Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό όχημα
Η ηλεκτρική έκδοση του DS 3 Crossback , με το χαρακτηριστικό E-Tense , είναι ήδη στην Ελλάδα και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν τις κινήσεις τους. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό όχημα, «χτισμένο» με βάση της αξίες της DS Automobiles (η πολυτελής μάρκα που προέκυψε από την Citroen), και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την πολυετή συμμετοχή της μάρκας στην Formula E. Η τεχνογνωσία αυτή σε συνδυασμό με το τεχνολογικά εξελιγμένο εσωτερικό (απαλλαγμένο από εξωτερικούς θορύβους και κραδασμούς), επιτρέπει σε οδηγό και επιβάτες, τις άνετες, γρήγορες και με μηδενικούς ρύπους μετακινήσεις.
Σχεδίαση - Εσωτερικό
Το ηλεκτρικό DS 3 Crossback, σχεδιασμένο εξ αρχής αμιγώς ηλεκτρικό (πάνω στη νέα «multi-energy» πλατφόρμα CMP), έχει την μπαταρία ιόντων λιθίου (50KWh) κάτω από το πάτωμα, με αποτέλεσμα το χαμηλό κέντρο βάρους και την διατήρηση της ευρυχωρίας του εσωτερικού.
Εξωτερικά, τη διαφορά κάνουν κάποιες ιδιαίτερες, αλλά και πετυχημένες αλλαγές σε στοιχεία όπως είναι, τα φωτιστικά σώματα εμπρός, η κυψελωτή μάσκα και η διαμόρφωση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω.
Το hatchback αμάξωμα μήκους 4,12μ. και το αυξημένο ύψος (17 εκ.) από το έδαφος, με την αντίστοιχα μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης, έχει εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, που υποδηλώνουν την εξελιγμένη τεχνολογία. Με μήκος 4,12 μέτρων, πλάτος 1,79 μ. και με ύψος 1,53 μέτρα, διατηρώντας ακέραιες τις διαστάσεις του αρχικού μοντέλου, διαθέτει γενναιόδωρο χώρο επιβατών και ευρεία γκάμα επιλογών σε ότι έχει να κάνει με την αποθήκευση αντικειμένων, όπως: χώρο για τη επαγωγική φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, πρακτικές ποτηροθήκες και ένα συρόμενο υποβραχιόνιο που περιλαμβάνει αποθηκευτικό χώρο. Επιπλέον, το κάθισμα των πίσω επιβατών, είναι διαιρούμενο και έχει τη δυνατότητα αναδίπλωσης προκειμένου να αυξηθεί κατά το δοκούν ο χώρος φόρτωσης, που κυμαίνεται από 350 έως 1.050 λίτρα.
Στην καμπίνα, η premium εικόνα του μοντέλου επιβεβαιώνεται χάρη στις αναβαθμίσεις του εξοπλισμού και τον σύγχρονο διάκοσμο που ταιριάζει με το high tech στιλ του ηλεκτρικού μοντέλου. «Κερασάκι» στην τεχνολογική τούρτα, ο επιλογέας «drive-by-wire» του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, με δερμάτινη επένδυσή και τυπωμένο το “Ε”, που υποδηλώνει τις νέες λειτουργίες του. Πρόκειται, για το πρόγραμμα “B” που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας ταυτόχρονα την οδήγηση του οχήματος με το ένα πεντάλ, αυτό του γκαζιού. Την ίδια στιγμή, τα εξελιγμένα γραφικά στις οθόνες, επιτρέπουν στον οδηγό να παρακολουθεί σε real time την ροής ενέργειας.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Απόσταγμα της τεχνογνωσίας από την Formula E, είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων, με άμεσα διαθέσιμη ροπή 260Nm, που δίνει στο βάρους 1650 κιλών αμάξωμα την δυνατότητα να επιταχύνει από 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και από 0 έως 50 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα.
