Στο θρυλικό εργοστάσιο των NSU στο Neckarsulm
Η Audi ξεκίνησε την παραγωγή του e-tron GT, του νέου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της, στο Böllinger Höfe του Neckarsulm. Το νέο ηλεκτρικό Gran Turismo, είναι ένα σπορ μοντέλο με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που θα αφήνει στο πέρασμά του πράσινο οικολογικό αποτύπωμα.
Επιπλέον, η διαδικασία παραγωγής εξοικονομεί πόρους, αποφεύγοντας το χαρτί και τα υλικά συσκευασίας, κάνει εκτενή ανακύκλωση χρησιμοποιώντας κλειστούς βρόχους αλουμινίου και πολυμερών, ενώ έχει σχεδιαστεί χωρίς την κατασκευή φυσικού πρωτότυπου, καθώς χρησιμοποιήθηκε λογισμικό που αναπτύχθηκε εντός της εταιρείας και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Ακόμα και μερικά από τα ειδικά εμπορευματοκιβώτια για τη μεταφορά ευαίσθητων ανταλλακτικών σχεδιάστηκαν επίσης χωρίς πρωτότυπα, χρησιμοποιώντας τη ίδια εικονική μέθοδο. Αυτό εξοικονομεί μέταλλο, αλλά και συσκευασία για την προστασία των εξαρτημάτων.
Η παραγωγή του e-tron GT χαρακτηρίζεται από ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τον άνθρακα. Στις αρχές του 2020, ολόκληρο το εργοστάσιο του Neckarsulm άρχισε να χρησιμοποιεί αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Ένα συνδυασμένο εργοστάσιο θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται με βιοαέριο παρέχει τη θερμότητα που απαιτείται για την παραγωγή, ενώ η μάρκα χρησιμοποιεί πιστώσεις άνθρακα από πιστοποιημένα έργα προστασίας του κλίματος, για να αντισταθμίσει τις εκπομπές που επί του παρόντος δεν μπορούν να αποφευχθούν με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Εξίσου μεγάλη προσοχή δόθηκε σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα διάφορα εξαρτήματα φτάνουν στο εργοστάσιο σιδηροδρομικώς, μέσω της DB Cargo, με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Οι ατμομηχανές χρησιμοποιούν CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) ενώ τα αναγκαία φορτηγά κινούνται με βιομεθάνιο ή υγροποιημένο φυσικό αέριο, για τις μεγαλύτερες αποστάσεις.
Η μείωση των εκπομπών CO2 φτάνει το 20% και των οξειδίων του αζώτου στο 85%, σε σύγκριση με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά.
Επανερχόμενοι στο εργοστάσιο, έχει υιοθετηθεί η ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου», που σημαίνει μία διαρκή προμήθεια, χρήση και ανακύκλωση του υλικού μέσα στη διαδικασία κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Αυτό εξοικονομεί πολύτιμες πρώτες ύλες και βελτιώνει το ενεργειακό αποτύπωμα του μοντέλου, πριν καν εισέλθει στη φάση χρήσης. Αντίστοιχη είναι η μέριμνα και για την ανακύκλωση των πολυμερών, με το σύνθημα να είναι «μετατρέποντας το παλιό σε νέο».
Σε ένα τρέχον πιλοτικό έργο, τα απορρίμματα πολυμερών από το συγκρότημα παραγωγής των Α6 και Α7, ταξινομούνται ομοιογενώς, τεμαχίζονται και κατόπιν γίνονται πρώτη ύλη για εκτυπωτές 3D, στη διαδικασία παραγωγής.
Περισσότερα από 100 εξαρτήματα του e-tron GT κατασκευάζονται με αυτόν τον τρόπο.
Νίκος Τσάδαρης