Από το δρόμο στην πίστα
Παγκόσμια πρεμιέρα στο Red Bull Ring, καθώς για πρώτη φορά, η BMW M GmbH παρουσίασε δύο εμβληματικά μοντέλα που σχεδιάστηκαν δίπλα-δίπλα για χρήση στο δρόμο και σε αγώνες.
Πρόκειται γα τα πρωτότυπα της νέας M4 Coupe και της νέας M4 GT3. Εν όψει αγώνα του MotoGP ‘BMW M Grand Prix of Styria’, τα δύο οχήματα παρουσιάστηκαν καμουφλαρισμένα, ειδικά για το σκοπό αυτό, καθώς η οριστική τους σχεδίαση θα αποκαλυφθεί αργότερα.
Την ικανοποίησή του για την κοινή παρουσίαση των νέων πρωτοτύπων της BMW, εξέφρασε Markus Flasch, CEO της BMW M GmbH, τονίζοντας την παράλληλη εξέλιξη των οχημάτων με σκοπό να μοιράζονται το ίδιο DNA. Μάλιστα, ο ίδιος ολοκλήρωσε τους πρώτους γύρους στο Red Bull Ring οδηγώντας την M4 Coupe.
Όπως η νέα M3 Sedan και άλλα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, η νέα M4 Coupe θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: Εκτός από την έκδοση 480 ίππων με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, θα προσφέρεται επίσης ένα μοντέλο Competition με ισχύ 510 ίππους και 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic.
Το βασικό χαρακτηριστικό που μοιράζονται όλες οι M4 είναι ο νέος, υψηλόστροφος, εν σειρά 6κύλιδρος κινητήρας τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Από την πρώτη στιγμή, η ισχυρή κινητήρια μονάδα εξελίχθηκε σύμφωνα με κριτήρια αγωνιστικών επιδόσεων. Και δεν θα επωφεληθούν μόνον οι Customer Racing Teams της BMW M που θα χρησιμοποιήσουν την M4 GT3 σε πρωταθλήματα GT ανά τον κόσμο, αλλά και τα μοντέλα M4 με άδεια για νόμιμη χρήση σε δημόσιους δρόμους.
Ο Philipp Eng που οδήγησε την M4 GT3 στο Αυστριακό σιρκουί, μετά από μία ευχάριστη πρώτη γεύση, προέβλεψε ότι το μοντέλο θα συνεχίζει την επιτυχημένη μακροχρόνια παράδοση των οχημάτων BMW M αποδεικνύοντας την αξία του σε πολύ ανταγωνιστικές συνθήκες.
Από το 2022 και μετά από μία σειρά αγωνιστικών διοργανώσεων το 2021, η M4 GT3 θα αντικαταστήσει τελικά την M6 GT3 ως η κορυφαία πρόταση στο αγωνιστικό πρόγραμμα πελατών της μάρκας. Από το 2016, η M6 GT3 αποτελεί μέλος της οικογένειας της M Motorsport, έχοντας ήδη κερδίσει στον 24ωρο αγώνα Spa-Franchorchamps την χρονιά που έκανε το ντεμπούτο της, μία επιτυχία που ξεπέρασε δύο χρόνια αργότερα με μία διπλή νίκη.
Ωστόσο, πριν η νέα M4 Coupe κυκλοφορήσει κανονικά στο δρόμο και στις αγωνιστικές πίστες, χωρίς το ειδικό καμουφλάζ, πρέπει να πραγματοποιηθούν τελικές εντατικές δοκιμές.
Η επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα προγραμματίζεται για το Σεπτέμβριο του 2020.
Τέλος - όπως είχε ήδη προαναγγελθεί - λίγες μόλις ημέρες μετά την πρώτη εμφάνιση της M4 Coupe στο Red Bull Ring, ο νικητής του Αυστριακού ‘BMW M Grand Prix of Styria’ κέρδισε ως έπαθλο μία M4 Coupe (Μ.Υ. 2021).
Πρόκειται για τον Πορτογάλο Miguel Oliveira, ο οποίος μετά από ένα επεισοδιακό αγώνα, έγραψε ιστορία, ως ο νικητής του 900ου Αγώνα της μεγάλης κατηγορίας.
Νίκος Τσάδαρης