Η ιαπωνική άποψη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης
Στην ευρωπαϊκή βάση της Honda, πραγματοποιήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, η παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Honda e, που αναμένεται στη χώρα μας σύντομα.
Πρόκειται για ένα μοντέλο προοριζόμενο για καθαρά για αστική χρήση, με μπαταρία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh, που του εξασφαλίζει αυτονομία 222 χιλιομέτρων (WLTP). Η μέγιστη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να φτάσει τα 6,6 kW, ενώ σε DC (συνεχόμενο ρεύμα), συνδέεται με ταχυφορτιστή 100 kW, αλλά η ωφέλιμη ισχύς φόρτισης περιορίζεται στις περίπου 70 kW για προστασία της μπαταρίας.
Σχεδίαση – Εσωτερικό
Το Honda e είναι μοντέρνο και ταυτόχρονα οικείο, με ρετρό στοιχείο τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός. Στο κέντρο του καπό ξεχωρίζει το καπάκι (κάτω από τον οποίο βρίσκεται ο εναλλάκτης), που καλύπτει την πρίζα φόρτισης. Οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο και σχεδιαστικά, ξαφνιάζει η έλλειψη εξωτερικών καθρεφτών που έχουν αντικατασταθεί από κάμερες.
Το εσωτερικό παρά τις μικρές διαστάσεις του αυτοκινήτου (3.985 - 1.750 - 1.512 χλστ. Μ - Π - Υ) και του μόλις 2.530 χλστ μεταξονίου, χωρούν 4 ενήλικες, με κάποιες δυσκολίες για τους πίσω, όπως το περιορισμένο άνοιγμα των θυρών και τον χαμηλά τοποθετημένο πάγκο του καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 171 λίτρων, αριθμό που δεν διεκδικεί βραβεία, αλλά θα εξυπηρετήσει στις περισσότερες των περιπτώσεων τις αστικές μεταφορικές σας ανάγκες.
Οδηγός και συνοδηγός, βλέπου στο ταμπλό 6 οθόνες, από τις οποίες οι 3 αντικαθιστούν τους καθρέφτες, μια 8.8΄΄ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και δύο οθόνες 12,3'' με διαφορετικά μενού για οδηγό και συνοδηγό. Όπως είναι φυσικό, όλα αυτά τα συστήματα, για να αξιοποιηθούν, απαιτούν από τον οδηγό διάβασμα και εξοικείωση με την σύγχρονη τεχνολογία.
Η κεντρική κονσόλα, φιλοξενεί τα χειριστήρια του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά ξεχωρίζει από το ταμπλό κάτι που σε συνδυασμό με την έλλειψη κεντρικού τούνελ δίνει την αίσθηση και την πρακτική του ενιαίου εσωτερικού χώρου.
Κινητήρας – Μετάδοση
Ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 136 ίππων και ροπή 315 Nm, βρίσκεται στο πίσω μέρος του αμαξώματος και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, επιλογή που ολοένα επεκτείνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 9΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 145 χλμ/ώρα.
Επιπλέον, στην έκδοση Advance η ισχύς ανεβαίνει στους154 ίππους (η ροπή παραμένει 315 Nm) με την επιτάχυνση 0-100 να πέφτει στα 8,3΄΄ και την τελική να παραμένει στα 145 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός έχει την δυνατότητα επιλογής σπορ ρύθμισης της απόδοσης, ενώ η διαθέσιμη λειτουργία e-pedal, ρυθμίζεται σε 4 διαφορετικά επίπεδα μέσω των χειριστηρίων (paddles) στο τιμόνι (ακτίνα στροφής 4,3 μ.).
Το Honda e αναμένεται στην Ελλάδα τέλη Οκτωβρίου, με τελικές τιμές λιανικής (με επιδότηση) 30.186 και 34.274 (Advance) ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης