του ήταν να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κινητήρες: την ταχύτητα και τη δύναμη ενός σπορ αυτοκινήτου και την στιγμιαία ροπή ενός EV, καλωσορίζοντας με αυτό τον τρόπο την τεχνολογία e-Power της μάρκας.
Για τους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, το Nissan GT-R αποτελεί έναν θρύλο, χάρη στον σπορτίφ χαρακτήρα του και τον εξαιρετικό χειρισμό του σε υψηλές ταχύτητες.
«Όταν αναπτύξαμε το R35 GT-R, δεν επιδιώξαμε απλώς την ταχύτητα, αλλά και το ικανοποιητικό συναίσθημα της επιτάχυνσης», δήλωσε ο Nakada. «Για τους οδηγούς GT-R, υπάρχουν λίγα που συγκρίνονται με την εκπληκτική αίσθηση που απορρέει όταν μπαίνεις στους ρυθμούς του. "
Μετά την ανάπτυξη του ηλεκτρικού κινητήρα για το Leaf, Ο Nakada ήταν αποφασισμένος να φέρει την εμπειρία του GT-R στην επόμενη γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
«Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ουδέτερη από άνθρακα κοινωνία, πρέπει να προωθήσουμε τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Nakada. «Ένα ηλεκτρικό όχημα δεν πρέπει να είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά να είναι απολαυστικό και συναρπαστικό στην οδήγηση.»
Η μετάβαση από την παραδοσιακή στην πλήρως ηλεκτρική κινητικότητα, δεν θα συμβεί εν μία νυκτί. Ορισμένοι έχουν δισταγμούς ως προς την απόκτηση ενός EV, που έχουν να κάνουν με την χιλιομετρική εμβέλεια με μία μόνο φόρτιση, τις τοπικές και περιφερειακές υποδομές φόρτισης και το κόστος. Έχοντας συνειδητοποιήσει τα παραπάνω, ο Nakada ξεκίνησε να διασκεδάσει τις ανησυχίες των υποψήφιων αγοραστών, αναπτύσσοντας ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης που συνδυάζει τις συναρπαστικές επιδόσεις ενός ηλεκτροκινητήρα με την ευκολία που απορρέει από την χρήση ενός παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Το Nissan e-Power διαφέρει από τα τυπικά υβριδικά συστήματα, καθώς απλοποιεί τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης να παρέχει αποκλειστικά ισχύ στους τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα, επαναφορτίζεται από έναν εξαιρετικά αποδοτικό, ενσωματωμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια ισχύος. Για τους οδηγούς, το σύστημα προσφέρει μια εμπειρία ισχυρής επιτάχυνσης, παρόμοια με αυτή ενός EV, χωρίς την ανησυχία της φόρτισης. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας, καθιστά την ηλεκτρική κινητικότητα διαθέσιμη σε πολλούς περισσότερους οδηγούς από ποτέ.
Η αποδοτικότητα της κατανάλωσης καυσίμου βρίσκεται επίσης στον πυρήνα του συστήματος e-Power, με τον κινητήρα να λειτουργεί με βελτιστοποιημένη ταχύτητα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Ο κινητήρας ενεργοποιείται κυρίως σε υψηλές ταχύτητες κύλισης ή σε ανώμαλο δρόμο, όταν ο ήχος του κινητήρα μπορεί να καλυφθεί από τον θόρυβο του δρόμου. Αυτό διασφαλίζει ότι η οδηγική εμπειρία είναι, στα περισσότερα σενάρια οδήγησης, ήσυχη σαν ένα EV, όπως μια βόλτα στην πόλη.
«Το e-Power μοιάζει με ένα απλό σύστημα που είναι εύκολο να αναπτυχθεί. Στην πραγματικότητα, είναι ακριβώς το αντίθετο», εξηγεί ο Nakada.
«Πρέπει να έχετε τη σωστή ισορροπία μεταξύ της χρήσης και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, διασφαλίζοντας τον τέλειο χρόνο για το πότε ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί και ταιριάζει τη χωρητικότητα της μπαταρίας με τον τύπο του αυτοκινήτου.»
Ο ίδιος είναι αποφασισμένος να συνεχίσει τις εργασίες έρευνας και ανάπτυξης για να διασφαλίσει ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι βελτιστοποιημένο για τις οδηγικές συνήθειες και τις συνθήκες κυκλοφορίας κάθε περιοχής.
Νίκος Τσάδαρης