Πεντάστερο το ID.3: Πέρασε με άριστα τις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP

Πεντάστερο το ID.3: Πέρασε με άριστα τις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP

Το ID.3 πέτυχε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία

Το ξεκίνημα για το ID.3 στην Ελλάδα, συνέπεσε με την διάκριση του ηλεκτρικού μοντέλου στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (του ανεξάρτητου οργανισμού που εξετάζει και βαθμολογεί κάθε νέο μοντέλο).

Το ID.3 πέτυχε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία, αποσπώντας με ευκολία τα πέντε αστέρια.

Το νέο μοντέλο, που βασίζεται στην MEB, τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Volkswagen που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, σημείωσε πολύ καλές βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους δοκιμασίες (για την προστασία ενηλίκων επιβατών, παιδιών και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, καθώς και για τα συστήματα υποβοήθησης που προσφέρει στον οδηγό).

Η αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων βασίζεται σε δοκιμασίες όπως η μετωπική και η οπίσθια σύγκρουση καθώς και η πλευρική πρόσκρουση. Με βάση αυτές τις δοκιμές και μια αξιολόγηση των μέτρων που έχουν ληφθεί για την έγκαιρη και ασφαλή διάσωση και απομάκρυνση, το ID.3 πέτυχε ένα επίπεδο προστασίας 87% για τον οδηγό και τους επιβάτες του. Για τα παιδιά, επιτεύχθηκε ένα επίπεδο προστασίας της τάξης του 89%.

Η κορυφαία αυτή αξιολόγηση οφείλεται σε τρεις σημαντικούς παράγοντες: εκτός από την προστασία που παρέχεται από τα συστήματα συγκράτησης παιδιών σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής πρόσκρουσης, εξετάστηκαν και οι επιλογές που διαθέτει το αυτοκίνητο για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων διαφόρων μεγεθών και κατηγοριών καθώς και ο εξοπλισμός που υπάρχει για την ασφαλή μεταφορά παιδιών.

Εκτός από την προστασία των επιβατών στα καινούργια αυτοκίνητα, ο Euro NCAP εξετάζει και το πόσο καλά προστατεύουν τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου,  πεζούς και ποδηλάτες, σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Οι δοκιμαστές δίνουν επίσης μεγάλη σημασία και στα επιπλέον στάνταρ συστήματα υποβοήθησης. Ένα από τα ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά του ID.3 είναι ότι, όλες οι εκδόσεις του διαθέτουν στάνταρ τόσο το “Lane Assist”, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας όσο και το “Front Assist”, την υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το πρώτο της VW που διαθέτει και κεντρικό αερόσακο για τα εμπρός καθίσματα, που αποτρέπει την πιθανότητα επαφής των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού, για παράδειγμα στην περίπτωση μιας πλευρικής πρόσκρουσης.

Euro NCAP

Ο Euro NCAP (European New Car Assessment Programme - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων) λειτουργεί ως αυστηρό σημείο αναφοράς για το επίπεδο ασφάλειας των νέων αυτοκινήτων, από το 1997. Παρέχει στους αγοραστές απόλυτα ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια των δημοφιλών νέων μοντέλων.

Τα τελευταία χρόνια, οι διαδικασίες των δοκιμών (λόγω και των απαιτήσεων από τα συχνά πλέον στάνταρ συστήματα υποβοήθησης οδηγού, σε σχέση και με την παθητική ασφάλεια) έχουν γίνει ακόμα πιο αυστηρές.

Νίκος Τσάδαρης