Ανεβάζει την οδηγική ευχαρίστηση σε εντελώς νέα επίπεδα
Με ενθουσιασμό και δέος εκφράζονται οι οδηγοί αγώνων όταν μιλούν για την «Πράσινη Κόλαση».
Το Nürburgring Nordschleife θεωρείται μία πίστα ιδιαίτερων προκλήσεων. Η διάταξη της πίστας που περνά από δάσος, οι θεαματικές στροφές και οι εναλλασσόμενες ανηφόρες και κατηφόρες κάποτε ενέπνευσαν τον Jackie Stewart, τρεις φορές πρωταθλητή της Formula 1, να την αποκαλέσει «Πράσινη Κόλαση» (Green Hell) -ένα προσωνύμιο με το οποίο είναι γνωστή μέχρι σήμερα.
Για τους μηχανικούς εξέλιξης και δοκιμών της Mini, το Nordschleife είναι ο απόλυτος δείκτης επιδόσεων για κάθε νέο μοντέλο της Βρετανικής πολυτελούς μάρκας. Οι ίδιοι μελέτησαν και την παραμικρή λεπτομέρεια στις δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς του νέου John Cooper Works GP. Με την ολοκλήρωση κάθε γύρου βελτίωναν τον κινητήρα, το πλαίσιο και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά μέχρις ότου σιγουρευτούν ότι το νέο γρήγορο Mini μεταμορφώνει τη θρυλική «Πράσινη Κόλαση» σε παράδεισο για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η αρχική ονομασία του «Ring» προέρχεται από το μεσαιωνικό κάστρο Nürburg, μνημείο του 12ου αιώνα, χτισμένο σε έναν λόφο που σήμερα περιβάλλεται από την πίστα Nordschleife. Μπορεί κάποιος να απολαύσει την καλύτερη θέα των ερειπίων του κάστρου από το ομώνυμο χωριό που δεν απέχει πολύ από την είσοδο στην αγωνιστική πίστα.
Διαφορετικά, το νέο John Cooper Works GP γίνεται πρωταγωνιστής του σκηνικού φτάνοντας για τη λεγόμενη τουριστική βόλτα στο Nordschleife. Όσο περισσότερο πλησιάζει στο «Ring» τόσο ενθουσιάζονται οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, περιμένοντας με τα smartphones έτοιμα να απαθανατίσουν αυτή την πραγματικά σπάνια συνάντηση.
Το νέο «όπλο» της Mini με περιορισμένη παραγωγή 3.000 μονάδων είναι το ταχύτερο, το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας που έχει λάβει έγκριση για χρήση στον δρόμο, ανεβάζει την οδηγική ευχαρίστηση σε εντελώς νέα επίπεδα.
Οι οδηγοί δοκιμών κατάφεραν να ολοκληρώσουν την πίστα των σχεδόν 21 km με ένα πρωτότυπο αυτού του καθαρόαιμου οχήματος σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, καταρρίπτοντας τον καλύτερο χρόνο του προκατόχου του κατά μισό λεπτό περίπου. Το μοντέλο παραγωγής εφοδιάστηκε με όλα τα απαραίτητα ώστε ακόμα και οι αρχάριοι στο Nordschleife να μπορούν να βιώνουν άμεσα την αγωνιστική αίσθηση που αποπνέει το μοντέλο, με το βαρύ όνομα.
Επομένως, επιστρέφοντας στην «Πράσινη Κόλαση», γρήγορα γίνεται σαφές ότι το τελευταίο μοντέλο John Cooper Works επισκιάζει τον ανταγωνισμό στη μικρή κατηγορία όχι μόνο στον τομέα της διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, αλλά το ισχυρότερο χαρτί του είναι η ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες ακόμα και στα όρια της δυναμικής οδήγησης.
Η ξεχωριστή εμφάνιση του μοντέλου εντυπωσιάζει ήδη από τη γραμμή εκκίνησης: Διακοσμητικά ζαντών από ανθρακονήματα, αεροτομή οροφής με διπλή πτέρυγα, μεγάλες, σφυρήλατες, ελαφριές ζάντες 18” και χαμηλότερη ανάρτηση κατά 10mm από του μοντέλου John Cooper Works υποδηλώνουν τις ξεχωριστές δυνατότητες του αποκλειστικά 2θέσιου μοντέλου.
Πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού απλά επιβεβαιώνεται αυτή η εντύπωση, καθώς επιταχύνοντας προς την Tiergarten, χρειάζονται μόνο 5,2 δευτερόλεπτα για να εμφανιστεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων η ένδειξη 100 km/h. Ένας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με 306 hp και μέγιστη ροπή 450 Nm παρέχει δυνατή ώθηση προς τα εμπρός. Η συμπυκνωμένη ενέργεια φτάνει στους εμπρός τροχούς που εφοδιάζονται με ειδικά ελαστικά υψηλών επιδόσεων μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic το οποίο, μαζί με το ενσωματωμένο μπλοκέ διαφορικό, διασφαλίζει τη χωρίς απώλειες μετατροπή της κινητήριας ροπής σε συναρπαστικές επιδόσεις.
Τα πλεονεκτήματα της ακριβούς κατανομής της ισχύος μεταξύ των κινητήριων τροχών είναι εμφανή στο Hohenrain σικέιν. Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Mini είναι εξαιρετικά ευέλικτο και του επιτρέπει να επιταχύνει δυναμικά στην έξοδο κάθε στροφής, χωρίς τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής, ενώ το σπορ σύστημα φρένων εμπνέει επίσης άμεση αυτοπεποίθηση.
Η ακρίβεια ελέγχου και η ισχύς πέδησης των δισκόφρενων με 4πίστονες σταθερές δαγκάνες στους εμπρός τροχούς και μονοπίστονες πλευστές δαγκάνες στους πίσω τροχούς επιβραδύνουν το όχημα πριν εισέλθει στην επόμενη, ελαφρώς κατηφορική αριστερή στροφή. Ο συνδυασμός δεξιών-αριστερών στροφών της Hatzenbach είναι επίσης διασκεδαστικός όπως και τα επακόλουθα «λοφάκια» και η κλειστή δεξιά μετά τη Schwedenkreuz.
Οι σφιχτές βάσεις του κινητήρα, η άκαμπτη δομή του αμαξώματος και η έδραση αλλά και η τεχνολογία της ανάρτησης βελτιωμένα με την αγωνιστική εμπειρία της John Cooper Works βοηθούν το νέο John Cooper Works στην εντυπωσιακή ακρίβεια διεύθυνσης. Το μικρό αμάξωμα λες και καθοδηγείται από ένα αόρατο νήμα, διασχίζει ταχύτατα τα γεμάτα στροφές τμήματα της πίστας, μετά τις Fuchsröhre και Adenauer Forst διατηρώντας σχεδόν αβίαστα την αγωνιστική γραμμή ακόμα και στη στροφή Klostertal και στο Caracciola carousel.
Τα μεγάλα μετατρόχια και οι αυξημένες τιμές κάμπερ (ειδικά για το μοντέλο) στους εμπρός και πίσω τροχούς βελτιώνουν την εγκάρσια πρόσφυση ώστε οι πλευρικές επιταχύνσεις να πετυχαίνουν πλέον εκπληκτικές τιμές. Στο πρόγραμμα GP mode, που ενεργοποιείται μέσω ενός διθέσιου διακόπτη, τα όρια παρέμβασης του συστήματος Dynamic Stability Control (DSC) έχουν επίσης αυξηθεί για να προσφέρουν στον οδηγό ακόμα περισσότερα περιθώρια ελιγμών όταν πλησιάζει τα όρια της πρόσφυσης.
H τελική ταχύτητα φτάνει στα 265 Km/h, χωρίς περιοριστή και στην τελική ευθεία μεταξύ Galgenkopf και Döttinger Höhe, γίνεται εμφανές ότι το όχημα παραμένει απόλυτα σταθερό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Εκτός από την εμπρός ποδιά, κυρίως η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της άνωσης ανάλογα και εγγυάται αεροδυναμική ισορροπία ακόμα και όταν το όχημα στρίβει με πολύ υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο, η αναγκαία λειτουργικά και εντυπωσιακή διπλή πτέρυγα στο πίσω τμήμα, χρησιμοποιείται άτυπα και ως τραπεζάκι πικνίκ από τους οδηγούς της Nordschleife στο μεσημεριανό τους διάλειμμα.
Ξανά στην πίστα μετά από ένα σύντομο διάλειμμα με στάση για ανεφοδιασμό. Τελικά, ένας γύρος του Nürburgring δεν αρκεί για να αναδειχθεί όλο το φάσμα επιδόσεων του νέου John Cooper Works GP. Αλλά ευτυχώς, κάθε γραμμή τερματισμού αποτελεί ταυτόχρονα και… γραμμή εκκίνησης. Και σε ότι αφορά την ακραία διασκεδαστική οδήγηση, όσο συχνά και να ανοίγουν οι πύλες της «Πράσινης Κόλασης» ποτέ δεν είναι αρκετό.
Νίκος Τσάδαρης