Σημαντική πτώση καταγράφεται και στην ΕΕ
Η επιρροή της πανδημίας και του lock down, δείχνει ότι, θα αφήσει έντονα τα σημάδια της στην αγορά αυτοκινήτων του 2020, επιστρέφοντάς την χρόνια πίσω, στο βάθος της κρίσης, με αριθμούς πωλήσεων που δεν δίνουν βιωσιμότητα στις επιχειρήσεις του κλάδου.
Έτσι και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο Αύγουστο παρουσιάστηκαν μειωμένες σε σχέση με το 2019, εκτός από την κατηγορία των λεωφορείων, όπου όμως οι αριθμοί είναι ελάχιστοι. Αντίθετα, φορτηγά και επιβατικά πρωτοστατούν στην πτώση με 37,0 και 28,6% αντίστοιχα αρνητικά ποσοστά, ενώ τα δίκυκλα έπεσαν σε σχέση με το 2019, σε ποσοστό 9,3%.
Το ανησυχητικό πάντως είναι το ότι στο σύνολο του 8μήνου η πτώση των επιβατικών αγγίζει το 40%, ενώ δεν παρατηρείται αύξηση σε καμιά κατηγορία.
Πιο αναλυτικά, οι αριθμοί έχουν ως εξής:
|
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
6.853 |
9.594 |
-28,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
510 |
809 |
-37,0% |
Καινούργια λεωφορεία |
15 |
6 |
+150,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.892 |
3.190 |
-9,3% |
|
|
|
|
|
Ιανουάριος - Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος - Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
52.939 |
86.873 |
-39,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
4.760 |
5.777 |
-17,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
201 |
281 |
-28,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
23.785 |
27.928 |
-14,8% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες, αυτή των B-SUV συνεχίζει ανοδικά με 47,8%, «κλέβοντας» μερίδιο κυρίως από την κατηγορία Α, ενώ όσον αφορά το καύσιμο κίνησης, οι κινητήρες βενζίνης έχουν 2πλάσιο ποσοστό από τους diesel, αλλά χάνουν σημαντικό μερίδιο από τα υβριδικά. Ελάχιστη άνοδο (0,5%) εμφανίζει το φυσικό αέριο, ισότιμη με την πτώση του υγραερίου, ενώ τα ηλεκτρικά ανέβηκαν κατά 0.9% (από το 0,4 στο 1,2).
Τέλος, σημαντική πτώση επίσης καταγράφεται και στην ΕΕ, με ποσοστά κοντά στο - 40% (αποτελέσματα έως και τον Ιούνιο 2020).
Νίκος Τσάδαρης