Διαθέσιμα προς πώληση και δοκιμαστική οδήγηση
Η ηλεκτροκίνηση πολύ αργά αλλά σταθερά, κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα, ειδικά τώρα που τρέχει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Έτσι όλοι οι εισαγωγείς φροντίζουν να εισάγουν ηλεκτρικά μοντέλα και ειδικά αυτοί που έχουν «προϋπηρεσία» στην ηλεκτροκίνηση, όπως η Peugeot που μετρά 80 χρόνια εμπειρίας στο αντικείμενο.
Ήδη λοιπόν, βρίσκονται στις εκθέσεις της μάρκας τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα e-208 & e-2008, που διατίθενται για δοκιμαστική οδήγηση και –εάν σας πείσουν- πώληση.
Peugeot e-208
Το e-208 διαθέτει 100% ηλεκτρικό του κινητήρα, ο οποίος είναι διαθέσιμος από το λανσάρισμά του μοντέλου με 136 ίππους και 260Nm ροπής (διαθέσιμα άμεσα). Προσφέρει 3 επιλογές οδήγησης:
1. Eco: για βέλτιστη αυτονομία
2. Normal: για ιδανικό επίπεδο άνεσης στην καθημερινή χρήση
3. Sport: προτεραιότητα στις επιδόσεις και στη σπορ αίσθηση, με μέγιστη απόδοση ισχύος και ροπής (0 - 100 χλμ/ώρα σε 8,1δλ.).
Στην λειτουργία του συστήματος πέδησης περιλαμβάνονται και δύο επιλογές ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, οι οποίες είναι άμεσα προσβάσιμες από τον μοχλό ταχυτήτων:
- Επιλογή Drive ("D"), η πέδηση είναι συμβατική, για οδήγηση παρόμοια με ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
- Επιλογή Brake ("B"), η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται και κατά την επιβράδυνση, αμέσως μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι.
Το e-208 εξοπλίζεται με μία μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία 50kWh (καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της ικανότητας φόρτισής της) η οποία εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 340χλμ, (WLTP - Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedures). Συνδεδεμένο με το σύστημα ψύξης του χώρου των επιβατών, το σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας της μπαταρίας, εξασφαλίζει ταχύτατη επαναφόρτιση, βελτιστοποιημένη αυτονομία και αυξημένη διάρκεια ζωής.
Υπάρχουν τρείς επιλογές φόρτισης, προσαρμοσμένες στην καθημερινή χρήση:
- μέσω ενισχυμένης πρίζας τύπου Legrand Green Up για πλήρη φόρτιση σε 15 ώρες.
- μέσω Wall Box, για πλήρη φόρτιση σε 5 ώρες και 5 λεπτά από τριφασική παροχή 11kW (με τον τριφασικό on-board φορτιστή των 11 kW), ή σε 7 ώρες και 30 λεπτά από μονοφασική παροχή 7,4kW (με τον μονοφασικό on-board φορτιστή των 7,4 kW).
- μέσω ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC: οι προδιαγραφές ανώτατου θερμικού φορτίου της μπαταρίας επιτρέπουν τη χρήση σταθμών φόρτισης 100 kW, επιτυγχάνοντας το 80% της φόρτισης σε μόλις 30 λεπτά.
Επίσης, το e-208 μπορεί επίσης να φορτιστεί και από απόσταση μέσω της εφαρμογής MyPeugeot (σύστημα που παρέχει τη δυνατότητα έναρξης ή τερματισμού της φόρτισης και ελέγχου της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου).
Σχεδίαση
Το e-208 αναγνωρίζεται αμέσως από χαρακτηριστικές εξωτερικές λεπτομέρειες, όπως:
- Μάσκα με μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο και 3D στοιχεία στο χρώμα του αμαξώματος
- Ιριδίζον σήμα λιονταριού στη μάσκα, με απόχρωση που εναλλάσσεται από πράσινο σε μπλε ανάλογα με την οπτική γωνία
- Σήμα “e-208 ” στην πίσω πόρτα και σήμα “e” στην πίσω κολώνα
- Μαύρη γυαλιστερή επένδυση στα φρύδια των φτερών
Είναι διαθέσιμο σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Active, Active Plus, Allure, GT Line και GT.
