Με 635 ίππους, 8τάχυτο κιβώτιο, 0-100 σε 3΄΄ και τιμή 180.400 ευρώ
Η BMW M GmbH επεκτείνει τη γκάμα των σούπερ σπορ CS μοντέλων της με τη νέα M5 CS, μία αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής της θρυλικής M5. Η M5 CS βρίσκεται στην «κορυφή της σκάλας» της BMW M και θέτει νέα πρότυπα επιδόσεων σε συνδυασμό με μία ιδιαίτερη πολυτελή εμφάνιση.
Ο V8 κινητήρας 4.4 λίτρων με 635 ίππους καθιστά την M5 CS το ισχυρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της BMW M. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, που επίσης προσφέρει ένα 2WD mode, μόνο για πίσω κίνηση.
Η αυστηρή εφαρμογή μέτρων σχεδίασης ελαφρού βάρους επέτρεψε την εξοικονόμηση περίπου 70 κιλών σε σχέση με την M5 Competition. Με νέες ρυθμίσεις σκληρότητας ελατηρίων στον εμπρός και πίσω άξονα και βελτιωμένο έλεγχο απόσβεσης, το πλαίσιο έχει προσαρμοστεί στο χαμηλότερο βάρος του οχήματος και στις αυξημένες επιδόσεις των στάνταρ αγωνιστικών ελαστικών Pirelli P Zero Corsa με διαφορετικές διαστάσεις εμπρός/πίσω (εμπρός: 275/35 R 20, πίσω: 285/35 R 20).
Η BMW M5 CS επιταχύνει από 0 – 100 και από 0-200 χλμ/ώρα σε μόλις 3,0 και 10,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, φτάνει στα 305 χλμ/ώρα.
Η M5 CS υπόσχεται μία εξαιρετική εμπειρία ταξιδιού για 4 άτομα, με τον οδηγό και συνοδηγό σε καθίσματα M Carbon και τους άλλους δύο επιβάτες σε ατομικά πίσω καθίσματα. Η μαύρη δερμάτινη επένδυση Merino (fine-grain στα εμπρός καθίσματα) συνδυάζεται με εντυπωσιακά πάνελ και διακοσμητικές ραφές σε Mugello Red. Τα ενσωματωμένα προσκέφαλα (με φωτιζόμενα λογότυπα M5 για τα εμπρός καθίσματα) απεικονίζουν τη χάραξη της θρυλικής πίστας του Nürburgring.
Το τιμόνι M Alcantara με κόκκινη ένδειξη της ευθείας πορείας αποτελεί άλλη μία κλασική πινελιά αγωνιστικού αυτοκινήτου, ενώ τα χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (gearshift paddles) κατασκευάζονται από ανθρακονήματα και οι ακτίνες του τιμονιού έχουν επένδυση Black Chrome.
Ένα σταθερό, ελαφρύ κάλυμμα στην κεντρική κονσόλα αντικαθιστά το σύνηθες υποβραχιόνιο με καπάκι. Η μαύρη δερμάτινη επένδυση Merino αναδεικνύεται με κόκκινη διπλή ραφή. Το κόκκινο χρησιμοποιείται και πάλι στο σήμα “CS” στο ταμπλό και ανάμεσα στα πίσω καθίσματα τύπου μπάκετ.
Το πλαίσιο της μάσκας, σήματα “M5 CS” στη μάσκα, τα «βράγχια» M στα εμπρός φτερά και το πορτμπαγκάζ είναι βαμμένα σε απόχρωση Gold Bronze, όπως και οι σφυρήλατες ζάντες Μ 20 ιντσών σε σχέδιο ακτίνων Y (μπροστά: 9,5 J x 20, πίσω: 10,5 J x 20). Επίσης, οι διακοσμητικές πλάκες μαρσπιέ θυρών φέρουν φωτιζόμενα λογότυπα “M5 CS”.
Οι φωτοδίοδοι (σχήματος L) των προβολέων Laser εκπέμπουν κίτρινο και όχι λευκό φως όταν ανάβει η μεσαία σκάλα, η μεγάλη σκάλα ή ο φωτισμός υποδοχής (Welcome Light), θυμίζοντας επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα GT.
Το καπό, το εμπρός splitter, τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών, η πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης, το κάλυμμα του κινητήρα M Power και το σιλανσιέ εισαγωγής, κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), αλλά κάποια εξαρτήματα κατασκευάζονται από γυμνό ανθρακόνημα.
Ο βασικός εξοπλισμός της M5 CS περιλαμβάνει σπορ σύστημα εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι με τέσσερις απολήξεις χωρίς διακοσμητικό φινίρισμα και κεραμικά φρένα M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες είναι βαμμένες σε Κόκκινο (Red) (στάνταρ) ή Χρυσαφί (Gold) προαιρετικά. Πέρα από τη μεταλλική απόχρωση Brands Hatch Grey, διατίθενται τα αποκλειστικά ματ φινιρίσματα της BMW Individual, Frozen Brands Hatch Grey metallic και Frozen Deep Green metallic.
Το λανσάρισμα της M5 CS στην αγορά προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2021, με την τιμή της (στην Γερμανία) να είναι 180.400 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης