Τετράλιτρος, τούρμπο με 550 ίππους, δίνει τα 0-100 σε 4΄΄ και 318 χιλιόμετρα τελική
Η Bentley Flying Spur, είναι τώρα διαθέσιμη με τον V8 κινητήρα V8 της μάρκας, ως εναλλακτική λύση για τον εμβληματικό W12, εξέλιξη που αποφασίστηκε μετά από ενδελεχή έρευνα του πελατολογίου της μάρκας.
Πιο αναλυτικά, οι έρευνες των τελευταίων δέκα ετών δείχνουν μια σημαντική αλλαγή στη χρήση της Flying Spur, από ιδιοκτήτες με οδηγό, σε πελάτες που οδηγούν οι ίδιοι, με άλλους επιβάτες να τους συνοδεύουν.
Μία ακόμα παγκόσμια έρευνα (συμπεριλαμβανομένων groups πελατών στην Αμερική και την Κίνα) έδειξε επίσης ότι πάνω από το 40% των ιδιοκτητών, ταξιδεύουν με επιβάτες πίσω καθισμάτων τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Αυτά τα δεδομένα έχουν χρησιμοποιηθεί στην εξέλιξη της τελευταίας έκδοσης του πολυτελούς Grand Tourer, εστιάζοντας στην εμπειρία του οδηγού, διατηρώντας παράλληλα ένα χώρο καμπίνας που συνδυάζει εξαιρετική πολυτέλεια με ενσωματωμένη τεχνολογία τελευταίας γενιάς.
Η Flying Spur V8 προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στον οδηγό μέσω αυξημένης ευελιξίας και χαρακτηριστικής ακουστικής συμπεριφοράς κινητήρα, ενώ επωφελείται από την αυξημένη αυτονομία μεταξύ στάσεων για ανεφοδιασμό και μείωση των εκπομπών CO2. Στην καρδιά του μοντέλου βρίσκεται ο 4λιτρος κινητήρας V8, διπλά υπερτροφοδοτούμενος, ο οποίος παράγει μέγιστη ισχύ 550 ίππων και χρησιμοποιεί υπερτροφοδότες twin-scroll turbos για να φτάσει τη μέγιστη ροπή 770Nm σε περιοχή κάτω από 2.000 σ.α.λ..
Ένα βασικό χαρακτηριστικό των twin-scroll turbos είναι τα δύο ξεχωριστά, παράλληλα κανάλια ροής στο περίβλημα του στροβίλου. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή διαθέσιμη σε χαμηλές ταχύτητες. Τα turbos βρίσκονται μέσα στο «V» του κινητήρα, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια από τον κινητήρα στους στροβιλοσυμπιεστές, εξασφαλίζοντας ταχεία απόκριση και υψηλή απόδοση.
Για την μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου, ο V8 μπορεί να «σβήσει» τέσσερις από τους οκτώ κυλίνδρους του υπό συνθήκες ελαφρού φορτίου, όταν η ζήτηση ροπής είναι κάτω των 235 Nm και οι στροφές του κινητήρα είναι κάτω από 3000 σ.α.λ.. Η αλλαγή δεν είναι αντιληπτή στους επιβάτες - με χρόνους απενεργοποίησης περίπου 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου (το δέκατο του χρόνου που χρειάζεται για να ανοιγοκλείσουν τα βλέφαρα).Το αποτέλεσμα είναι ένα όφελος μείωσης κατανάλωσης καυσίμου έως και 16%, πράγμα που σημαίνει επίσης αυξημένη αυτονομία, χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και περισσότερη οδήγηση μεταξύ των στάσεων για ανεφοδιασμό.
Η διαμόρφωση 90 μοιρών “V”, ο εγκάρσιος στροφαλοφόρος άξονας και οκτώ τέλεια ισορροπημένοι κύλινδροι, δίνουν στον κινητήρα τον χαρακτηριστικό ήχο ενός V8 καθώς και εντυπωσιακές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 318 χλμ./ώρα.
Ταυτόχρονα, η Flying Spur V8 είναι 100 κιλά ελαφρύτερη από την έκδοση W12, κάνοντας το όχημα να ανταποκρίνεται με πιο ευέλικτο τρόπο.
Επιπλέον, όλη η προηγμένη τεχνολογία της αυτοκίνησης είναι παρούσα ως στάνταρ στο νέο μοντέλο: προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, δυναμική κατανομή της ροπής στους τέσσερις τροχούς, δυναμικός έλεγχος πλαισίου, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Επίσης, οι πελάτες μπορούν να προσθέσουν ηλεκτρική τετραδιεύθυνση και την πρωτοποριακή τεχνολογία Bentley Dynamic Ride που λειτουργεί στα 48V, για ακόμα πιο δυναμική οδήγηση.