Με τα εξελιγμένα συστήματα ανάκτησης ενέργειας (εξασφαλίζουν έως και 20% της αυτονομίας στην διάρκεια της κίνησης εντός αστικού περιβάλλοντος) και διαχείρισης της μπαταρίας (αντλία θερμότητας υψηλής απόδοσης), το ηλεκτρικό crossover όχημα, διαθέτει αυτονομία της τάξεως των 320χλμ. (κύκλος WLTP) και δυνατότητα γρήγορης επαναφόρτισης (έως και 80% σε μόλις 30 λεπτά μέσω ενός σημείου φόρτισης ισχύος 100kW). Από εκεί και πέρα, η φόρτιση έως το 100% της χωρητικότητας των μπαταριών, μπορεί να γίνει μέσα σε μόλις 5 ώρες με επιτοίχιο φορτιστή 11kW.
Η εγγύηση καλής λειτουργίας έχει διάρκεια ισχύος τα 8 χρόνια ή τα 160.000 χιλιόμετρα, ενώ τα προγράμματα οδήγησης εξυπηρετούν την ανάγκη της προσαρμογής του αυτοκινήτου στις εκάστοτε ανάγκες ή διαθέσεις του οδηγού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ο οδηγός του ηλεκτρικού Γαλλικού οχήματος να μπορεί να βελτιώσει την αυτονομία του αυτοκινήτου με την επιλογή της καταλληλότερης από τις προσφερόμενες επιλογές. Επιπλέον, με τις λειτουργίες της αναγεννητικής ενέργειας από την πέδηση, η διαμόρφωση του οδηγικού προφίλ έχει αμέτρητες δυνατότητες παραμετροποίησης.
Οι διαθέσιμες επιλογές προγραμμάτων οδήγησης είναι:
- Eco: ο κινητήρας και τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου λειτουργούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αυτονομία.
- Normal: ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ αυτονομίας και επιδόσεων.
- Sport: η μέγιστη ροπή των 260 Nm προσφέρεται από την εκκίνηση, επιτρέποντας την επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 8,7 δευτερόλεπτα.
Οι δύο λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης είναι:
- Normal: για μια εμπειρία οδήγησης κοντά σε αυτήν που προσφέρει ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
- Brake: εντονότερη πέδηση με χρήση του κινητήρα (επιβράδυνση 1,2 m/s2).
Εκδόσεις - Τιμές
Το DS 3 Crossback E-Tense διατίθεται σε 2 εκδόσεις, So Chic, So Chic Connected, με πλήρη εξοπλισμό από την πρώτη κιόλας έκδοση (So Chic) και τιμές 42.000 € και 43.500 €, αντίστοιχα.
Όμως, με την δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που περιλαμβάνει κρατική επιχορήγηση οικολογικού Bonus στα αμιγώς ηλεκτρικά IX οχήματα, με μέγιστο όφελος 6.000€ (φυσικά πρόσωπα) ή 5.500€ (νομικά πρόσωπα), οι παραπάνω τιμές διαμορφώνονται στα 33.870 € και 35.080 €.
Παράλληλα, οι κάτοχοι του DS 3 Crossback E-Tense, θα επωφεληθούν από: Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, Ελεύθερη στάθμευση σε ελεγχόμενες ζώνες, Εξαίρεση της αγοράς από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και Μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αυτονομία: Μέχρι 320 χλμ. κύκλος WLTP
Ισχύς: Μέγιστη 100kW ή 136 ίπποι
Ροπή: 260Nm από στάση
Βάρος: 1.649 κιλά
Διαστάσεις: 4.118 Χ 1.988 Χ 1.536 χλστ
Μεταξόνιο: 2.558 χλστ
Επιτάχυνση: Από 0 έως 50 χλμ/ώ: 3,5 δλ.
Φόρτιση: On-board φορτιστής: 7,4 ή 11kW
Ταχεία φόρτιση (100kW): 80% σε 30 λεπτά ~ 9 χλμ./λεπτό
Ανάκτηση ενέργειας: Μέχρι και 20% της αυτονομίας μπορεί να ανακτηθεί κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον
Μπαταρία: Καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. Χωρητικότητα 50kWh
Φόρτιση: Συμπεριλαμβάνονται 2 καλώδια φόρτισης (Mode 2 & Mode 3)
Νίκος Τσάδαρης