Διαχειριστές επενδύσεων μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών και συνταξιοδοτικά ταμεία, οι οποίοι συνολικά διαχειρίζονται ένα σύνολο που πλησιάζει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ζητήσουν από κατασκευαστές αυτοκινήτων να τους εξηγήσουν καλύτερα πώς έχουν ασκήσει την εκπροσώπηση συμφερόντων τους σε δημόσιες αρχές σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων.
Δεκαεννιά επενδυτές - μεταξύ των οποίων και μια θυγατρική της ασφαλιστικής ΑΧΑ και το εθνικό ταμείο συντάξεων της Σουηδίας - έστειλαν ξεχωριστά επιστολές σε 11 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, σύμφωνα με το παρατηρητήριο μικροεπενδυτών ShareAction.
Οι εταιρείες που παρέλαβαν επιστολές που ζητούσαν πληροφορίες για την πολιτική προώθησης των συμφερόντων τους στο θέμα των κανονισμών για τους ρύπους από αυτοκίνητα που συζητούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιλαμβάνουν τις εξής: Βόλκσβαγκεν, Μπε-Εμ-Βε, Χόντα, Ντέϊμλερ, Τζένεραλ Μότορς, Φορντ, Φίατ, Πουζό και Τογιότα.
Η πρωτοβουλία είναι αποτέλεσμα της ομολογίας της Βόλκσβαγκεν (VW) ότι είχε παραποιήσει τις τιμές των εκπομπών ρύπων, ένα σκάνδαλο που κόστισε δισεκατομμύρια στην αξία μετοχών της εταιρείας και έχει στρέψει τους προβολείς σε πρακτικές σε όλο τον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Ντίλαν Τάνερ, επικεφαλής της μη-κυβερνητικής οργάνωσης InfluenceMap - η οποία βοήθησε στον συντονισμό των επιστολών, και η οποία αναλύει και κατατάσσει εταιρείες ανάλογα με την επιρροή που έχουν σε θέματα που αφορούν το κλίμα - είπε ότι "συχνά υπάρχουν πολύ λίγες πληροφορίες διαθέσιμες σε επενδυτές σχετικά με τη σχέση που εξελίσσεται μεταξύ μιας εταιρείας και των βασικών κανονισμών που την επηρεάζουν."
"Η περίπτωση της Βόλκσβαγκεν τονίζει την ανάγκη για ένα σύστημα πολύ μεγαλύτερης διαφάνειας, και όσον αφορά την συγκεκριμένη θέση της εταιρείας σε κρίσιμα νομοθετήματα, καθώς και την συμμετοχή της στην διαδικασία της [θέσπισης] πολιτικής," είπε.