Η iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit του μέλλοντος
Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά (περί τα τέλη του 2021), το BMW Group δίνει μία πρώτη γεύση από τη μελλοντική BMW iX, που σήμερα βρίσκεται σε φάση εξέλιξης για μαζική παραγωγή.
Η iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit του μέλλοντος που δημιούργησε το Group, και ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία σχεδίασης, βιωσιμότητας, οδηγικής απόλαυσης, ευελιξίας και πολυτέλειας.
Σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η iX ουσιαστικά αναπροσαρμόζει την επιτυχημένη φιλοσοφία Sports Activity Vehicle (SAV) της μάρκας και είναι ο πρώτος εκπρόσωπος μιας πρωτοποριακής γενιάς που έρχεται «καλπάζοντας».
Η BMW iX αξιοποιεί τις τελευταίες καινοτομίες στους τομείς του εξηλεκτρισμού, της αυτοματοποιημένης οδήγησης και της συνδεσιμότητας, ώστε να προσφέρει μία εμπειρία πιο ανθρωποκεντρική από ποτέ. Για το σκοπό αυτό, είναι σχεδιασμένη από μέσα προς τα έξω, καθώς δημιουργήθηκε με γνώμονα την ποιότητα ζωής και την ευεξία οδηγών και επιβατών. Η μινιμαλιστική εξωτερική σχεδίαση αποτυπώνει μία νέα μορφή μετακίνησης, προσαρμοσμένης με ακρίβεια στις ανάγκες των επιβατών, ενώ το εσωτερικό περιλαμβάνει καινοτόμες λύσεις για την αξιοποίηση του χρόνου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, προσφέροντας χαλάρωση, ασφάλεια, προστασία και ένα νέο είδος πολυτέλειας.
Τεχνολογική ναυαρχίδα
Η σχεδίαση και η τεχνολογία της iX συνδυάζονται σε ένα πακέτο που υποστηρίζει ένα νέο είδος οδηγικής εμπειρίας, καθώς ενσαρκώνει άριστα τον χαρακτήρα των ηλεκτρικών BMW, που ουσιαστικά μεταμορφώνουν την προσωπική μετακίνησης. Με γνώμονα αυτό, το πρωτοποριακό μοντέλο διαδραματίζει κεντρικό ρόλο για το Group σαν «εργαστήρι του μέλλοντος».
Η iX θα παράγεται στο εργοστάσιο του Dingolfing από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και θα υλοποιεί τις τελευταίες εξελίξεις της εταιρείας στους στρατηγικούς τομείς καινοτομίας: Σχεδίαση, Αυτοματοποιημένη Οδήγηση, Συνδεσιμότητα, Εξηλεκτρισμός και Υπηρεσίες. Το ηλεκτρικό όχημα διαθέτει μεταξύ άλλων, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, ευφυή σχεδίαση και εκτενή χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας προηγμένης αίσθησης πολυτέλειας και ευεξίας στην καμπίνα.
Υψηλή απόδοση - μεγάλη αυτονομία
Η 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive (με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, την τεχνολογία φόρτισης και τη μπαταρία υψηλής τάσης) εγγυάται εξαιρετική απόδοση. Το κινητήριο σύνολο κατασκευάζεται βιώσιμα, χωρίς τη χρήση κρίσιμων πρώτων υλών, γνωστών και ως σπάνιες γαίες, και σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς, θα αποδίδει μέγιστη ισχύ πάνω από 500 ίππους, ικανή να επιταχύνει την iX από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα.
Την ίδια στιγμή, σαφής στόχος του οχήματος είναι η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την κατηγορία του και συγκεκριμένα κάτω από 21 kWh/100 χλμ (WLTP). Με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο πάνω από 100 kWh, η μπαταρία υψηλής τάσης τελευταίας γενιάς υπολογίζεται να παρέχει αυτονομία πάνω από 600 χλμ σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Αυτό ισοδυναμεί με πάνω από 300 μίλια σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών FTP-75 της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ.
Γρήγορη φόρτιση
Η νέα τεχνολογία φόρτισης της iX επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 200 kW. Με αυτό τον τρόπο, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά. Πέραν αυτού, μέσα σε δέκα λεπτά η ενέργεια που διοχετεύεται στη μπαταρία μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από 120 km.
Χρειάζονται λιγότερο από 11 ώρες για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας υψηλής τάσης στο 100% της χωρητικότητάς της με ισχύ 11 kW από ένα Wallbox. Οι μπαταρίες του μοντέλου έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου κύκλου φυσικών πόρων και με υψηλό βαθμό ανακυκλωσιμότητας. Η ισχύς που χρησιμοποιείται για την παραγωγή κυψελών μπαταριών και η μπαταρία υψηλής τάσης συνολικά προέρχονται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.
Τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Το νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων που κάνει το ντεμπούτο του στην iX προάγει σημαντικά τους τομείς της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των ψηφιακών υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, το επίπεδο υπολογιστικής ισχύος έχει αυξηθεί ώστε να επεξεργάζεται 20 φορές μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, σε σχέση με πριν. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μπορεί να επεξεργαστεί διπλάσια ποσότητα δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις.
Εμφάνιση από το μέλλον
Η BMW iX ανοίγει το δρόμο για μία μελλοντική γενιά αυτοκινήτων, κάτι που εκφράζεται με σαφήνεια στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, που αποτελεί τη βάση για ένα νέο είδος οδηγικής εμπειρίας με κύρια χαρακτηριστικά την οικειότητα, την ξεγνοιασιά και την ελευθερία έκφρασης. Το εξωτερικό ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει τις δυναμικές αναλογίες ενός μεγάλου SAV της μάρκας, καθώς η iX είναι παρόμοια με την X5 σε μήκος και πλάτος, και έχει σχεδόν το ίδιο ύψος με την X6 λόγω της εκτεταμένης γραμμής της οροφής, ενώ η διάσταση των τροχών της θυμίζει την X7.
Η ελάχιστη χρήση χαρακτηριστικών γραμμών και οι πληθωρικές επιφάνειες δημιουργούν αίσθηση ασφάλειας και αυτοπεποίθησης, την ώρα που οι ζωηρές γραμμές, η απέριττη δομή και οι σχεδόν «ορθογώνιες» καμπύλες γύρω από τα τόξα των θόλων των τροχών, διαμορφώνουν μία επιβλητική εικόνα.
Στο κέντρο του εμπρός τμήματος κυριαρχεί η κάθετα διατεταγμένη κλειστή μάσκα, της οποίας ο ρόλος είναι πλέον ψηφιακός και λειτουργεί σαν πάνελ συλλογής πληροφοριών, καθώς κάμερες, ραντάρ και λοιποί αισθητήρες ενσωματώνονται πάνω της, πίσω από τη διάφανη επιφάνεια. Στα εξωτερικά χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν οι λεπτότεροι προβολείς, οι χειρολαβές θυρών που δεν προεξέχουν (λειτουργούν πιέζοντας ένα μπουτόν), τα πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσιο, η πίσω πόρτα (χωρίς διαχωριστικούς αρμούς που εκτείνεται σε όλο το πίσω τμήμα) και τα επίσης πολύ λεπτά πίσω φώτα.
Εσωτερικό αφιερωμένο στον άνθρωπο
Ευρυχωρία, μίγμα υλικών υψηλής ποιότητας, καθίσματα νέας σχεδίασης με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μία τεράστια πανοραμική κρυστάλλινη οροφή, διαμορφώνουν ένα πολυτελές περιβάλλον τύπου lounge στην καμπίνα της iX για πέντε άτομα.
Η νέα αρχιτεκτονική της καμπίνας χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και φιλική προς τον χρήστη λειτουργικότητα που περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από τις ανάγκες και τα συναισθήματα του οδηγού και των επιβατών. Λόγω της φιλοσοφίας του συστήματος κίνησης δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ, κάτι το οποίο επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας ενώ οι επιβάτες επωφελούνται από τον πρόσθετο χώρο για τα πόδια μπροστά και πίσω και την επάρκεια αποθηκευτικού χώρου, ενώ η κεντρική κονσόλα παραπέμπει σε έπιπλο υψηλής ποιότητας.
Οι ενδείξεις και τα χειριστήρια έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, ενισχύοντας περαιτέρω την εντύπωση μιας απέριττης καμπίνας που ξεκουράζει τον επιβάτη.
Η τεχνολογία της iX χρησιμοποιείται έξυπνα και εμφανίζεται μόνον όταν είναι απαραίτητη. Αυτό την καθιστά διαισθητική στη χρήση και όχι υπερβολικά περίπλοκη. Η σχεδίαση εσωτερικού αποπνέει αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας και δημιουργεί ένα νέο είδος σχέσης μεταξύ επιβατών και οχήματος. Η φιλοσοφία αθέατης τεχνολογίας για το εσωτερικό φαίνεται σε αρκετά πράγματα, όπως κρυφά ηχεία, αεραγωγούς με ιδιαίτερη σχεδίαση, θερμαινόμενες επιφάνειες και η διακριτική αναδίπλωση του προτζέκτορα του συστήματος Head-Up Display στον πίνακα οργάνων ώστε να είναι σχεδόν αόρατος. Το εξαγωνικό τιμόνι, ένας διθέσιος διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και η κυρτή οθόνη (Curved Display) που αποτελεί τμήμα της επόμενης γενιάς του Λειτουργικού Συστήματος BMW, αποτυπώνουν το μέλλον της οδηγικής απόλαυσης.
Μικρό βάρος, Χαμηλή αντίσταση στον αέρα
Η ενέργεια και η αυτονομία της iX ωφελούνται από τις καινοτόμες λύσεις στους τομείς σχεδίασης ελαφρού βάρους και αεροδυναμικής. Η δομή αμαξώματος με πλαίσιο από αλουμινένιο χωροδικτύωμα και κλωβό από ανθρακονήματα, προσφέρουν εξαιρετικά υψηλή στρεπτική ακαμψία, που κατ’ επέκταση βελτιώνει την ευελιξία και μεγιστοποιεί την προστασία των επιβατών, και ταυτόχρονα ελαχιστοποιεί το βάρος. Ο έξυπνος συνδυασμός υλικών, με πολλά από αυτά να χρησιμοποιούνται ακριβώς εκεί που ιδιότητές τους μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό, είναι κάτι μοναδικό στην κατηγορία. Μαζί με την καλή αεροδυναμική (Cd 0,25), ο έξυπνος συνδυασμός υλικών χαρίζει στην iX άνετη και ιδιαίτερα ασφαλή συμπεριφορά, σε συνδυασμό με άμεση και ακριβή απόκριση σε κάθε κίνηση του γκαζιού και περιστροφή του τιμονιού.
Περισσότερα, περίπου σε ένα χρόνο.
Νίκος Τσάδαρης