Το 2013 σκαρφάλωσε στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του (B segment) σε όλη την Ευρώπη
Από την εποχή που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, εν έτει 1990, το Clio έγινε το best-seller του Groupe Renault σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις. Το μοντέλο που ανακηρύχτηκε, πολλές φορές κατά την διάρκεια της πορείας του, ως το πιο αγαπημένο μοντέλο των Γάλλων, από το 2013 κατάφερε να σκαρφαλώσει στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του (B segment) σε όλη την Ευρώπη.
Με την πάροδο των χρόνων, το Clio κατάφερε να διατηρήσει το DNA που του χάρισε πρωταγωνιστικό ρόλο, φτάνοντας στη σύγχρονη, 5η γενιά του, πιο μοντέρνο και πιο σπορ από ποτέ, βασιζόμενο πάνω στα χαρακτηριστικά που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει.
Το Clio 1ης γενιάς ήταν ο αντικαταστάτης του θρυλικού Renault 5. Από τότε και μετά, τα μοντέλα της μάρκας έπαψαν να ονοματίζονται με αριθμούς και άρχισαν να έχουν κανονικά ονόματα, προκειμένου να γίνουν πιο ευκολομνημόνευτα, αλλά και να αποκτήσουν ένα πιο φιλικό και πιο ανθρώπινο προφίλ. Κατά το λανσάρισμά του, το Clio παρουσιάστηκε επισήμως ως ένα «ευέλικτο μικρό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο και δημιουργημένο με τα ίδια κριτήρια σχεδίασης των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας». Η αναβάθμιση που έγινε από το Renault 5 στο Clio ήταν ξεκάθαρη και πέτυχε καθώς έγινε αμέσως best seller στη Γαλλία, κερδίζοντας και τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Το πρώτο Clio εξοπλιζόταν με ABS, A/C, ηλεκτρονικό, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικό τιμόνι και ηλεκτρικά θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
Το 1998 παρουσιάστηκε το Clio 2ης γενιάς. Το νέο μοντέλο ήταν 7 εκατοστά μακρύτερο από το μοντέλο 1ης γενιάς, για αυξημένη ευρυχωρία, ενώ κατέστησε τον εξοπλισμό ασφαλείας προσιτό στο ευρύ κοινό, καθώς όλες του οι εκδόσεις εφοδιάζονταν με ABS και αερόσακους. Παράλληλα, προσέφερε και αυξημένα επίπεδα άνεσης. Η γκάμα του Clio 2ης γενιάς επεκτάθηκε ώστε κάθε πελάτης να έχει τη δυνατότητα να βρει αυτό ακριβώς το συνδυασμό που του ταιριάζει, ενώ ήταν - για πρώτη φορά - διαθέσιμο σε έκδοση R.S., αλλά και με κινητήρα V6, τοποθετημένο στον πίσω άξονα.
Το Clio 3ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2005. Ακόμα πιο μακρύ (με σχεδόν 4 μέτρα μήκος) και πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, τοποθετήθηκε στο άνω άκρο της κατηγορίας σε θέματα ποιότητας και φινιρίσματος, ενώ, για ακόμα μία γενιά, διέθετε εξοπλισμό ανάλογο αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε κάρτα εισόδου χωρίς κλειδί (hands-free), σύστημα πλοήγησης και cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Παράλληλα, πέτυχε κορυφαία βαθμολογία στις αξιολογήσεις παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας, καθώς ήταν διαθέσιμο μέχρι και με 8 αερόσακους. Έτσι, έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που αξιολογήθηκε με 5 αστέρια στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, ενώ ήταν και το πρώτο Clio που διατίθετο σε έκδοση station wagon (estate). Όλα αυτά του έδωσαν και πάλι τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2006.
Η επιτυχημένη πορεία του μοντέλου συνεχίστηκε με την άφιξη του Clio 4ης γενιάς, το 2012. Αντλώντας σχεδιαστική έμπνευση κατευθείαν από το concept car DeZir, το Clio IV ήταν το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της. Ο εξοπλισμός ήταν ακόμα πιο πλούσιος, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σύστημα infotainment R-LINK, με τα ηχεία “Bass Reflex”. Παράλληλα, το Clio IV είχε πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, μέσω της ευρείας γκάμας στοιχείων διακόσμησης τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, αλλά και με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα, συνολικά, μοτίβα διαμόρφωσης του εσωτερικού. Επίσης, η 4η γενιά αναβαθμίστηκε με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος (Easy Park Assist). Αξιοσημείωτο είναι ότι, οι πωλήσεις του μοντέλου αυξάνονταν κάθε χρόνο, από το 2013 έως και το 2019 που αντικαταστάθηκε από το σύγχρονο μοντέλο 5ης γενιάς.
Σήμερα, το Clio 5ης γενιάς εξακολουθεί και βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη, αλλά και στην υψηλότερη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Παράλληλα, κέρδισε τη διάκριση του Best in Class μοντέλου στην κατηγορία του, στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, έχοντας αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων, επιτυγχάνοντας κορυφαίες βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης (ασφάλεια ενήλικων επιβατών, παιδιών, πεζών, πληρότητα και αποτελεσματικότητα συστημάτων ασφαλείας).
Νίκος Τσάδαρης