Ανιχνεύει τις επικείμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος στα 5 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο
Το 1955, η αρχέτυπη Citroen DS εξέπληξε τον κόσμο με την πρωτοποριακή τεχνολογία της. Πολλοί ακόμα και σήμερα θυμούνται την υδροπνευματική ανάρτηση, ένα σύστημα που έθεσε νέα πρότυπα στο κράτημα του αυτοκινήτου και στην άνεση των επιβατών, καθώς ήταν πολλά επίπεδα πάνω από τον ανταγωνισμό όχι μόνο εκείνης της εποχής, αλλά και πολύ μεταγενέστερου.
Λίγες δεκαετίες αργότερα, εμπνευσμένοι από αυτήν την καινοτομία οι μηχανικοί της DS Automobiles ανέπτυξαν ένα ενεργό σύστημα ανάρτησης με ειδική κάμερα σάρωσης του δρόμου. Το DS Active Scan Suspension ανιχνεύει τις επικείμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος στα 5 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο και προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο τις ρυθμίσεις σε κάθε ένα από τα 4 αμορτισέρ ξεχωριστά.
Η βασική ιδέα πίσω από αυτό το πρωτοποριακό σύστημα είναι η «πρόβλεψη» του δρόμου μπροστά από το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από το παρμπρίζ που συνδέεται ηλεκτρονικά με τον εμπρός και πίσω άξονα, συνεργάζεται με τέσσερις αισθητήρες ύψους και τρία επιταχυνσιόμετρα για την ανάλυση των αλλαγών στην επιφάνεια του δρόμου. Με τα δεδομένα που συλλέγονται από την κεντρική μονάδα του συστήματος, προσαρμόζεται ανάλογα η απόκριση της ανάρτησης του DS 7 Crossback. Το σύστημα μεταδίδει αυτά τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σε μια ECU (Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου), η οποία ενεργεί σε κάθε τροχό ανεξάρτητα. Ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνονται, το ECU προσαρμόζει συνεχώς την ανάρτηση, καθιστώντας την πιο σφιχτή ή πιο μαλακή, ανάλογα. Είναι μια διαδικασία που «απογειώνει» την άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες, του μεγάλου SUV της DS.
Νίκος Τσάδαρης