Η αερανάρτηση χρησιμοποιεί ελατήρια τριών θαλάμων, τα οποία περιέχουν 60% περισσότερο όγκο αέρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Flying Spur.
Αυτό επιτρέπει περισσότερο εύρος διακύμανσης από σπορ επίπεδα ακαμψίας ελατηρίου έως πολυτελή άνεση οδήγησης με λιμουζίνα, ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας που έχει επιλέξει ο οδηγός. Το σύστημα Bentley Dynamic Ride ελέγχει την άνεση οδήγησης και τις πλευρικές κλίσεις, με δυνατότητα να εφαρμόζει έως και 1300 Nm αντίστροφης ροπής σε 0,3 δευτερόλεπτα, όταν στρίβει το αυτοκίνητο, για να κρατήσει τα σώματα των επιβατών κάθετα και σταθερά.
Το προαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα τετραδιεύθυνσης All-Wheel Steering είναι ένα νέο χαρακτηριστικό τεχνολογίας για το πολυτελές όχημα, το οποίο βελτιώνει τόσο τη σταθερότητα στους αυτοκινητόδρομους όσο και την ευελιξία σε αστικό περιβάλλον. Κατά την διάρκεια ελιγμών χαμηλής ταχύτητας, το σύστημα οδηγεί τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του κύκλου στροφής, την αύξηση της ευελιξίας και τη διευκόλυνση κατά τους ελιγμούς στάθμευσης.
Κατά τη διάρκεια ελιγμών υψηλής ταχύτητας, το σύστημα οδηγεί τους πίσω τροχούς στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, αυξάνοντας τη σταθερότητα και καθιστώντας πιο ασφαλή την προσπέραση και τις αλλαγές λωρίδων. Το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς εγγυάται αυξημένη ασφάλεια χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό.
Στο εσωτερικό, η πρωτοποριακή περιστρεφόμενη οθόνη της Bentley στην κεντρική κονσόλα, είναι επίσης διαθέσιμη στη «μικρή» Flying Spur. Όταν πατηθεί το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, το τμήμα καπλαμά στο κέντρο του ταμπλό περιστρέφεται για να αποκαλύψει μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών, εμφανίζοντας τρία, προσαρμόσιμα ψηφιακά τμήματα.
Η δεύτερη πλευρά της οθόνης αποκαλύπτει τρία κομψά αναλογικά όργανα που δείχνουν εξωτερική θερμοκρασία, μια πυξίδα και ένα χρονόμετρο. Μια πλήρης ψηφιακή αποτοξίνωση μπορεί να επιλεγεί στην τρίτη πλευρά, για να απολαύσει απλά ο οδηγός την απρόσκοπτη αίσθηση ξύλου.
Στο πίσω μέρος, ένα ολοκαίνουργιο τηλεχειριστήριο αφής είναι διαθέσιμο.
Ενσωματώνεται σχεδόν αόρατα στην κονσόλα, αλλά αφαιρείται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού για απομακρυσμένη χρήση. Επιτρέπει την πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου όλων των περσίδων, της λειτουργίας μασάζ πίσω καθίσματος και του ελέγχου κλίματος πίσω και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση διαμορφώσεων όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός.
Μέσα από μια γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του κορυφαίου συστήματος Naimfor Bentley και ακόμη της πολυτέλειας ενός ενσωματωμένου ψυγείου ποτών δύο φιαλών, η πίσω καμπίνα της _πάλαι ποτέ εγγλέζικης- λιμουζίνας είναι το απόλυτο μέρος εργασίας ή χαλάρωσης στο δρόμο.
Το νέο ψυγείο μπουκαλιών μπορεί να βρεθεί ανάμεσα στα πίσω καθίσματα πίσω από το κεντρικό υποβραχιόνιο. Με δύο επίπεδα ψύξης από + 6° C έως -6° C και δυνατότητα υποδοχής έξι αναψυκτικών 330 ml, τεσσάρων φιαλών 500 ml ή δύο φιαλών σαμπάνιας πλήρους μεγέθους (750 ml), το ψυγείο μπορεί να εφοδιαστεί για κάθε ταξίδι. Το ψυγείο καταλαμβάνει πολύ μικρότερο χώρο από ό, τι η προηγούμενη γενιά Flying Spur, που σημαίνει λιγότερη εισβολή στον τεράστιο χώρο αποσκευών των 420 λίτρων.
Την ίδια στιγμή, ηλεκτρικά χειριζόμενα τραπέζια πικ-νικ με επένδυση ξύλου και δέρματος, τοποθετημένα στο πίσω μέρος των μπροστινών καθισμάτων, μπορούν να αναπτυχθούν ή να επιστρέψουν στη θέση τους, με ένα μόνο πάτημα ενός κουμπιού.
Νίκος Τσάδαρης