Πώς οι τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας συμβάλουν στον σχεδιασμό νέων μοντέλων
Η χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και στρατηγικών συνεργασιών προσφέρει ένα κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, κυρίως την ψηφιακή εποχή. Αυτό είναι κάτι που γνωρίζει καλά το BMW Group καθώς ήδη από το 2016, η εταιρεία έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που ένωσε τις δυνάμεις του με τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών.
Η μηχανή γραφικών Unreal Engine της Epic Games συνδυάστηκε με την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR) για τη δημιουργία νέων και καινοτόμων μεθόδων και εργαλείων εξέλιξης που τώρα εφαρμόζονται σε ποικίλες διαδικασίες σχεδίασης και υλοποίησης.
Αυτή η τεχνολογία εξέλιξης που προσφέρει μία ιδιαίτερη εμπειρία για τον χρήστη, έχει ήδη παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό στη διεθνή έκθεση καταναλωτικών προϊόντων CES 2019, όπου το BMW Vision iNEXT ως ένα από τα εκθέματα καλούσε τους επισκέπτες για ένα εικονικό test drive. Σημαντικά στοιχεία της σχεδιαστικής εξέλιξης της νέας BMW iX υλοποιήθηκαν εξ αρχής με τη μηχανή βιντεοπαιχνιδιών, που διαδραμάτισε επίσης αποφασιστικό ρόλο στον σχεδιασμό του εργοστασίου για τη νέα i4.
Πολλοί έμποροι και υποκαταστήματα της μάρκας ήδη προσφέρουν εικονικούς ελέγχους οχημάτων και test drives. Η μηχανή Unreal Engine χρησιμοποιήθηκε επίσης για το λανσάρισμα της νέας iX σε ψηφιακή πλατφόρμα. Επιστρατεύοντας τα εικονικά εργαλεία παραγωγής της Unreal Engine, μιας νέας τεχνολογίας που μέχρι πρότινος είχε χρήση κυρίως στο Χόλυγουντ, το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα παρουσιάστηκε σε ένα καινοτόμο σκηνικό, το λεγόμενο ‘The Cave’.
Από το εικονικό στο πραγματικό αυτοκίνητο
Οι πιθανές χρήσεις της τεχνολογίας των βιντεοπαιχνιδιών και των εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας είναι πολλαπλές στον τομέα του αυτοκινήτου. Το BMW Group, η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου που μαζί με την Epic Games έθεσαν τους όρους αδειοδότησης της μηχανής Unreal Engine για βιομηχανική χρήση, σχεδίασε ένα σύστημα μικτής πραγματικότητας. Αυτό χρησιμοποιείται εκτενώς, πλέον και στην εξέλιξη των οχημάτων. Η BMW iX είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με τη χρήση της μηχανής βιντεοπαιχνιδιών που τροποποιήθηκε για τους σκοπούς της εταιρείας. Η χρήση της Unreal Engine από την γερμανική εταιρία είναι ανεκτίμητη, κυρίως στους στρατηγικούς τομείς καινοτομίας.
Για παράδειγμα, μπορείς πολύ γρήγορα να δημιουργείς τρισδιάστατες αποτυπώσεις που λαμβάνουν υπόψη με ποιο τρόπο το φως και οι φωτεινές αντανακλάσεις επηρεάζουν τα διάφορα υλικά και πολλούς ακόμα παράγοντες. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι η λειτουργικότητα και η εμπειρία χρήστη δοκιμάζονται και αξιολογούνται σε ιδιαίτερα ρεαλιστικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο από τα πρώτα στάδια εξέλιξης. Τα πλεονεκτήματα αυτά βοήθησαν αυτή την τεχνολογία, να εξελιχθεί από νωρίς, σε παγκόσμια πλατφόρμα.
Καινοτόμος σχεδιασμός παραγωγής
Η ευελιξία και ποικιλία των δυνητικών εφαρμογών μιας τέτοιας μηχανής φαίνεται από τη χρήση της στο σχεδιασμό παραγωγής του νέου εργοστασίου όπου μελλοντικά θα κατασκευάζεται η i4. Με τη βοήθεια 3D αποτυπώσεων σε πραγματικό χρόνο, τα στάδια παραγωγής και οι απαιτήσεις χώρου για στοιχεία όπως εργαλεία ή ανταλλακτικά, μπορούν να προγραμματίζονται και να σχεδιάζονται με ακρίβεια. Αυτή η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR) είχε ήδη χρησιμοποιηθεί το 2018 στη διαμόρφωση ατομικών σταθμών εργασίας για την παραγωγή της νέας Σειράς 3. Αυτό σήμαινε ότι για πρώτη φορά, υπήρχε δυνατότητα να προσομοιωθεί ένα ολοκληρωμένο εργοστάσιο παραγωγής σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας, να δοκιμαστούν νέες εργασίες και διαδικασίες παραγωγής σε ρεαλιστικό 3D περιβάλλον και στη συνέχεια να προσαρμοστούν στις πραγματικές απαιτήσεις.
Δοκιμάστε πριν αγοράσετε
Όμως και οι αγοραστές αυτοκινήτων ωφελούνται από τη χρήση της gaming τεχνολογίας και της εικονικής πραγματικότητας. Το σύστημα Emotion Virtual Experience (EVE) που διατίθεται μέσω 6.400 σημείων σε περισσότερους από 2.400 εμπόρους και υποκαταστήματα της μάρκας σε όλο τον κόσμο, επιτρέπει στους πελάτες να γνωρίσουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας από πρώτο χέρι μέσω εικονικής πραγματικότητας. Το σύστημα EVE προσφέρει στους πελάτες μία φωτορεαλιστική τρισδιάστατη απεικόνιση οποιασδήποτε έκδοσης μοντέλου που διατίθεται στις παγκόσμιες αγορές, την οποία στη συνέχεια μπορούν να βλέπουν σε οθόνη ή με γυαλιά VR μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Μπορούν να περιστρέφουν το όχημα και να επιλέγουν χρώματα και πρόσθετο εξοπλισμό σε πραγματικό χρόνο – ακόμα και να ανοίγουν τις πόρτες ή το καπό, να κοιτάζουν κάτω από το καπό και να ανοίγουν την οροφή ενός cabrio.
Μπορούν επίσης να κάθονται μέσα στο εικονικό αυτοκίνητο και να πραγματοποιούν test drive. Ακόμα και οι συνθήκες φωτισμού και το φόντο μπορούν να προσομοιώνονται ώστε οι πελάτες να παρατηρούν το μελλοντικό τους όχημα στην πόλη, στα βουνά ή σε μία αγωνιστική πίστα. Το EVE, που βασίζεται στην Unreal Engine της Epic Games, μπορεί να χρησιμοποιείται για την απεικόνιση συνολικά άνω των 50 εκδόσεων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του επιπέδου εξοπλισμού.
Νίκος Τσάδαρης