Δοκιμάζεται καμουφλαρισμένο στους δρόμους της Ευρώπης
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Skoda, το Enyaq iV, δοκιμάζεται καμουφλαρισμένο στους δρόμους της Ευρώπης.
Βασισμένο στην μεταβλητή πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων MEB του Group VW, συνδυάζει χαρακτηριστικές αρετές της Τσέχικης μάρκας, όπως μεγάλοι χώροι και πρακτικότητα, με ελκυστική εμφάνιση, ευχάριστη οδήγηση και προστασία του περιβάλλοντος. Με επιλογή από τρία μεγέθη μπαταριών και πέντε εκδόσεις ισχύος, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της μάρκας στην Mladá Boleslav.
Για καθημερινή χρήση
Το Enyaq iV είναι ένα τυπικό Skoda της νέας εποχής, αλλά με μια εντελώς νέα ιδέα κίνησης. Είναι ιδανικό για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, προσφέροντας αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP και γρήγορη φόρτιση. Λόγω του concept του οχήματος, οι σχεδιαστές ήταν σε θέση να οργανώσουν το εσωτερικό του, με έναν εντελώς νέο τρόπο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα η εμφάνιση του είναι ελκυστική και σύγχρονη. Επιπλέον, το Enyaq iV προσφέρει υπερσύγχρονη συνδεσιμότητα καθώς και σύγχρονες λύσεις ψυχαγωγίας-ενημέρωσης σε συνδυασμό με άφθονα Simply Clever χαρακτηριστικά.
Με μήκος 4.648 χλστ, πλάτος 1.877 χλστ, ύψος 1.618 χλστ. και μεταξόνιο 2.765 χλστ, η χωρητικότητα αποσκευών φθάνει τα 585 λίτρα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης έχει ρυθμιστεί χαμηλά για SUV επιτρέποντας την εύκολη φόρτωση, ακόμη και για βαριά ή ογκώδη αντικείμενα.
Δύο κινητήρες, τρεις μπαταρίες, πέντε εκδόσεις
Στις εισαγωγικές εκδόσεις, ένας κινητήρας τοποθετημένος πίσω δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ οι πιο ισχυρές εκδόσεις διαθέτουν ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό μέρος, για να μεταδίδουν την ισχύ στο δρόμο ακόμα πιο αποτελεσματικά. Στην πιο ισχυρή παραλλαγή του, το Enyaq iV μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως και 1.200 κιλά.
Συνολικά, θα διατεθούν στην αγορά πέντε διαφορετικές παραλλαγές ισχύος και τρία μεγέθη μπαταριών. Ανάλογα με την επιλεγμένη έκδοση, η κίνηση μεταδίδεται είτε στους πίσω τροχούς είτε και στους τέσσερις. Χάρη στις εξαιρετικά αποδοτικές μπαταρίες, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και την εξαιρετική αεροδυναμική (Cd από 0,27), το ηλεκτρικό Τσέχικο SUV θα έχει αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Το βασικό μοντέλο είναι το Enyaq iV 50. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ονομαστική χωρητικότητα 55 kWh (καθαρή χωρητικότητα: 52 kWh) και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 148 ίππους, προσφέροντας μέγιστη αυτονομία έως και 340 χλμ. Αυτή αυξάνεται μέχρι τα 390 χλμ. στο iV 60 των 179 ίππων, εξοπλισμένο με μπαταρία 62 kWh (καθαρή: 58 kWh).
Το iV 80 με μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς παράγει ισχύ 204PSίππων και έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP. Η μπαταρία του των 82 kWh (καθαρή: 77 kWh) χρησιμοποιείται επίσης από τις δύο εκδόσεις που είναι εφοδιασμένες με ένα δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα, τοποθετημένο εμπρός και συνεπώς με κίνηση σε όλους τους τροχούς: τα Enyaq iV80X και iV vRS, τα οποία παράγουν 265 και 306 ίππους αντίστοιχα.
Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα., ενώ η μέγιστη αυτονομία και των δύο τετρακίνητων εκδόσεων φτάνει μέχρι τα 460 χλμ..
Επαναφόρτιση στο 80% σε 40 λεπτά
Το Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Εκτός από την συμβατική υποδοχή 230 Volt οικιακής πρίζας με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, το όχημα μπορεί επίσης να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι (ή την παραμονή στο γραφείο) χρησιμοποιώντας ένα Wall Box ισχύος έως και 15 ίππων. Αυτή διαρκεί έξι έως οκτώ ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC με ισχύ φόρτισης 125 kW αποτελούν την τρίτη επιλογή. Μπορούν να επαναφορτίζουν τη μπαταρία του ηλεκτρικού SUV από το 10% στο 80% σε μόλις 40 λεπτά .
Σημείο αναφοράς του νέου Skoda είναι το καινοτόμο εσωτερικό του, το οποίο προσφέρει –κυρίως- αίσθηση ευρυχωρίας, αλλά και σύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Ο οδηγός λαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω μιας κεντρικής οθόνης 13 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται στο χώρο και, εάν είναι επιθυμητό, ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Μια μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο εξασφαλίζει ότι όλες οι εφαρμογές είναι πάντα ενημερωμένες. Κατά τα λοιπά, αειφόρα και οικολογικά υλικά όπως ο φλοιός της ελιάς, χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής και οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από μεγάλη γκάμα νέων σχεδίων.
Η οικογένεια iV: η ηλεκτροκίνηση γίνεται μέρος του DNA της SKODA
Τα ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα οχήματα της οικογένειας iV της SKODA αποτελούν ένα τέλειο μείγμα πρακτικής αυτονομίας, μοντέρνου, εκφραστικού σχεδιασμού και εξαιρετικά διασκεδαστικής οδήγησης. Επιπλέον, είναι άνετα, ήσυχα και με αειφόρο χαρακτήρα, ενώ παράλληλα προσφέρουν άφθονα αποθέματα ισχύος.
Η ροπή ενός ηλεκτροκινητήρα είναι διαθέσιμη αμέσως, από μηδενικές στροφές, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να επιταχύνουν συνεχώς και σταθερά χωρίς να απαιτούν αλλαγές ταχύτητας. Η state-of-the-art συνδεσιμότητα σε συνδυασμό με εκτεταμένη επικοινωνία ανάμεσα στα οχήματα και τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας της SKODA να προσφέρει με τα iVάριστη σχέση ποιότητας/τιμής και την άνεση και ευεξία του καθιστικού ενός σπιτιού σε ένα αυτοκίνητο, στο δρόμο.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου μοντέλου, έστω ακόμα με καμουφλάζ, σηματοδοτεί επίσης την έναρξη των προπωλήσεων. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους ενώ η έναρξη πωλήσεων θα ξεκινήσει στις αρχές του 2021.
Τέλος, η έκδοση «Founder’s Edition», που είναι εξοπλισμένη με ειδικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερη εμφάνιση, θα περιοριστεί σε 1.895 μονάδες, φόρος τιμής στο έτος ίδρυσης της εταιρείας, πριν από 125 χρόνια.
Νίκος Τσάδαρης