Το εσωτερικό εφοδιάζεται με το νέας γενιάς i-Cockpit, που προσφέρει την ίδια εργονομική δομή 3 επιπέδων (όραση, αφή & σώμα), όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και πολύ εύκολα στο χειρισμό τους, ενώ προσοχή έχει δοθεί στις αναλογίες και την διάταξη των χώρων αποθήκευσης. Εκτός από τις θήκες στις πόρτες και το ντουλαπάκι του συνοδηγού, υπάρχουν 3 αποθηκευτικοί χώροι κατά μήκος της καμπίνας (ανάλογα με την έκδοση). Το κάλυμμα του πίσω χώρου έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να τοποθετηθεί εκεί ένα smartphone, για το οποίο διατίθεται και η νέα λειτουργία Mirror Screen, συμβατή με τα Apple CarPlay και Android Auto. Τέλος, ένα σημείο επαγωγικής φόρτισης υπάρχει στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα και διαθέτει μέχρι και τέσσερις θύρες USB (συμπεριλαμβανόμενης και μίας τύπου C) ανάλογα με την έκδοση.
Η τιμή του είναι κοντά στις 30.000 ευρώ.
Peugeot e- 2008
Είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της μάρκας, με κινητήρα 136 ίππων και άμεσα διαθέσιμη ροπή 260Nm. Η χωρητικότητα των 50 kWh της μπαταρίας (καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000χλμ. για το 70% της ικανότητας φόρτισής της) χαρίζει στο μοντέλο αυτονομία της τάξεως των 320 χιλιομέτρων (WLTP).
Όλες οι πληροφορίες σχετικά με τη ροή και την κατανάλωση ή την ανάκτηση ενέργειας, απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη i-Cockpit, με τρόπο κατανοητό από τον οδηγό. Στη λειτουργία του συστήματος πέδησης περιλαμβάνονται και δύο επιλογές ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, οι οποίες είναι άμεσα προσβάσιμες από τον μοχλό ταχυτήτων:
- Επιλογή Drive ("D"), η πέδηση είναι συμβατική, για οδήγηση παρόμοια με ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
- Επιλογή Brake ("B"), η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται και κατά την επιβράδυνση, αμέσως μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι.
Οι μπαταρίες βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα, διάταξη που εξασφαλίζει ότι, οι διαστάσεις του χώρου των επιβατών και του χώρου αποσκευών παραμένουν ακριβώς ίδιες με τις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Στο e-2008, έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην οδική συμπεριφορά που δεν διαφοροποιείται καθόλου σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα μοντέλα diesel, καθώς οι άξονες μετάδοσης έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα και η κατανομή του βάρους είναι ιδανική.
Ο χρόνος φόρτισης (ανάλογος με αυτόν του e-208) εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου και τον on board φορτιστή του αυτοκινήτου.
Για την εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών διαβίωσης στην καμπίνα του αυτοκινήτου, έχει εξελιχθεί και ο παρακάτω εξοπλισμός :
- ειδική θερμαντική αντίσταση ισχύος 5kW που παρέχεται από την μπαταρία κίνησης και εξασφαλίζει τη θέρμανση του χώρου των επιβατών,
- αντλία θερμότητας και αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας που εξασφαλίζει συνθήκες παρόμοιες με εκείνες ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο για βελτιστοποιημένη κατανάλωση ενέργειας, θερμαινόμενα καθίσματα (ανάλογα με την έκδοση), προγραμματισμός της θερμοκρασίας της καμπίνας εξ’ αποστάσεως, μέσω της εφαρμογής MyPeugeot που θερμαίνει ή ψύχει την καμπίνα πριν από κάθε διαδρομή.
Σχεδίαση
Το e-2008 δεν διαφέρει στην συνολική του εμφάνιση από τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα, όπως:
- Ιριδίζον σήμα λιονταριού στη μάσκα, με απόχρωση που εναλλάσσεται από πράσινο σε μπλε ανάλογα με την οπτική γωνία,
- Ειδικό μονόγραμμα "e" στα εμπρός φτερά και στο χώρο αποσκευών,
- Εμπρός μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος,
- Αποκλειστική επένδυση καθισμάτων σε Alcantara "Greval Grey" στην έκδοση e-2008 GT,
Τέλος, ο εσωτερικός διάκοσμος συμπληρώνεται και από την ειδική διαμόρφωση για την ηλεκτρική έκδοση του 3D ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής ανάλογα με την έκδοση.
Η παραγωγή του e-2008 πραγματοποιείται στο εργοστάσιο του Vigo για την Ευρώπη και η τιμή στην Ελλάδα ξεκινά από τα 39.500 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης