Πώς λειτουργεί
Οι κλοπές van οχημάτων καταγράφουν αύξηση στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, στη Μ. Βρετανία ένα επαγγελματικό van παραβιάζεται κάθε 23 λεπτά. Την ίδια στιγμή, οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις για κλοπή εργαλείων αυξήθηκαν πάνω από 50% το 2019, με το κόστος κλοπής να μεταφράζεται σε απώλειες 290 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο για τους Βρετανούς επαγγελματίες, ή 12.746€ κατά μέσο όρο ανά θύμα.
Γι αυτό και η Ford δημιούργησε τώρα το Guard Mode, ένα σύστημα προστασίας συνδεδεμένο με το όχημα, το οποίο παρακολουθεί τα van οχήματα σε πραγματικό χρόνο και προειδοποιεί τους διαχειριστές μικρών στόλων, τους ιδιοκτήτες-χρήστες και τους οδηγούς μέσω των smartphone τους για ενδεχόμενη παραβίαση της ασφάλειας τους. Με πρόσβαση μέσω του Ford Pass Pro smartphone app, το Guard Mode είναι το πρώτο στοιχείο που η θα ενεργοποιήσει μέσω over the air (OTA) ενημέρωσης λογισμικού, και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη τη γκάμα οχημάτων του κατασκευαστή.
Πώς λειτουργεί
Το Guard Mode είναι ενσωματωμένο στο Pass Pro, την εφαρμογή κινητού τηλεφώνου που βοηθά τους ιδιοκτήτες να διαχειρίζονται και να ελέγχουν μέχρι πέντε οχήματα, ώστε να διασφαλίζουν μέγιστο λειτουργικό και παραγωγικό χρόνο για το στόλο τους. Όταν είναι ενεργοποιημένο (για παράδειγμα εκτός των εργάσιμων ωρών της ημέρας ή κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου), το σύστημα χρησιμοποιεί διάφορους αισθητήρες για να ανιχνεύει πότε κάποιος εισέρχεται στο όχημα, ανοίγει το καπό ή το μεταλλικό κάλυμμα του χώρου αποσκευών, αλλά και πότε βάζει μπροστά τον κινητήρα. Στη συνέχεια, κάνοντας χρήση του Pass Connect μόντεμ του οχήματος, το Guard Mode στέλνει μία προειδοποίηση στο smartphone του ιδιοκτήτη.
Το σύστημα μπορεί να στείλει ειδοποίηση ακόμα και αν κάποιος ξεκλειδώσει το όχημα ή το βάλει μπροστά χρησιμοποιώντας ένα κλειδί - κάτι που δεν θα συνέβαινε με ένα συμβατικό συναγερμό και που μπορεί να αποδειχτεί χρήσιμο σε περίπτωση κλοπής ή αντιγραφής ενός κλειδιού.
Οι οθόνες του Guard Mode στο Pass Pro app απεικονίζουν τις φορές που κάποιος είχε πρόσβαση στο όχημα, τις αιτίες κάτω από τις οποίες ενεργοποιήθηκε ο συναγερμός, τις ώρες των συμβάντων καθώς και την τελευταία γνωστή θέση του οχήματος.
Νίκος Τσάδαρης