Εκδόσεις Life, Cross και Sport
Η οικογένεια των μοντέλων της Fiat, Panda και Tipo, αποκτά μια νέα σειρά εκδόσεων που στοχεύουν στις διαφορετικές ανάγκες των σύγχρονων ανθρώπων. Με αυτό τον τρόπο, οι εκδόσεις Life εστιάζουν στις καθημερινές μετακινήσεις, οι εκδόσεις Cross σε όσους αγαπούν την περιπέτεια, ενώ οι εκδόσεις Sport απευθύνονται σε όσους αναζητούν το δυναμικό στιλ.
Fiat Tipo Cross
Το νέο Tipo Cross είναι ένα πραγματικό crossover που δημιουργήθηκε για όσους δεν θέλουν να θυσιάσουν την πρακτικότητα και την ευχρηστία, αλλά παράλληλα αναζητούν ένα ξεχωριστό, με νεανικό χαρακτήρα αλλά και προσιτό όχημα για τις μετακινήσεις τους. Το Tipo Cross έχει μεγαλύτερο πλάτος και ύψος, ενώ χάρη στη νέα μάσκα αποκτά ένα πιο επιβλητικό στιλ. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 4εκ. και οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί ενισχύουν την εξωτερική εικόνα, ενώ προσφέρουν και μια ψηλότερη και με καλύτερη ορατότητα θέση οδήγησης. Χάρη και στις ενσωματωμένες μπάρες οροφής, συνολικά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, το Tipo Cross έχει μεγαλύτερο ύψος κατά 7εκ., ενώ οι σχεδιαστικές “cross” λεπτομέρειες, όπως τα προστατευτικά καλύμματα των φτερών και τα μαρσπιέ, προσφέρουν αισθητικά, αλλά και πρακτικά οφέλη.
Η εφαρμογή νέων χαρακτηριστικών συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η νέα έκδοση διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων με μια οθόνη TFT 7 ιντσών που ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού και προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Για πρώτη φορά επίσης διαθέσιμο είναι το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, το οποίο παρουσιάστηκε με το νέο ηλεκτρικό 500. Με οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10,25 ιντσών, δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης mirroring μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και λύσεις εξατομίκευσης, το Tipo Cross είναι μια από τις σύγχρονες προτάσεις τεχνολογίας στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι νέες επιλογές συνεχίζουν και στον τομέα των κινητήρων προδιαγραφών Euro6D-Final, όπου το Tipo Cross εφοδιάζεται με δύο κινητήρες diesel απόδοσης 95 και 130 ίππων αντίστοιχα, αλλά και με τον πρωτοεμφανιζόμενο turbo κινητήρα 1.0 GSE T3 των 100 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί μέλος της προηγμένης οικογένειας κινητήρων FireFly Turbo, έχει απόδοση 100 ίππων, ενώ η μέγιστη ροπή των 190 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500σ.α.λ. Η υψηλή ροπή από τις χαμηλές στροφής συμβάλει σε μια άνετη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία, ενώ παράλληλα διατηρεί την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων χαμηλά επίπεδα (121γρμ./χλμ. για την έκδοση 100 ίππων, κατά WLTP). Αντίστοιχα χαμηλές είναι οι εκπομπές και στους δύο κινητήρες diesel των 95 (1,3 λίτρα) και 130 (1,6 λίτρα) ίππων που ξεκινούν από τα 110γρμ./χλμ επίσης στο νέο κύκλο WLTP.
Panda Sport
Η γκάμα του Panda εμπλουτίζεται με την έκδοση Panda Sport, αλλά και με ένα νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών. Εξωτερικά η έκδοση Sport ξεχωρίζει χάρη στις δίχρωμες ζάντες ελαφρού κράματος διαμέτρου 16 ιντσών, το λογότυπο “Sport” στα εμπρός φτερά και το αποκλειστικό ματ χρώμα Matt Gray. Για όσους επιθυμούν μια ακόμα πιο δυναμική έκφραση του Panda Sport, το πακέτο Pandemonio Pack προσφέρει δαγκάνες φρένων κόκκινου χρώματος και σκούρα τζάμια, ενώ στο εσωτερικό τα νέα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές και οι αποκλειστικοί για τη συγκεκριμένη έκδοση χρωματισμοί συμπληρώνουν την εικόνα του σπορτιφ Panda. Για πρώτη φορά, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και με ένα νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο θα προσφέρει πλήρη συμβατότητα λειτουργίας mirroring Μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.
Κίνηση στο Panda Sport, αλλά και στις urban ή cross υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου, δίνει το γνωστό υβριδικό σύστημα προδιαγραφών Euro 6D-Final. Ο βενζινοκινητήρας με τον κινητήρα του ενός λίτρου συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα BSG, με το σύνολο να έχει απόδοση 70 ίππων, προσφέροντας υψηλή ροπή από τις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
Νίκος Τσάδαρης