Υβριδικό, με 225 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 50+ χιλιόμετρα
Το νέο DS 4, είναι το σημείο όπου συναντώνται η γαλλική πολυτέλεια και η προηγμένη τεχνολογία, με μία τολμηρή σχεδίαση. Έχει σχεδιαστεί για πελάτες που αναζητούν το ιδιαίτερο στυλ, καθαρές γραμμές, διαισθητικότητα, τεχνολογία και απόλαυση οδήγησης.
Η επιλογή της τεχνολογίας στο νέο μοντέλο της DS Automobiles, έχει σχεδιαστεί πάνω σε τέσσερις σημαντικούς τομείς: Ηλεκτροκίνηση E-TENSE, συνδεσιμότητα, άνεση και την νέα φωτιστική υπογραφή DS.
Τεχνολογία E-TENSE
Η πρώτη σημαντική εφαρμογή που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο, είναι η εξέλιξη μιας νέας έκδοσης της πλατφόρμας EMP2. Μια αρθρωτή πλατφόρμα που επιτρέπει την χρήση διαφορετικών κινητήρων, με σταθερά χαρακτηριστικά την απόλυτη ασφάλεια και την ανάδειξη των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου DS 4 για το οποίο εξελίχθηκε αποκλειστικά. Η νέα έκδοση της πλατφόρμαςEMP2 επέτρεψε τη βελτίωση πολλών χρήσιμων χαρακτηριστικών, ενώ ταυτόχρονα “απελευθερώνει” το σχεδιασμό και την αισθητική έκφραση, η οποία έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν ένα σχήμα με πρωτοφανείς αναλογίες.
Αρχιτεκτονική – Μείωση βάρους – Ασφάλεια - Άνεση
Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 έχει εξελιχθεί για να επιτύχει τις επιθυμητές αναλογίες και τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Η αισθητική ισορροπία ανάμεσα στο μέγεθος των τροχών και του αμαξώματος, είναι εντυπωσιακή στη συγκεκριμένη κατηγορία των Premium C μοντέλων. Η εμφάνιση της σιλουέτας με το καπό να είναι ιδιαίτερα χαμηλά και την αύξηση του ύψους προς το πίσω μέρος, είναι το κύριο σημείο αναγνώρισης του νέου DS 4.
Η νέα πλατφόρμας επιτρέπει την εισαγωγή στη διαδικασία της συναρμολόγησης, εξαρτημάτων κατασκευασμένων από συνθετικά υλικά. Τα δομικά στοιχεία της είναι θερμικά συμπιεσμένα, ενώ και με τη χρήση νέων στοιχείων όπως είναι η κεντρική μονάδα του κλιματισμού που έχει περιορισμένες διαστάσεις, απελευθερώνεται περισσότερος χώρος για εκμετάλλευση, ως αποθηκευτικός, για τους επιβαίνοντες, ενώ περιορίζεται και το συνολικό βάρος του οχήματος.
Επιπλέον, η EMP2 σχεδιάστηκε για να συμμορφώνεται με τα πιο πρόσφατα και αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας για τους καταναλωτές, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοσή της από το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου.
Η χρήση τεχνικών λύσεων, όπως η νέα τεχνολογία συγκόλλησης των μερών μεταξύ τους, καθώς και πλήρως επανασχεδιασμένα εξαρτήματα της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, εγγυώνται άνεση κατά την οδήγηση. Παράλληλα, μέσω της μεγαλύτερης ακαμψίας του αμαξώματος, η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι άμεση και έτσι διαμορφώνεται το προφίλ της οδηγικής ευχαρίστησης.
Plug-in Hybrid
Η πλατφόρμα EMP2 σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει μια νέα γενιά plug-in υβριδικής τεχνολογίας, χωρίς να αλλάζει ο χώρος της καμπίνας. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων με Turbo, συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, παρουσιάζοντας συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων. Το μηχανικό σύνολο τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες ενεργειακές κυψέλες, που δίνουν μια αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (συνδυασμένος κύκλος WLTP).
Συνδεσιμότητα
Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, προτεραιότητα ήταν η παροχή λύσης προκειμένου ο οδηγός να μην χρειάζεται να απομακρύνει τα μάτια του από το δρόμο, κάτι που θα αποτελούσε ένα αδιαμφισβήτητο όφελος για την ασφάλεια.
Με την ονομασία DS Extended Head Up Display, αυτή η καινοτόμος δυνατότητα, είναι το πρώτο βήμα προς την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality), καθώς οι ζωτικές πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός προβάλλονται απευθείας στο δρόμο. Χρησιμοποιώντας μια οπτική ψευδαίσθηση, τα δεδομένα εμφανίζονται τέσσερα μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ για να “συναντήσουν” το βλέμμα του οδηγού διαγώνια, με μια μεγάλη προβολή 21 ιντσών που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Βασικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, βοηθητικά προγράμματα οδήγησης, πλοήγηση, προειδοποιητικά μηνύματα ή ακόμη και η συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ή το κομμάτι που παίζει από το MP3, αλλά και τα στοιχεία για τυχόν τηλεφωνική κλήση στο smartphone, προβάλλονται πλέον στο δρόμο.
Αυτή η διαισθητική και βιωματική τεχνολογία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αντίληψης, στην καρδιά ενός εντελώς επανασχεδιασμένου συστήματος ψυχαγωγίας: του DS Iris System. Η νέα μορφή διασύνδεσης, βασίζεται στην χρηστικότητα ενός smartphone με απλή, απρόσκοπτη και γρήγορη διεπαφή, όπως τα προφίλ που εξατομικεύονται πλήρως με εικονίδια. Οι ρυθμίσεις και η οθόνη φορτώνουν αυτόματα όταν ο χρήστης μπαίνει στο αυτοκίνητο. Η ιδέα πίσω από αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης είναι να μπορεί ο καθένας να προσαρμόζει το περιεχόμενο στις απαιτήσεις του. Το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικές εντολές (με φωνητική αναγνώριση στη μητρική γλώσσα του κάθε χρήστη), αλλά και με κίνηση.
Επίσης, το DS Smart Touch, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, είναι μια οθόνη που χρησιμοποιείται διαισθητικά με την κίνηση του χεριού, χωρίς να χρειάζεται επαφή με την οθόνη. Η οθόνη αναγνωρίζει επίσης κανονικές κινήσεις που χρησιμοποιούνται σε tablet και smartphones, όπως μεγέθυνση, σμίκρυνση και ανίχνευση χειρογράφου. Προκειμένου το σύστημα και η χαρτογράφησή του να λειτουργεί πάντα στο υψηλότερο επίπεδο, οι ενημερώσεις θα γίνονται αμέσως μέσω του cloud.
Αυτόνομη οδήγηση - Άνεση
Η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, που υπάρχει σε άλλα μοντέλα της DS, είναι σημαντικά αναβαθμισμένη για το DS 4 με το DS Drive Assist 2.0. Αυτό σημαίνει πως η ακριβής θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα της επιλογής του οδηγού, συμπληρώνεται από νέες λειτουργίες όπως ημι-αυτόνομη προσπέραση, ρύθμιση ταχύτητας για στροφές και προσαρμογή στην ταχύτητα που ορίζει ο Κ.Ο.Κ. με πινακίδες στο δρόμο. Το σύστημα περιλαμβάνει αισθητήρες που καταγράφουν όλα όσα συμβαίνουν μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο για να βοηθήσουν τον οδηγό. Πλήρως εξοπλισμένο, με μετωπικό ραντάρ, αλλά και αισθητήρες στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου και μια κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, το νέο DS 4 τοποθετείται εκεί όπου ο οδηγός του θέλει μέσω τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αναλύει πληροφορίες που συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο.
Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του νέου μοντέλου είναι η ελεγχόμενη με τη συνδρομή κάμερας καταγραφής δεδομένων, απόσβεση από την ανάρτηση DS Active Scan Suspension. Μια κάμερα τοποθετημένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του δρόμου που είναι μπροστά από το αυτοκίνητο και μεταδίδει τα δεδομένα σε έναν υπολογιστή. Με τη συνδρομή τεσσάρων αισθητήρων που προσφέρουν δεδομένα αναφορικά με την κατάσταση του κάθε σημείου του αυτοκινήτου και τριών μετρητών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό.
Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται ανά περίπτωση, με αποτέλεσμα την καλύτερη άνεση ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου.
Επιπλέον, το σύστημα DS Night Vision καθιστά τον δρόμο και τους κινδύνους του, όσο το δυνατόν πιο ορατούς. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Ο οδηγός βλέπει το δρόμο στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων και βλέπει ότι οι κίνδυνοι εμφανίζονται ως προειδοποιήσεις στην οθόνη head up, επιτρέποντάς του να αντιδράσει ανάλογα.
Νέοι προβολείς
Με μια νέα γενιά προβολέων DS Matrix Led Vision που είναι πιο στενοί και πιο μοντέρνοι, οι τεχνολογίες Matrix Beam και Dynamic Bending Light συνδυάστηκαν στο ίδιο σύστημα για να προσφέρουν εκτός των άλλων, μια ξεχωριστή και μοναδική φωτιστική ταυτότητα. Οι προβολείς Matrix led εξακολουθούν να αποτελούνται από τρεις μονάδες LED που είναι η υπογραφή DS Automobiles, με τους εξής ρόλους:
- Η εσωτερική μονάδα του προβολέα που χρησιμοποιείται αφορά τα φώτα πορείας.
- Η περιστρεφόμενη κεντρική μονάδα μπορεί να γυρίσει σε γωνία 33,5° και φωτίζει τις πλευρές του οδοστρώματος, ενώ ακολουθεί και το στρίψιμο του αυτοκινήτου. Το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες: town (αστικό περιβάλλον), country (επαρχιακό οδικό δίκτυο), motorway (εθνικό οδικό δίκτυο), poor weather (κακοκαιρία) και fog (ομίχλη- συνθήκες περιορισμένης ορατότητας). Η τεχνολογία αυτή είναι ταυτόχρονα και ένα“νεύμα” στους πρωτοποριακούς κατευθυντικούς προβολείς της DS του 1967.
- Η εξωτερική μονάδα Matrix Beam ενεργοποιείται για οδήγηση, χωρίζεται σε δεκαπέντε τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης που αναγνωρίζουν οι αισθητήρες του συστήματος.
Οι προβολείς προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει διαρκώς ενεργοποιημένη τη “μεγάλη σκάλα” χωρίς ποτέ να ενοχλούνται οι άλλοι χρήστες του δρόμου.
Χρησιμοποιώντας την κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αυτοί οι έξυπνοι προβολείς προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός τους σε απόσταση έως και 300 μέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Οι προβολείς συμπληρώνονται με τα φώτα ημέρας που αποτελούνται από 98 LED.
Για την καμπίνα τέλος, εξελίχθηκε ένα καινοτόμο σύστημα εξαερισμού με ιδιαίτερα συμπαγείς αεραγωγούς τοποθετημένους ψηλά και εφοδιασμένους με αόρατα πτερύγια κατεύθυνσης της δέσμης. Η αρχή πίσω από το DS Air είναι μια ροή αέρα που στοχεύει σε έναν κώνο από τον οποίοι προκύπτει η καλύτερη δυνατή ροή του αέρα στο χώρο, προς την κατεύθυνση που επιθυμεί ο οδηγός ή ο συνοδηγός. Η χρήση είναι ίδια με αυτή των κλασικών αεραγωγών.
Νίκος Τσάδαρης